Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] SnG Diamond Discussiehand (3)

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
247 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Dvl321

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t600 (4 handed)

BB (t1275)
UTG (t9305)
Hero (t3900)
SB (t5520)

Preflop: Hero is Button with Q[:diamond:], Q[:club:].
UTG raises to t1200, Hero ???

CO is bluub, een relatief nieuwe speler. Fishy, maar niet helemaal braindead. Ik weet niet zeker wat hij hier raiset. Ik denk iets van Ax, 22+, KTo+, K9s+, QJo, QTs+. SB is onbekend, BB is een regular.
Nash geeft KK+ tegen een pushrange van 33.0%, 44+ Ax+ K4s+ K7o+ Q8s+ Q9o+ J9s+ JTo. Ik weet niet zeker of ik enige foldequity heb.

Dus wat moet ik doen met mijn queens? Push? Call? Fold?

Aanvullende vraag: Wat zouden jullie pushing ranges zijn op de CO? 33% lijkt niet genoeg voor me te zijn. Sommigen vinden dat je anytwo moet pushen vanwege de win-win situatie (als je verliest tegen de BB kun je blijven doorgaan met het gebruik maken van de bubble).

2 reacties
Rogier

wtf instashove? queens folden tilt me dus dat is geen optie, en als we callen gaan we ook een shove moeten callen enzo dus shove?

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Speler 1
Ik fold hier.
In het slechtste geval push je, foldt de BB, callt de CO en bust hij je. Ouch.
Hij is committed to showdown tegen de BB, dus laat hem lekker z'n gang gaan.
Hij callt jou ook voor 2:1, dus hij moet dit weten op het moment dat hij bet.
Ik denk, als CO zijnde, dat dit een mooie spot is om misbruik van te maken.

Speler 2
Inderdaad een lelijke spot, maar ik heb de neiging om te pushen...
Hij krijgt iets meer dan 2:1 maar hij moet jou op een sterke range zetten (kent hij je? weet hij hoe goed je bent?...).
Ik zie hem hier niet any two callen vanuit zijn open raising range. Hij zal niet zijn chiplead willen verliezen...
Daarbij zit je in een behoorlijk degelijke spot als je gecalld wordt en wint. Je kunt dan de hand erna any two cards pushen en hetzelfde voor de hand daarna.
Toch weet ik het nog niet helemaal zeker :D

Als ik de bigstack was, zou ik zeker meer dan 33% pushen denk ik. Any two is me iets te gek, maar iets als 50-60% lijkt me wel in orde?! Wederom weet ik het niet helemaal zeker :D

Speler 3
Ik shove 100% hier. De UTG big stack heeft gegarandeerd een hand waarmee hij de BB shorty wil aanpakken, maar tenzij je hem op AA of KK kunt zetten (en dat kun je niet met je "fishy but not braindead" read) is dit in mijn ogen een instapush.
Ik denk dat hij een vrij brede range heeft, Ax, K9, Q10, elk pocketpair.

Handjudge
Eerlijk gezegd zie ik mezelf hier niet folden, de hand en de foldequity is gewoon te goed. Dus zou ik ofwel pushen ofwel callen en kijken wat de BB doet. Als ik dit call zal ik uiteraard nooit QQ folden als overpair, maar waarschijnlijk pushen op de flop als ik HU zit tegen UTG.