Ga naar het forum
Thechipwolf stelt z...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Thechipwolf stelt zich voor

17 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,068 Weergaven

Hallo allemaal,

Ik ben nu een week of twee bezig met on-line poker en het het lijkt me een mooi moment om me voor te stellen.

Ik ben bijna 38, vrouw (jaaaa, hoe is het mogelijk hier in al het mannengeweld!) en ik woon in Amsterdam. Ik heb nauwelijks ervaring met poker maar je ergens beginnen he?

Ik heb mijn 50 euro op Tilt laten zetten. Ik heb besloten om me op Fixed Limit te gaan richten. Eerst even wat geprobeerd op S&G NL maar ik ben er steeds op de bubble uitgegaan en dat trek ik slecht, 1 domme move en je ligt er na 40 min spelen uit. Dat push-fold ligt me niet erg dus daarna eens wat over FL gelezen. De rekenkundige kant trekt me erg dus voorlopig is het FL.

De eerste dagen ging het lekker, gisteren en vanochtend beroerd en nu weer de draad te pakken. Ik bekijk de video's en probeer wat aantekeningen te maken. Ik zit dus gewapend met een paar plastic mapjes op schoot te spelen want ik kan het allemaal nog lang niet onthouden. Ook meer tafels tegelijk gaat fout. 2 tafels is voorlopig echt de max.

En dan de doelen:

op korte termijn: zilver worden en ook dat allemaal goed in me opnemen. Ik hoop op z'n minst break-even te kunnen spelen en veel ervaring op te doen.

Over twee weken: van de winst een grote bak Ben & Jerrys te kopen (Cookie dough natuurlijk)

Over een maand: structureel een beetje winst maken op de lage limieten.

Over 6 mnd: weer een beetje beter

In de verre toekomst: baan opzeggen en heel veel reizen maken en ondertussen leven van de pokerwinsten (maar dat lijkt me een lastig haalbaar doel maar he, je moet groot dromen toch?)

Tot ziens aan de pokertafels!

thechipwolf

16 reacties
Benjike316

Hoi Thechipwolf

Welkom bij Pokerstrategy.com!

Mooie doelen heb je daar opgesteld :) Ikzelf speel ook SNG's en het kan inderdaad frustrerend zijn om na 1 foute move na een uurtje uit het geld te eindigen. Hoe meer je speelt en aan je spel werkt, hoe minder dit zal gebeuren uiteraard maar als je net begonnen bent met poker zal het frequenter voorvallen. Toch is het iets waar je na een periode aan went :)

Aan je voorstelling kan ik opmaken dat je echt bereid bent aan je spel te werken, wat natuurlijk heel goed is! Daarom zal ik je even een rondleiding geven door de content die Pokerstrategy voor jou in petto heeft.

Eerst en vooral kan je in de FL-strategieartikelen kennis maken met de theoretische basis. Neem rustig de tijd om de artikelen te bekijken en je kan natuurlijk altijd vragen stellen op het forum als je iets niet begrijpt. Een zeer goede manier om snel leaks in je spel op te sporen is het FL-handbeoordelingsforum. Hier kan jij handen posten wanneer je twijfelt of ze wel goed gespeeld zijn. Een professioneel beoordelaar zal je hand dan bekijken en bijsturen waar nodig. Tot slot heb je ook nog de FL-video's die je kan bekijken. Daar zal je onder andere sessie-reviews en dergelijke kunnen vinden.

Ik hoop dat deze zaken je zullen helpen om snel een winnend speler te worden. ;)

Verder wens ik je heel veel succes met je doelstellingen en hoop ik nog veel van je te horen :D

Groetjes
Benjamin

Dank voor je virtuele rondleiding. So far heb ik 1 handje gepost op het handbeoordelingsforum. Mooie kans voor de handjes waarbij ik niet weet of ik het nou goed doe of niet.

dustje

hoi chipwolf,

ik ben geldwolf

Oorspronkelijk gepost door dustje
hoi chipwolf,

ik ben geldwolf

:facepalm:

bobm78

hoi chipwolf,

ik ben geldwolf

Tja.. das Dustje he, altijd vage opmerkingen :D :D

P1v0BE

Welkom :D

Ik vind dat je met alles wat in de Basic artikelen staat al een mooie start kan nemen op FL. Zorg zeker dat je die goed vast hebt! En als je het rekenkundige aspect van FL zo leuk vind zul je dit artikel wel kunnen smaken denk ik ;)

Wat is je nickname op fulltilt? Ik speel er namelijk FL $0.10/$0.20 (al is dat de laatste tijd wel minder wegens school en slecht internet op kot)

Nog veel succes aan de FL tafels ;)

Benjike316

Het silver worden is al goed gelukt zie ik :D

Hoe gaat het met je andere doelen?

Groetjes

Na een paar maanden afwezigheid aan de pokertafels toch maar weer de draad opgepakt. Nu vooral even kennis oppoetsen. Jemig wat vergeet je veel in een paar maanden. Ben weer een beetje FL FR op lage limieten aan het spelen maar ook MTT's 45 man 0.25 buy in op PS.

Die MTT's zijn toch wel heel leuk. Hoe het verloopt tot nu toe heel grillig. 3 dagen geleden 4 potjes gespeeld en 3 daarvan ITM. Best goed voor mijn doen. Dag erna 11 potjes en alles verloren, niet een keer ITM. Grrr best wel slecht. Gisteren 5 gespeeld en 4x ITM. Wie het weet mag zeggen.

Wel jammer dat mijn status weer is teruggezakt naar brons.

Titangizmo

Welkom terug!

Aangezien je 10 PS-punten krijgt per gespeelde dag ben je in no time weer silver hoor! MTT's zijn een grillige variant dus hou daar rekening mee als je daar gevoelig voor bent.

Nog veel succes!

Oorspronkelijk gepost door thechipwolf
Na een paar maanden afwezigheid aan de pokertafels toch maar weer de draad opgepakt. Nu vooral even kennis oppoetsen. Jemig wat vergeet je veel in een paar maanden. Ben weer een beetje FL FR op lage limieten aan het spelen maar ook MTT's 45 man 0.25 buy in op PS.

Die MTT's zijn toch wel heel leuk. Hoe het verloopt tot nu toe heel grillig. 3 dagen geleden 4 potjes gespeeld en 3 daarvan ITM. Best goed voor mijn doen. Dag erna 11 potjes en alles verloren, niet een keer ITM. Grrr best wel slecht. Gisteren 5 gespeeld en 4x ITM. Wie het weet mag zeggen.

Wel jammer dat mijn status weer is teruggezakt naar brons.

ge moet beetje met variance kunnen omgaan.
De ene avond hit je alles, de andere avond had je beter van de site gebleven.
Dat is nu eenmaal poker. Veel succes met het terug oppakken van online poker.

hoi chipwolf,

ik ben geldwolf

btw chunky monkey > cookie dough.

Orodin

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
btw chunky monkey > cookie dough.

That's for damn sure!!

toch cookie hoor.
Vandaag voldoende binnen kunnen harken voor een beker ijs.

FL SNGs?

Ik wist niet dat die nog bestonden.

En niet koppig doen.
Chunky Monkey: 2
Cookie Dough: 1

The people have spoken!

De S&G's die ik doe zijn NL. Helaas is er geen animo voor FL s&g's.

Moet eerlijk bekennen dat ik ik die Chunky Monkey nog niet heb getest...
voor mij tot nu toe:
1 cookie dough
2 strawberry cheesecake

Zal die Chunky Monkey binnenkort eens testen, als ik het zo lees wel een aanrader.

The Chipwolf

Het is banaan met chocola. Als dat je ding is moet je het zeker proberen.

Al die praat over ben & jerry's...
Straks vreet ik weer binnen 10 minuten een bak van 5 euro leeg onder het mom van "I'm not fat I'm bulking".

Waarom is de AH tegenwoordig tot 8 uur open? Grr...de verleiding...