Skip to forum
Elrio's Closed blog...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Elrio's Closed blog :(

1,328 Berichten
93 Gebruikers
0 Reactions
28 K Bekeken
elrio

Hi!

Dit is de blog van mezelf! Als je het aandurft/aankan om de hele blog te doorlezen zal je waarschijnlijk een hele hoop emoties tegenkomen gezien door de ogen van een gemiddelde (Er niet bovenuitstekende pokerspeler)

Wat speel ik?!

Ik speel zo een beetje van alles! Mede door mijn drang naar verandering wanneer het slecht gaat !
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik eigenlijk mezelf niet kan helemaal toeleggen op 1 bepaald ding! dan word het voor mij te saai! xD

Dit is het dan zo'n beetje! Toch weer een mooie beginpost! Iets anders dan diegene die er hiervoor stond xD

Groeten

elrio

1.327 replies

Helemaal opnieuw beginnen? Dan ook trug naar de basics qua info. De artikelen op PS en de HoH-reeks imo

elrio

.

Super Moderator
Zeezout

Ik zou idd HoH lezen en verder goed een balans maken tussen je mogelijkheden en beperkingen, zowel qua financien als qua mentale capaciteiten.

Goed opbouwen en goede voorbereidingen zijn m.i. (zeker bij MTT vanwege de grote swings) van giga-belang voor het slagen van je project.

De boeken en artikelen uitpluizen en een serieus werkplan voor jezelf opstellen.

Speelkapitaal en Bankroll van elkaar scheiden in een deel voor je project en een deel voor fun en donken. Gun jezelf dus ook af en toe eens een MTT buiten je BR om, maar dan ook puur voor de fun en niet als onderdeel van je project.

Zo speelde ik vandaag op Titan een $11 SNG, gewoon voor fun, ipv naar het café te gaan om daar hetzelfde als buy-in te betalen. Maar dat geld viel buiten mijn BR en heb ik uitgetrokken voor plezier-poker.

Om je antwoord te geven dus: Lezen (HoH e.d.), plan maken en uitwerken.

Succes!

Z.

Super Moderator
Zeezout

Oorspronkelijk gepost door elrio

Oorspronkelijk gepost door SonataWolf
Helemaal opnieuw beginnen? Dan ook trug naar de basics qua info. De artikelen op PS en de HoH-reeks imo

Wat je dan hebt qua basis artikelen op PS dat er grotendeels word gesproken over SNG. Of moet ik dit gewoon negeren en in plaats van SNG, MTT lezen?

SNG-artikelen zijn maar gedeeltelijk geschikt voor MTT en echt MTT materiaal is er nog niet veel. Daarom zou ik HoH nemen. Maar dat is persoonlijk. SNG-materiaal is eigenlijk hoogstens echt nuttig voor de finaletafel, maar die moet je eerst halen.

elrio

.

Oorspronkelijk gepost door Zeezout

Oorspronkelijk gepost door elrio

Oorspronkelijk gepost door SonataWolf

Wat je dan hebt qua basis artikelen op PS dat er grotendeels word gesproken over SNG. Of moet ik dit gewoon negeren en in plaats van SNG, MTT lezen?

SNG-artikelen zijn maar gedeeltelijk geschikt voor MTT en echt MTT materiaal is er nog niet veel. Daarom zou ik HoH nemen. Maar dat is persoonlijk. SNG-materiaal is eigenlijk hoogstens echt nuttig voor de finaletafel, maar die moet je eerst halen.

Ja inderdaad, ik vergat ff dat er op PS (nog) niet veel te vinden is over MTT's.

@Elrio: morgen tijdens de BotD ben ik op skype (je hebt me wel staan), spreek mij dan eens aan, misschien kan ik je nog wel helpen ivm HoH en dergelijke.

Yoghi

Dat nieuwe boek van Daniel Negreanu is misschien ook wat? Nog geen reviews ofzo van gelezen, maar lijkt me wel goed.

elrio

.

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Dat nieuwe boek van Daniel Negreanu is misschien ook wat? Nog geen reviews ofzo van gelezen, maar lijkt me wel goed.

Of het boek van Hansen, al is dat natuurlijk wel heel specifiek en minder geschikt voor lage limieten

Zal nog eens kijken wat ik hier allemaal heb staan en morgen eens laten weten.
Als er nog zijn die wat willen, voeg me toe op skype (sta in de lijst)...

elrio

.

elrio

.

ziet er goed uit, ken ik het niet ergens van? :D, anyway, ik zou nog een onderverdeling maken voor de rode zone, een handige chart die je kan gebruiken om te kijken met welke hand je precies first in kan pushen is die van JCM4CCC. De gegeven waardes zijn die waarmee je EV break even kan pushen. Ik zou mijn first in push vanuit early position met M van 6-10 wat aanscherpen, naar 55+/66+ en vanuit mid naar 44+.

Heb hem niet helemaal kunnen bekijken, maar als je ongeveer het HOH / mijn schema aanhoudt is het prima zo. Wel zou ik ook de tegenstanders en andere aspecten van het pokerspel in mn achterhoofd houden en niet alleen maar volgens je chart spelen.

elrio

.

EliasVeritas

Eerst en vooral een dikke proficiat Elrio!! Het was heel goed om even aan de alarmbel te trekken denkik. Ik ben er vanovertuigd dat het enige wat je nodig hebt om een goede pokerspeler te worden is de wil om aan jezelf & aan je spel te werken en die heb je. Ik hoop dat je echter niet denkt omdat je nu zogezegd helemaal opnieuw begint dat je niet opnieuw tegen dezelfde problemen zal oplopen.

Qua pokerboeken kan ik je 1 boek zeker aanraden: Power hold'em strategy van Daniel Negreanu. Het focust volledig op tournament NLHE en enkele van de grootste pro's ter wereld hebben er aan meegeschreven. Het grootste deel komt echter van Negreanu zelf en ik heb er al wat reviews van gereden en velen noemen het een van de beste boeken over poker.

Heel veel succes!

elrio

.

elrio

.

elrio

.

elrio

.

elrio

.