Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL SSS Platinum Discussiehand (7)

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
332 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

NickMcCauley posted the following hand

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/pfr/af/wts/ats/foldbb/w$sd;CO$1131:///////;Hero$406:///////;[/tg]
5/10 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with A♣, A♦
2 folds, Hero raises to $33,00, 3 folds, CO calls $33,00, 3 folds.

Flop: ($81,00) 7♦, K♠, 3♣ (2 players)
Hero bets $45, CO calls $45,00.

Turn: ($171,00) Q♣ (2 players)
Hero bets $120, CO raises to $333,00, Hero raises to $328,00 (All-In).

River: ($832,00) J♣

Final Pot: $832,00

Ik heb 50 handen gehad op villain. Tot nu toe speelde hij 13/7. Hij lijkt een TAG te zijn. Zijn line op de turn lijkt alleen logisch met handen als KQ, QQ,KK, 77, 33, AQs+ en misschien JTs. Ik had geen speciale read op hem op dat moment als hij in staat is om AQ en JT op de flop te callen, maar ik denk wel dat hij dat is.

Tegen QQ+, 77, 33, AQs, KQs, Jts, KQo heb ik 30% equity. Tegen de range die ik hierboven noemde heb ik 34% nodig. Zouden jullie folden?

2 replies

Als je in het worst-case scenario 4% equity tekort komt klik ik meestal toch op call. Omdat ie maar een enkele keer hoeft te 'spazzen' met AQo, AJ of JJ oid om genoeg equity te krijgen.

Bovendien, volgens mijn rekenmachine heb je 25% equity nodig en niet 34% zoals deze handposter zegt >_<
Totale pot van 827 en je hoeft 208 te callen. 208/827 *100% = 25,15% equity nodig.

Ik vind het wel wazig dat een NL1000 speler zo'n fundamentele rekenfout maakt in dure diamond handbeoordeling die PS voor hem betaalt, dus ik begin bijna te twijfelen aan mezelf nu. Please correct me if I'm wrong.

Head Admin
Lanfear81

hand evaluator primorac:

Als je nog tweemaal zijn stack hebt zou ik iets meer continuation betten, al is het niet persé nodig op zo'n dry board.

Ik speel vaak check/raise all in op de turn, omdat dat een mooi gebalanceerde line is. Ik zou ook veel handen durven opgeven.

Als we OOP C/C spelen op de turn en C/C op de river, is het risico dat we geen geld zullen krijgen uit slechtere handen, omdat zij niet meer op de river zullen betten. In ieder geval niet tegen mij, omdat ik nooit c/c turn en c/f river zou spelen.

Het maakt niet heel veel verschil, maar ik protect zo tenminste tegen 2-5 outs.

Als hij de turn checkt nadat ik naar hem toe gecheckt heb, kan ik zelf gaan betten om value te krijgen uit slechtere handen of ik kan opnieuw checken om een bluff uit te lokken van een hopeloze hand.

De flush zal hij nooit hebben. Ik verwacht niet dat hij preflop callt met KTs en de flop callt met een backdoor flushdraw.