Skip to forum
toch maar even voor...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] toch maar even voorstellen

13 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
845 Bekeken
DrHaze

Hallo iedereen,

Ik ben Kristof en woon dicht bij Maastricht (maar wel aan de Belgische kant van de grens), ik werk voor een grote internet provider in Belgie en besteed het meeste van mijn vrije tijd aan geocachen, fotografie en vanaf nu ook poker :)

Ik heb een jaartje geleden ooit 20$ gestort op een PartyPoker account, ik heb dan een weekendje gespeeld en 14$ verloren. Daarna ben ik een hele tijd gestopt met spelen, tot ik me enkele weken geleden heb ingeschreven voor een poker toernooi van mijn werk.

Er is een buyin van 10 euro en wilde daar toch niet hopeloos verliezen.

Ik ben dan begonnen met 2 boeken te lezen over hold'em poker (eentje van Simon Young en eentje van Matthew Hilger) tijdens het lezen van de boeken heb ik een beetje zitten oefenen met de 7$ die ik nog overhad van vorig jaar. Die heb ik ondertussen kunnen opwerken tot 23$. Eigenlijk enkel door NL10 poker te spelen. (Het hoofdstuk over bankroll was het laatste van de boek :))

Daarna heb ik me proberen aan de bankroll regels te houden, maar ik heb het gevoel dat er op NL4 of NL2 heel anders gespeeld wordt, mensen raisen daar met de vreemdste handen.

Ik ben dan op het internet op zoek gegaan naar een degelijke website waar ik veel kan leren, en zo ben ik dan op deze site terrecht gekomen.

Ik heb het vermoeden dat ik hier erg veel kan/ga bijleren.

Het pokertoernooi van mijn werk is op 25 september, ik zal jullie zeker op de hoogte houden hoe het gegaan is.

Als er nog vragen zijn: shoot! =)

12 replies
Moderator
pcbeem

Hallo Kristof,

Leuk dat je je even voorstelt en welkom op PokerStrategy.com!!

Leuke reden om te beginnen met studeren :f_p:, maar als er iets erg is dan is het verliezen van collega's.

Ik lees uit je verhaal dat je nu cashgames speelt / gaat spelen. Ga je je verdiepen in de SSS of BSS strategie?

In ieder geval succes met de studie en we hopen nog veel van je te horen.

mvg pcbeem

P1v0BE

Welkom :D
Veel succes met het leren ;) Hier zit je inderdaad goed!

Benjike316

Hallo, welkom :D

Droog je collega's maar eens goed af! En succes met het uitbouwen van je bankroll (als dat de bedoeling is toch).

Welkom!

DrHaze

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ik lees uit je verhaal dat je nu cashgames speelt / gaat spelen. Ga je je verdiepen in de SSS of BSS strategie?

Ik ben net terug van enkele dagen vakantie in Frankrijk, daar had ik geen internet en heb ik dus ook niet meer kunnen online pokeren. Ik heb wel een spelletje poker gewonnen met de andere hotelgasten. Maar daarbuiten even niet meer aan poker gedacht.

Het was eigenlijk mijn bedoeling om online te gaan spelen, en af en toe een homegame ergens mee te pikken.

Ik heb de laatste 2 weken vooral poker guides gelezen op deze site en veel handen bestudeerd op het forum. Tussendoor heb ik een 2000 tal handen gespeeld.

Tot nu toe heb ik me altijd verdiept in BSS, maar ik heb daarnet een beetje over SSS gelezen en dat lijkt me ook wel intressant, maar ik heb een beetje bang dat SSS niet echt de beste strategy is voor een beginner. Het lijkt me een strategy met veel ups en downs.

Misschien dat ik straks toch eens SSS probeer te spelen, ik zal jullie laten weten hoe het gegaan is.

Benjike316

Naar mijn mening is SSS een aan te raden strategie voor elke beginner. Daar ga je als geen andere strategie je zelfdiscipline moeten bijschaven. Je speelt namelijk super ABC-poker door dat je je perfect aan de starthandenkaart moet houden om profitabel te wezen. Het is ook een goede bankrollbuilder. Ikzelf ben ook begonnen met die variant :)

Maar het gaat er natuurlijk om wat je zelf prefereert.

DrHaze

Morgen is het dan zover.

Het toernooi waardoor ik terug ben beginnen pokeren, ik ben nu een goede maand aan het pokeren, maar heb meer video's gekeken en guides gelezen dan effectief gepokerd.

Online begint alles nu goed te gaan, ik speel nog elke avond een uurtje of twee BSS FR NL2, en moet toch zelden met verlies de avond beindigen.

Ik heb mijn $57 startkapitaal (7$ had ik nog van een oude Partypoker account) kunnen opwerken tot $88. Tussendoor ook een deel freerolls MTTs gespeeld, wat ook best wel goed gaat. (Ik zit momenteel met average stack in Partypoker $250 freeroll met nog 364 spelers van de 10974)

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen of iemand nog een aantal tips heeft om live te spelen tegen een deel noobs. Aangezien ik verwacht gecalled en geraised te worden door vanalles lijkt het me misschien een goed idee om redelijk tight te spelen (toch zeker in het begin) en naar het einde toe agressiever te worden.

Ik hou jullie zeker op de hoogte! :f_cool:

freeroll update: sta ondertussen met meer dan dubbel average op plaats 25/260 :P

bobm78

succes!

Moderator
pcbeem

Hey Kristof,

Ik heb geen live ervaring en kan dus maar 1 ding zeggen. Gebruik je kennis en laat je niet verleiden tot domme moves die je het toernooi kunnen kosten. Je hebt een edge op het merendeel en dus gebruik die ook!!!

In ieder geval succes en hopen dat je wint (heb je mooi wat TAF's om door te verwijzen _evil: ).

mvg pcbeem :f_p:

DrHaze

bedankt voor de replys!

we zullen wel zien, en dan maandag op het werk toch maar wat TAGs rondmailen :)

DrHaze

ik ben net terug en het is best wel goed gegaan vanavond.

derde plaats gehaald van de 22 spelers, was goed voor 30 euro winst :D

Redelijk vroeg mijn stack kunnen verdubbelen met quad negens en dan rustig verdergespeeld tot de bubble.

Laatste hand:

blinds: 2500/5000

BU: 100000
SB: 30000
Hero: 21000

Hero: A :spade: K :spade:

Preflop: BU fold; SB limp; Hero all-in; SB call

Flop: 6♠ 3♥ 9♣
Turn: 3 :club:
Flop: 5: :diamond:

Hero shows A :spade: K :spade:
SB shows 6 :club: 7 :spade:

SB wins 42000 with pair 6

Tja, niets aan te doen he :)

Maar heb me goed geamuseerd!

Zonder pokerstrategy was ik nooit zo ver gekomen!!!

Kijk, das goed om te horen :)