Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 22 BB check na 3 limpers, set op de flop

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
145 Bekeken

Er zitten 3 limpers voor me en mijn 22 is nogal zwak. Limpen is zelf natuurlijk ook een teken van zwakte echter, dus ik ben bang dat als ik raise ik de enige fatsoenlijke stack pre-flop al uit de hand duw. Ik check dus om set minen profitabel te houden. Is dit verstandig of compleet verkeerde logica?

Met al die limpers, denk ik dat ik na de flop de sterkste hand heb. A4 voor een SD en een lullige 89h of zo (beide redelijke limp handen) voor een FD zijn echter nogal scary, dus ik raise (size moet hoger in 4 way pot???) en na de re-raise shove ik. Qx zal misschien ook nog wel callen op dit board. Goeie play?

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$3,20:29/28 /0 /-/25 /0 /-/50 ;Hero$20,46:///////;MP3$9,30:32/22 /9 /2,0/25 /33 /67 /0 ;CO$3,11:118/10 /4 /-/14 /9 /100 /0 ;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 2♦, 2♠
4 folds, MP3 calls $0,10, CO calls $0,10, BU folds, SB calls $0,05, Hero checks.

Flop: ($0,40) 2♥, 3♦, Q♥ (4 players)
SB bets $0,10, Hero raises to $0,50, MP3 raises to $2,00, CO folds, SB raises to $3,10 (All-In), Hero raises to $11,70, MP3 calls $7,20 (All-In), Hero gets uncalled bet back.

Turn: ($21,90) K♣
River: ($21,90) 4♠ (3 players)

Final Pot: $21,90

Results follow (highlight to see):
Hero shows three of a kind, tweeën (2d 2s)
SB shows high card aas met koning kicker (Ah 9h)
MP3 shows two pairs, drieën and tweeën (3c 2c)

Hero wins with three of a kind, tweeën (2d 2s)

4 replies

Nice hand, well played.

Niks op je redenering aan te merken.

Mstlc

Pre-flop moet je niet gaan raisen met 22... mensen hebben al gelimped, ze geven dus aan dat ze een flop willen zien dus je gaat vaak calls krijgen waardoor je de hand post flop uit positie moet gaan spelen wat gewoon sucked met 22. Ik check in deze spot persoonlijk 22-88 ofzo, diezelfde range zal ik in de small blind ook gewoon compleet en niet raisen.

"Ik denk dat ik de beste hand heb op de flop" is wel een klein understatement, je hebt een set geflopped, je speelt je hand gewoon als de nuts dus ;).
Het is is in ieder geval wel goed gespeeld. Je raised voor value van Qx & flush draws. MP3 3bet dan en de SB 4bet shoved, er zit hier zo'n pak geld in de pot dat je dus gemakklijk de rest van je stack er in kan schuiven hier.

En de raise post flop? Is die groot genoeg in een 4 way pot op zo een drawy board?

Mstlc

Oorspronkelijk gepost door SuvorovNL
En de raise post flop? Is die groot genoeg in een 4 way pot op zo een drawy board?

In principe raise ik pot sized naar $0.70 ($0.40 + $0.10 x 3) maar in dit geval zou ik zelf ook naar $0.50 raisen omdat ik het niet zo groot wil maken dat ik mensen van hun flush draws en zwakkere queens jaag.

Ja, je wilt je hand beschermen maar eigenlijk wil je wel dat mensen hun flush draws callen en niet folden want je ligt gewoon voor. Je wil er wel voor zorgen dat ze verkeerde odds krijgen om hun flush te chasen. Dus je moet groot genoeg raisen maar niet zo groot dat ze alles folden.

Hieruit blijkt nog eens duidelijk dat protection geen reden op zich is om te betten maar de reden hier altijd "value" zal zijn. Het beschermen van je hand is een gewoon bijkomende effect van je value raise.