Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL SSS Platinum Discussiehand (5)

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
269 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Originaly posted by IamPoZ
Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Replay della mano

$5/$10 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]BU$180.00:///////;SB(Hero)$209.00:///////;BB$200.00:///////;UTG1$1491.00:///////;UTG2$1373.00:///////;MP1$1464.00:///////;MP2$894.00:///////;MP3$1000.00:///////;CO$200.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 3:s, A:h.
CO posts deadblind, 4 folds, MP3 raises to $30.00, 2 folds, Hero raises to $85.00, 2 folds, Hero gets uncalled bet back.

OPP. 22/17 ATS 44 RFI MP 20% FOLD TO 3-BET 76%

We zitten preflop op de small blind met A3 en krijgen een raise van MP3 die een fold to 3-bet percentage van 76% heeft.

Is het verstandig hier 3-bet/fold te spelen en wat betekent dit voor ons image als we gecalled worden?

2 reacties
Gerv

en wat betekent dit voor ons image als we gecalled worden?

Wat? BB/CO/Mp3 spelen 4bet of fold :f_confused:

I don't like the sizing omdat je hier met een nauwere range 3bet want 3bet/fold spelen met 26.8% BEQ is gewoon suicide en classic moneyburning

Dus ik 3betshove heel wijd (SCs, Axs, Kxs, PPs etc.)

Maar as played is dit altijd 3bet/jam equitywise

Als men dan A3o ziet dan ziet men jouw als een sqzmonkey dus kan je gerust gas terug nemen met SQZ frequencies :)

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Speler 1
Wil je 3Bet/fold in die positie spelen? Ik denk niet dat dat de beste line is! :)
Ik denk dat het beter is om je maximum Foldequity te gebruiken door middel van een all-in om villain zijn meeste handen te laten folden, als hij de juiste stats heeft in MP3 (in PT3 heb je exacte position stats waar ik naar kijk). Maar in dit geval met deadmoney kun je simpelweg naar zijn CO-stats kijken, omdat hij waarschijnlijk looser is dan hij zou zijn zonder de deadmoney. En dan is het een profitabele push.

Speler 2
Als hij 76% foldt is het +ev maar als je gecalled wordt moet je nadenken over je image...

Handjudge
Wat is de samplesize?
Trouwens, je moet bedenken dat een groot percentage van zijn "fold to 3bet" tegen BSS spelers is.
Als je 76% FE hebt is het uiteraard profitabel om anytwo te 3-betten, maar ik denk niet dat je zoveel FE hebt.
En je verliest FE in andere spots als je zo loose 3-bet.

Professional handjudge
Theoretisch gezien (en met het negeren van de bigblind) heb je ongeveer 60% foldequity nodig om deze move +ev te krijgen.

In de realiteit echter moet je (zoals al eerder gezegd) nadenken over je image aan de ene kant en aan de andere kant heb je normaal gesproken niet de volledige informatie over de foldequity stats zoals je die hebt als je een shortstack bent.