Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] FL Diamond Discussiehand (3)

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
225 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

Originally posted by sonnesb

MP3 is an unknown TAG-LAG and BB is a LAGFish

Poker Stars Texas Hold'em FL Hold'em $10/$20 (9 handed)

Preflop: Hero is MP2 with J♦, J♣
Hero raises, MP3 3bets, 3 folds, BB calls, Hero caps, MP3 calls, BB calls.

Flop: K :club:, 2 :club:, 6♥
Hero bets, MP3 raises, BB calls, Hero?

Ik ben hier niet blij met de call. Als ik nu call is dat niet echt fantastisch, maar folden is denk ik te zwak. 3-bet? MP3 kan raisen met 77-TT en zeker ook met flushdraws. BB kan veel coldcallen. Ik denk dat ik tegen hem wel voorlig. Ik twijfel tussen folden en 3-betten. Ik kreeg de plotselinge ingeving "ok, easy fold, hij moet de koning hebbben" maar ik kan me zelfs indenken dat hij ook slechts callt met handen als KK AA AK om ze te slowplayen. Is een 3-bet goed?

1 reply
Head Admin
Lanfear81

Blackmember nrockets

Als je zeker weet dat je voorligt tegen de BB, zou ik 3-betten.

Original poster

Dat denk ik ook. Het is inderdaad zo dat bij deze gasten het principe van weakness vs. strength van toepassing is. Ze spelen zwakke handen vaak snel en sterke handen langzaam. Maar ik kan op een later moment altijd nog folden als het te duidelijk wordt dat hij me beat heeft. Je moet er ook rekening mee houden dat MP3 soms JJ/QQ kan folden.

Handjudge

Zie ik het nu helemaal verkeerd of waarom twijfel je alleen tussen folden en 3-betten? Waarom call je de flop niet gewoon?

Original poster

Op dat moment voelde ik meer voor een 3-bet dan voor een coldcall omdat er nog een kans is dat hij JJ/QQ foldt. En de kans dat ik de winnende hand op de turn zou folden leek me kleiner. Tevens krijg ik dan door te 3-betten meer informatie.

Handjudge

Het is wel raar dat het totaal ondenkbaar voor je lijkt te zijn om hier te coldcallen en dat je daarom alleen 3-betten en folden overweegt. In sommige spots is dat logisch, maar niet in deze. Folden is sowieso geen optie. Ze kunnen draws en lagere pocketpairs raisen. De vraag is of je moet 3-betten of callen en ik geef de voorkeur aan een call. Je hebt niet echt een voordeel vanuit het verkrijgen van informatie, omdat ze ook flushdraws kunnen cappen net als anders handen waar we tegen achter liggen. En we zullen een moeilijke beslissing moeten maken zodra er een :club: op de turn valt en we niet weten of we moeten checken of betten. De raiser zou een zwakkere hand kunnen folden die hij anders had doorgespeeld. Los van dat denk ik helemaal niet dat we de equity-favoriet zijn hier.

Original poster

Ok, dat is inderdaad een goede overweging. Ik ben het opzich wel met je eens, alleen niet met de wijze waarop je het formuleert. Ik zal nooit zomaar een line schrappen, maar op het moment zelf moet je op een knop drukken. En op dat moment moet je dan bepaalde opties uitsluiten.

Bedankt voor je argumentatie. Ik kan je gedachtengang volgen en ik vind de call inmiddels al een stuk aantrekkelijker :)