Skip to forum
2011 - Nieuwe start...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 2011 - Nieuwe start op de low stakes SNG

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
371 Bekeken
alexfrans

Hallo pokeraars,

Ik ben Alex, alweer 35 jaar, getrouwd, derde kid in februari op komst. Speel nu zo'n twee jaar poker en vind het een geweldig spel om te spelen.
In het begin heb ik wat gespeeld op Everest. In een Chip en Chair voor 1 dollar eens derde geworden voor 150 dollar. Software is om te huilen dus maar geswitched naar Party via één of andere site. Ben daar de 10 mans gaan spelen. Dat ging wel ok maar kon de software en aanbod ook niet echt waarderen. Daarna ook nog een account geopend op Full Tilt (FT).

Toen kwam ik PokerStrategy tegen en ben lid geworden in oktober 2010 . De 50$ laten storten op PS en ben hier gaan spelen en ook nog op FT.

Heb in de afgelopen twee jaar van alles gespeeld (Cash, HU SNG, MTT SNG, MTT) maar ben tot de conclusie gekomen dat 9 mans SNGs mij hij het beste liggen kwa beschikbare pokertijd en plezier in het spelletje. Voor cash heb ik ook geen aanleg, wellicht in 2012 maar eens proberen.
Het lijkt mij geweldig om de MTTs aan te pakken, maar kan er niet tegen om 4 uur te pokeren om er dan voor het geld uit te vliegen. Zo nu en dan in het weekend open ik een MTT en hopen op een leuke ship.

Mijn resultaat van de afgelopen 2 jaar op PS en FT. Laatste tijd een break even stretch.

Doelen 2011:
:diamond: Meer spelen, meer volume maken
Door het starten van deze blog denk ik dat ik de discipline krijg veel meer te spelen.

:diamond: No tilting
Niemand meer beraten in de chat en rustig blijven.
Ik kan zo tilten als iemand in mijn ogen onnozel speelt waardoor ik eruit vlieg.
Hierdoor ga ik slechter spelen en probeer met fancy plays dingen weer goed te maken.

:diamond: Steadily weer terug naar de 6,5$ tafels.
Heb hier toch de meeste winst behaald de laatste jaren.
Ga dit jaar beginnen op de 2,25$ op FT. Speel namelijk alleen met de bank roll per room.

:diamond: Totale bankroll goal: 1000 dollar

:diamond: Afvallen tot 70 kg. Stond op de weegschaal vanochtend: 77,2 kg.
In de laatste 10 jaar elke keer een kg erbij gekregen. Dus hier heb ik ook nog wat eer te behalen.

Doelen januari:
:club: > 500 2,25$ 9 mans op FT
FT ligt mij het beste, gezien de gestage blind level stijging en krijg daar rakeback, alleen geen strategypoints.
:club: Minimaal 1x per week een MTT spelen
:club: Minmaal 1x per week lezen\meedoen aan geposte handen in het forum.
:club: Minimaal 1x per week handen door SNGWiz halen.
:club: Minimaal 1x per week joggen.

Na enkele cash outs de laatste tijd (had ca. 1600$ totaal) dus mijn bankroll per 01-01-2010 is:
Pokerstars: 171,58$
Full Tilt: 226,83$
Mansion Poker: 97,68$
Netteler: 14,23$
Totaal: 510,32

Nou ja, genoeg geschreven. Rest mij nog iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen en good luck at the tables.

10 replies
alexfrans

Eerste twee sets gingen wel lekker.
De eerste had ik gisteren al gespeeld en vandaag kon ik maar 1 set van 12 spelen gezien de beschikbare tijd.

Aantal games: 24 (van de 500; 4,8 %)
ROI: 26,9%
ITM: 45,8%

Winst: 14,54$

Bankroll: 241,37 $

Ik moet nog wel even goed mijn best doen om die 500 te halen deze maand.
Met 12 per dag kom ik er ook niet.

In ieder geval winst dat is het belangrijkste.

Heet je nou Alex of Frans?

Gangstahhh

Wsl net zoiets als Sjengfred, en dat heet hij geen Sjeng of Fred:P

shevas7

of hij heet gewoon alex frans :D

Of hij is frans en heet Alex:D Of hij heet Lex en is Frans. O wacht staat in zijn beginpost dat hij Alex heet:D

Je graph ziet er netjes uit Alex,

Veel succes dit jaar met het bereiken van je doelen. Ga je alleen maar grinden, of plan je ook tijd in om sessies te reviewen, artikelen te lezen en video's te kijken?

Groetjes

alexfrans

Voornaam is Alex en mijn tweede naam is Frans.
Snap niet hoe mijn ouders dat konden verzinnen. Slokkie teveel waarschijnlijk.
Maar de combi is blijkbaar uniek want niemand gebruikt deze alias op fora enz.

Had 3 kwartier de tijd dus heb een set van 12 gespeeld.

Nieuwe stand:

Aantal games: 36 (van de 500; 7,2 %)
ROI: 24,6%
ITM: 47,2%

Winst: 19,94$

Bankroll: 246,77 $

Komend weekend weer een SNGMADNESS op Full Tilt dus zal dan eens wat aan mijn volume werken.

*
Ga elke dag de gespeelde SNGs door WIZ halen. Tijdens het spelen schrijf ik cruciale handen op en leg deze beter onder de loep.

Binnenkort in WIZ ga ik ook een quiz spelen. 4 handed met high blinds en <10 BB stack. Wat beter aan push\fold op de bubble werken.
Tevens kan mijn HU play ook wel wat beter. Het is super belangrijk om HU geen fouten te maken. Een paar eerste plaatsen maakt je sessie meteen al winstgevend.

Ben ook lid van een SNG-site. Volg dagelijks wel een 9 mans coaching.

*
Ik kan ze ook hier volgen maar dan moet ik op Stars spelen en ik vind Full tilt toch wat lekkerder spelen. Zal binnenkort ook wel mijn silver-status verliezen.

pbijvoet

Hey Alex,

Voor de Push/Fold kan je ook de ICM trainers van hier gebruiken. Is erg leerzaam. Succes met spelen verder.

Head Admin
Lanfear81

Hey alex,

Goede start van het jaar met een blog _biggrin:

Hopelijk kan de grafiek binnenkort weer een stukkie omhoog na de break even periode, maar met je geplande aanpak moet dat zeker lukken!

Ik zou je zeker ook aanraden om de handen die je uitpikt om in de SnG-wizard te analyseren ook op het handbeoordelingsforum te plaatsen als je dan nog twijfelt. Geef dan aan hoe jij denkt dat de situatie er uit ziet, welke handen je tegenstander speelt etc. Dan kunnen anderen hun visie daarop geven en kijken of de inschattingen realistisch zijn.

Succes met afvallen overigens! Misschien dat je ook even de blog van RobbieV kunt lezen die ook flink bezig is met zijn levenstijl gezonder te maken. Misschien dat je daar nog wat ideeen of inspiratie uit kunt oppikken.

alexfrans

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81

Hopelijk kan de grafiek binnenkort weer een stukkie omhoog na de break even periode, maar met je geplande aanpak moet dat zeker lukken!

Heb nu een set van 12 gespeeld waar ik 1x 3de ben geworden. Kortom in 1x 10 Buyins down. Kan weer opnieuw beginnen.
Ga nu wel minder balen en denk dat het erbij hoort. Kon vandaag weinig winnen. Elke flip lijkt dan naar de tegenstander te gaan.
Dit weekend maar weer wat meer spelen. Poker is langere termijn werk. Kon 3/4 jaar geleden ook winst maken op de low stakes.

Ik zou je zeker ook aanraden om de handen die je uitpikt om in de SnG-wizard te analyseren ook op het handbeoordelingsforum te plaatsen als je dan nog twijfelt. Geef dan aan hoe jij denkt dat de situatie er uit ziet, welke handen je tegenstander speelt etc. Dan kunnen anderen hun visie daarop geven en kijken of de inschattingen realistisch zijn.

Zal de pokertools hier dit weekend napluizen. Bedankt voor de tip.

Succes met afvallen overigens! Misschien dat je ook even de blog van RobbieV kunt lezen die ook flink bezig is met zijn levenstijl gezonder te maken. Misschien dat je daar nog wat ideeen of inspiratie uit kunt oppikken.

Ben nu wat crackers aan het eten. Heb op het werk ook een taartje laten passeren. :(

Nieuwe stand:

Aantal games: 48 (van de 500; 9,6 %)
ROI: van 24,6% naar -3,2% :f_cry:
ITM: 37,5%

Winst: -3,46$

Bankroll: 223,37 $