Ik heb me al wel een paar weken geleden aangemeld, maar had nog niet de moeite genomen om me ff voor te stellen. Bij deze dan…
Ik ben nu 31 jaar, woon in de buurt van Nijmegen en heb nu een maandje geleden poker herontdekt. Een paar jaar geleden heb ik het even gespeeld (op Pacific Poker, vooral met playmoney), maar op een gegeven moment verwaterde dat (verhuizen, eigen huisje, enz.). Eind februari kwam ik toevallig poker tegen op TV en werd ik weer enthousiast. Ik zocht namelijk nog een hobby wat je thuis kon doen en waarbij je jezelf kan ontwikkelen (van veel TV kijken en doelloos op internet surfen word je ook niet veel wijzer). Mijn intentie was om bij PokerStars eerst een tijd met playmoney te spelen en de beginselen van het spel onder de knie te krijgen. In mijn eerdere pokerperiode speelde ik namelijk puur op gevoel. Ik kreeg na een paar dagen alleen al een promotiebonus van $5,- waardoor ik toch met echt geld kon spelen. Natuurlijk veel leuker en spannender. Inmiddels had ik ook PokerStrategy ontdekt, maar kon niet geloven dat je alleen door het halen van een quiz $50,- gestort kon krijgen. Toch was mijn interesse gewerkt en na wat uitspitten, geloofde ik uiteindelijk dat dat toch wel kon. Dus quiz gehaald en account aangemaakt bij Full Tilt Poker. Nu speel ik vooral $0,10 360 mans SnG turbo’s op PokerStars en $1,20 6 mans SnG turbo’s op FTP. Cashgames zijn niks voor mij. Ik heb het de afgelopen maand wel geprobeerd, maar ik voel mezelf toch meer een sporter, dus vind ik leuk om andere spelers te verslaan/verder te komen in een toernooi. Mijn doelen voor de aankomende periode is vooral plezier blijven houden in het af en toe spelen van wat tafels (maximaal 2 tegelijk, al is dat soms ook al te veel) en daarna mezelf te ontwikkelen als pokerspeler. Financiële doelen enz. heb ik op dit moment helemaal niet. Zeker voor iemand die eigenlijk nieuw is, zijn er zoveel termen/strategieën/regels enz. die je door moet hebben, laat ik dat eerste maar eens onder de knie krijgen.