Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Even voorstellen

13 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
568 Bekeken
Sol4r

Hallo allemaal,

Ik ben Sol4r, 40 jaar en al zo'n 2 jaar actief in online poker.
Ik speel graag grote toernooien en 2010 was voor mij een erg goed jaar. Ik won twee grote toernooien en werd twee keer tweede in een $3 rebuy van meer dan 2000 deelnemers.
Uiteindelijk zo'n $10.000 laten uitbetalen en ben toen eind vorig jaar begonnen met $10 en soms zelfs $24 toernooien (ik had op dit moment het idee dat ik heel aardig kon pokeren). Hoewel ik af en toe wel in het geld eindigde, begon ik vanaf toen toch wel steeds vaker te verliezen en heb ik intussen al weer ruim $500 teruggestort. Dat was eigenlijk niet de bedoeling en ik realiseerde me dat ik eens heel kritisch naar mijn eigen spel moest gaan kijken.

Ik had wat boeken gekocht en gelezen (Sklansky, Malmuth Caro) en kwam via een irritante banner op deze site terecht. :)
Hier kwam ik erachter hoe slecht mijn bankroll management is en ik heb besloten om weer helemaal bij het begin te beginnen.

Fantastisch site!
Ik ga zeker alle artikelen lezen, maar stap voor stap.

Grtz,

Sol4r

12 replies
Arjon

Hey Sol4r,

Welkom in onze gezellige community ;)

Leuk om te lezen over je successen in 2010 en verder denk ik dat je zeker de goede site gevonden hebt om aan je spel te kunnen werken. We hebben een groot aanbod aan strategieartikelen en video's waar je vast veel aan zult gaan hebben.

Bankroll Management is inderdaad één van de belangrijkste zaken die je goed moet blijven toepassen om succesvol te kunnen pokeren. Heb je het artikel over MTT Bankroll Management ook al gelezen? Je kunt deze hier terugvinden:

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/mtt/1529/1/

Overigens ben ik benieuwd waar je die banner tegenkwam. Marketing is iets waar wij ons steeds meer op gaan richten, dus dan is het altijd interessant te weten waar je ons tegen bent gekomen. Wat vond je overigens zo irritant aan de banner? Gewoon omdat alle banners irritant zijn, of was er nog een specifieke reden?

Veel plezier en succes in ieder geval bij PokerStrategy :) Als je nog vragen hebt, of wilt weten waar je bepaalde dingen kunt vinden, laat het dan aub weten. We helpen je graag verder!

Sol4r

Ik wilde de video manual van cardrunners ev calculator downloaden.
Die stond op megaupload.com en daar kwam die banner voor de download.

Als je geen account hebt, moet je 45 seconden wachten en krijg je een reclamebanner voor je neus. Is over het algemeen irritant, maar de prijs die je betaald :)
De banner van Pokerstrategy trok toch mijn aandacht (banner zelf was niet irritant). Ik had hem wel weggeklikt, maar was later toch even hier gaan kijken.

Ja, ik heb de MTT Bankroll Management inderdaad meteen gelezen. Heb ik zwaar overtreden :)

Ik richt me nu even een tijdje op de cash tables (0.02/0,04) om de starting hands chart uit mij hoofd te leren, omdat je in de eerste fase van een toernooi deze strategy toch gebruikt. Ik maak gestaag (micro)-winst en ik ehb er nog lol in ook. Waar ik voorheen voor de snelle grote winst ging (aangemoedigd door de enkele successen), is mijn doel nu eerst de basis onder de knie te krijgen en vanuit daar gaan uitbouwen.

Welkom op het forum!

Oorspronkelijk gepost door Sol4r
De banner van Pokerstrategy trok toch mijn aandacht (banner zelf was niet irritant).

Goed om te horen dat de banner zelf niet irritant is :)

Waar ik voorheen voor de snelle grote winst ging (aangemoedigd door de enkele successen), is mijn doel nu eerst de basis onder de knie te krijgen en vanuit daar gaan uitbouwen.

Dat is idd de beste aanpak en de grootste stap is het ook zelf inzien daarvan. Ik heb de mtt video's die we voor de bronze status hebben even voor je gefilterd. Je kan ze vinden via deze link.

Op welke sites speel je?

Sol4r

Full Tilt alleen maar.

Nu dan dus ook Cake Poker. Nooit van gehoord, maar op die andere drie sites had ik al een account.

Thanks voor de link.
Ik zal ze binnenkort gaan bekijken.

Full Tilt alleen maar.

Nu dan dus ook Cake Poker. Nooit van gehoord, maar op die andere drie sites had ik al een account.

Thanks voor de link.

Graag gedaan. Als we je ergens mee op weg kunnen helpen, dan doen we dat uiteraard graag. Hoe bevalt de software van Cake trouwens?

welkom............geweldige resultaten zijn dat

succes met je pokerspel

Sol4r

Oorspronkelijk gepost door Nordin
Graag gedaan. Als we je ergens mee op weg kunnen helpen, dan doen we dat uiteraard graag. Hoe bevalt de software van Cake trouwens?

Ik moet nog erg wennen aan Cake.
Als ik vier of zes winows tegelijk speel, zie ik alleen maar het bovenste randje van je kaarten.
Erg weinig micro tables.
Minimaal 0,02/0,04

Ik maak er maar het beste van en bljf daarnaast nog steeds op Full Tilt spelen.

Ga nu even eerst je video's bekijken.
Ik laat wel weten hoe ik het vond :)

Kun je ze handmatig niet resizen?

Ga nu even eerst je video's bekijken.
Ik laat wel weten hoe ik het vond

top..veel plezier ermee!

Sol4r

Ik heb de zondag avond MTT van Thormtos91 nu allemaal bekeken:

Het is de eerste serie die ik bekijk en ik ben er razend enthousiast over.
De vroege fase van het toernooi kwam allemaal erg bekend voor, maar de latere fase heb ik echt heel veel van geleerd.
Ik krijg door je commentaar ook steeds beter de termen door en kan nu ook beter de discussies op het forum volgen. Was voorheen af en toe net Chinees voor me :)

Ik wil nog even zeggen dat ik dit echt een TOP site vind. Jammer dat ik er twee jaar over gedaan heb om hier te belanden :)

Ik heb de zondag avond MTT van Thormtos91 nu allemaal bekeken:

Het is de eerste serie die ik bekijk en ik ben er razend enthousiast over.
De vroege fase van het toernooi kwam allemaal erg bekend voor, maar de latere fase heb ik echt heel veel van geleerd.
Ik krijg door je commentaar ook steeds beter de termen door en kan nu ook beter de discussies op het forum volgen. Was voorheen af en toe net Chinees voor me :)

Ik wil nog even zeggen dat ik dit echt een TOP site vind. Jammer dat ik er twee jaar over gedaan heb om hier te belanden :)

Beter laat dan nooit :). Goed om te horen dat de site en videoserie bevalt!

Als je trouwens tegen een begrip/term aanloopt die niet kent, kun je de meeste daarvan terugvinden in onze begrippenlijst. En als die daar niet staat, kun je het altijd aan ons vragen. :)

Heb je je startkapitaal al wat kunnen uitbreiden?

Sol4r

Schiet een beetje op en neer.
Sta nu op $46, maar ben wel al aardig op weg naar mijn zilver status :)

Ik speel de 2/4 Cashgames (6 tafels) op Cake (is eigenlijk boven mijn bankroll, maar het is de laagst mogelijke limiet op die site.
Ik hou gewoon de starthanden sheet aan en speel erg voorspelbaar volgens de bronze postflop strategy.

Ik realisser me wel dat ik meer moet variëren, maar ik wil eigenlijk eerst de basis er in drillen voordat ik kleine variaties ga inbouwen.

Gisteren een $4 suck out met AA tegen QQ (Q op flop) en een $4 loss met AA tegen een set. Die had ik na de reraise op de flop eigenlijk weg moeten leggen; dus dat was weer een mooi leermoment :(

Ik heb er alle vertrouwen in dat ik het wel winstgevend ga spelen uiteindelijk.

Schiet een beetje op en neer.
Sta nu op $46, maar ben wel al aardig op weg naar mijn zilver status

Op en neer is altijd beter dan verliezen :). Maar als je de zilveren status haalt is dat natuurlijk helemaal, dan je weer nieuwe video's bekijken en artikelen lezen, waardoor je weer nog beter wordt en dan moet het onderstaande zeker te doen zijn. :)

Ik heb er alle vertrouwen in dat ik het wel winstgevend ga spelen uiteindelijk.

Misschien kun je een blogje gaan bijhouden over je vorderingen en alles waar je tegenaan loopt. Dan kunnen wij dat ook gaan volgen. :)