Oorspronkelijk gepost door matthijs91
Prima video! Heb er zeker wat van geleerd, moet in elk geval meer ATC-spots zoeken en het er gewoon in knallen. Folden doen ze inderdaad wel zoals je zegt.
Ik heb wel nog even een vraagje,
@ 42.00, je flat daar 88 (weliswaar je bottomrange) tegen een reg, waarvan je zegt dat je niet verwacht dat hij AJ daar gaat openen. Als je denkt dat hij AJ al fold, dan lig je toch met 88 altijd achter tegen zijn openrange?
Lijkt me niet dat je hier called voor setvalue, gezien stacksizes?
Interessante spot.
Helemaal voor setvalue kun je net niet callen idd, vandaar dat ik 22-77 ook fold.
Ik denk daarentegen wel dat 88 net wat beter speelt, wat meer goede flops te zien krijgt. Hij zal niet echt gaan 2barrelen tegen me, dus mocht ik een overpair spelen postflop dan kun je de flop imo prima flatten, om vs elke turnbet op te geven.
Daarnaast wordt het voor setvalue wel interessant als één van de blinds wel callt, maar het is allemaal vrij marginaal.
Het is ook lastig te zeggen waar je de grens moet leggen, 77/88/99/TT? Want al deze handen spelen postflop vrijwel hetzelfde, echter heb je met 88 net wat vaker een overpair, en crush je net wat meer handen dan met bijv. 77. (77 zal hij zeker wel openen, en misschien nog een stuk wijder qua pocket pairs).
Verder is het niet erg fout om hier bijv. 77 te flatcallen, of om 88 en 99 te folden. Het is allemaal vrij marginaal.