Skip to forum
Weekly vote: Wat vi...

Meldingen
Alles wissen

Wat vind jij van Cheong's A7 hand in het WSOP Main Event? Poll is created on nov 11, 2010

[Gesloten] Weekly vote: Wat vind jij van Cheong's A7 hand in het WSOP Main Event?

16 Berichten
15 Gebruikers
0 Reactions
3,089 Bekeken
Arjon

Het Main Event van de WSOP in 2010 is voorbij en de winnaar is gekroond, maar er is nog steeds één hand waar veel over gediscussieerd wordt: de six-bet shove van chipleader Joseph Cheong met A7 tegen mede bigstack Jonathan Duhamel. Wat is jouw mening over deze play?

Laat je mening weten via de weekly vote!

15 replies
Toxicgod

Heb deze hand niet gezien. kan ik die ergens terugvinden of heeft iemand toevallig een linkje voordat ik mijn zoektocht ga beginnen ;)

Je weet niet wat de ander in de hand heeft. Duhamel had ook gedwongen kunnen worden om te folden (ook al had hij Q Q) want voor hetzelfde geld had Cheong A A.

A 7 is overigens zo'n heel slechte kaart ook weer niet (behalve als ik ze in handen krijg) maar in het geval van Cheong had hij wellicht nog het best kunnen callen en kijken wat de flop zou brengen.

Ik weet ook niet of Cheong tells had bij de speelwijze van Duhamel en blufte hij redelijk vaak... dan is A 7 geen heel slechte kaart.

Het is altijd makkelijk om achteraf te discusseren maar als je eenmaal voor zoveel geld speelt dan telt er nog veel meer mee dan de kaart die je in je hand hebt.

HannesNL

vind de QQ call slechter dan de A7 shove. :f_grin:

Mstlc

Oorspronkelijk gepost door HannesNL
:facepalm:

QuidProQuo

Oorspronkelijk gepost door HannesNL

PRECIES! Ik ook.

Sterker nog... die A7 is geniaal gespeeld. 99% van de spelers zouden in die spot QQ folden. Maar uberfish (remember the JJ?) Duhamel gaat gewoon lekker mee. Is toch grappig dat een gast die 75% kans had met een super short stackje verder te moeten bij de laatste 18, ineens een uberstack had en het Main Event wint.

Joenaes

QQ folden in een blindbattle voor iets van 80bb met aggro dynamics lijkt me nu niet echt goed. Kvind beide plays wel goed

zazizo

Oorspronkelijk gepost door Joenaes
QQ folden in een blindbattle voor iets van 80bb met aggro dynamics lijkt me nu niet echt goed. Kvind beide plays wel goed

Ja, maar dit is wel de eindfase van de WSOP......dan heb je toch minimaal AA nodig.

marcelhermus

kdenk dat cheong wel een agro immage had.

QQ is daarbij wel een stuk beter denk ik.

over de hand.

denk dat duhamel zijn range gepolariseerd is tot bluffs en handen die hij wil afstacken.

als je QQ daar nog wilt betfolden flat je toch gewoon preflop.

ik zie hem daar geen AJ en slechter 5betten. cheong hoopt dus dat duhamel ook bluffs in zijn range heeft.
of hij denkt dat ie erg nitty is en dit soort handen kan folden.

denk btw dat een shove hier nie goed is. omdat ie 80 miljoen ofzo over een pot van 40 miljoen shovet. dus lijkt mij ook niet dat ie een call wil daar.

Oorspronkelijk gepost door zazizo

Oorspronkelijk gepost door Joenaes

Ja, maar dit is wel de eindfase van de WSOP......dan heb je toch minimaal AA nodig.

lol wut

Maarten84

A7 push is vrij loose volgens mij, zeker omdat naar mijn gedacht Duhamel hier zelden nog zal folden. Zitten volgens mij niet zo heel veel bluffs in zijn range hier. De QQ-call lijkt me redelijk standaard.

Super Moderator
Zeezout

Ik vind hem van beide uiteindelijk niet goed (het laatste deel van de hand), want na zoveel sterkte moet hij de BB toch ook wel op minstens een QQ+ zetten en eerder een AA of KK.

Hetzelfde geldt voor de BB.

Dit was gewoon een mindgame van de SB, met als extra gedachte in het achterhoofd dat die shorty er was en de ander dus niet zou willen busten. De BB had moeten folden want de kans dat hij met QQ domineerde was te klein na zoveel agressie. De ander had normaal gezien minstens ook QQ of AK.

boeit niet of hij daar A7, A2 of AJ vasthoudt imo. Ik vind het een beetje spewy, kan mss wel, maakt me niet uit of het de eindfase van de WSOP is, maar ik denk dat er voor hem wel betere spots zijn. Call met QQ is std?

Mstlc

Ik snap echt totaal niet hoe mensen hier afkomen dat ze die QQ call niet snappen... 5bet/folden is gewoon super terrible, zeker als je 80bb deep zit. Als je dat doet verdien je niet van daar te zitten (en sowieso kom je daar niet als je zo je chips weg spewed).
Duhamel kan zijn QQ wel flatten tegen die 4bet maar eens hij zijn 5bet maakt moet hij gewoon altijd afstacken.

QQ call is echt makkelijk omdat cheong super aggro speelde.

Cheong wilde gewoon winnen, of hij 3 of 2 wordt kan hem echt niks schelen denk ik. Hij heeft hier 2 opties: Folden en geen moves meer kunnen maken omdat die Duhamel hem dan covered en dus kan bullyen omdat hij weet dat hij fold. Of all-in knallen met een kans dat hij fold. Zelfs "dominated" heeft hij nog makkelijk 25%+ equity behalve vs AA.

Het is wel redelijk deepstacked dus tsja, misschien dat je hier dan iets conservatiever zou moeten spelen.

Cheong's eigen reactie:

""I raised his big blind from the small blind with A-7 offsuit and he made a small 3bet. He had been 3betting a lot and is a good player, so I didn't want to flat. I 4bet and he made a quick, small 5bet. I thought Duhamel was one of the few people that could click it back light and I had an ace blocker. I didn't feel like waiting for John Racener because he would take forever to bust anyway"