Hier kun je jouw gedachten en feedback kwijt met betrekking tot het strategieartikel: De invloed van stacksizes op je speelwijze in een MTT (silver)
Ik vind dit een van de meest waardevolle artikelen die ik hier tot nu toe gelezen heb.
Ik speel bijna alleen maar erg grote toernooien (3$ rebuy met >3000 spelers.)
De vroege en midden fase gaan over het algemeen vrij goed en ik speel mezelf erg vaak ITM, maar in de eindfase weet ik vaak niet wat ik moet doen in sommige situaties en laat ik het vaak liggen.
Nadat ik dit artikel gelezen heb (en de push or fold table er bij heb liggen), weet ik veel beter waar ik mee bezig ben en eindig ik nu al steeds hoger.
Gisteren hield ik me één hand niet aan de strategie en ik vloog er meteen af met een stack van 24BB (98/3700) ! Balen en kwaad op mezelf, maar ja zo leer je het wel.
Hey Sol4r,
Goed om te zien dat je door dit artikel je spel zo hebt kunnen aanpassen.
Ik heb de thread even verplaatst naar het MTT forum, zodat andere leden ook nog een keer attent worden gemaakt op het artikel, of hun vragen of specifieke situaties kunnen bespreken.
Hi,
ff gauw doorgelezen. Goed artikel.
Wel een foutje:
Blinds 500/1.000, ante 100. Effectieve stacks zijn 40k. De tegenstander raiset vanuit de CO naar 2,5k, Hero 3-bet met 64s vanaf de button naar 6,8k. Dit is met positie een goede betsize (je moet zonder het positievoordeel over het algemeen meer raisen en minder 3-bet bluffen). De tegenstander zou niet moeten niet te callen, omdat zijn resterende stack in verhouding tot de pot te klein is en een call duidelijk -EV is.
Die laatste zin is op silver natuurlijk niet klaar. Je kunt niet rekenen op "zou moeten" bij tegenstanders op dit soort limieten. Als ik geen read heb op 10$ mtt, dan ga ik er meestal vanuit dat villain 'gewoon' een idioot is.
Vraagje:
Waarom houden jullie geen rekening met de antes om de grootte van de stacksize te bepalen?
Oorspronkelijk gepost door wimNP
Vraagje:
Waarom houden jullie geen rekening met de antes om de grootte van de stacksize te bepalen?
Een van mijn referrals! nice
Oorspronkelijk gepost door wimNP
Vraagje:
De vraag stellen is hem beantwoorden.
Paul Magriel's M is de ratio tussen jouw stackgrootte en het huidige totaal aan blinds en antes. Deze M geeft aan hoeveel ronden je kunt overleven voor je weggeblind wordt, zou je niet meer aan de actie deelnemen. (HOH ii p.125)
De grootte van de antes zijn daarom van belang om het uithoudingsvermogen van de stack te bepalen. Dit lijkt me een gegeven om strategische beslissingen te nemen.
De stackgrootte in BB is van belang om o.a. jouw fold-equity in te schatten. De antes spelen daarbij geen rol meer want je zit al in de hand. Ik bedoel: de pot is gestart en jij moet nu een beslissing nemen. De toekomstige antes (en sb's en bb's) hebben daarop geen invloed.
De stackgrootte is m.i. een tactisch gegeven. (Winning Poker Tournaments ii, doorlopend)