Hallo allemaal!
Zoals een aantal onder jullie wel zullen weten, heb ik een tijdje terug aangekondigd dat ik met poker zou stoppen (zie mijn blog).
Probleem is dat die beslissing niet zo gemakkelijk (of op een +EV-wijze) is uit te voeren. Ik had nog een ton bonussen vrij te spelen, en nog een hoop FTP-points en Iron Man-medals in te ruilen. Plus, poker is verslavend...
Dus ben ik na een paar dagen self-exclusion maar weer aan het grinden geslagen. Half februari waren alle bonussen eindelijk vrijgespeeld en/of vervallen, maar toen was ik al half vergeten dat ik eigenlijk zou stoppen. Ik heb zelfs nog een nieuwe account gemaakt op 24hPoker om nieuwe bonussen vrij te spelen, aanvankelijk overigens met overdonderend succes.
In de loop van vorige week nog maar eens een erg slechte dag gehad (-8BI, 10BI onder EV), en dan (nog maar eens) beslist om definitief te stoppen. Op mijn FTP stonden nog ~35k FTP's, 1.4k Iron Man-medals en nog wat Academy punten. Die allemaal ingewisseld voor $26 tourney tickets, en dan wat losse Step 1 en Step 2-tickets met de overschot (zo'n $600 in totaal).
De kleine tickets in de loop van de week al met een ridicule ratio in Step 3's omgezet (ik denk dat ik 6 Step 1's en 3 Step 2's had, deze morgen had ik 2 Step 2's en 3 Step 3's :)).
De bedoeling was om die vandaag allemaal op te gebruiken, dan nog te wachten op rakeback + gedeeltelijke FDB van 24h-Poker, en dan alles uit te cashen (er staat nu al een groot stuk op Moneybookers).
Dat is niet gelukt.
Eerst in drie Superturbo-Matrix SNG's break even gespeeld.
Dan 3 90-man KO's gespeeld: 2x 2e voor $351 per stuk + KO's (dus al meer verdiend dan de tickets initieel waard waren).
Dan 3 deepstack MTT's gespeeld, twee snel gebust, 3e:

(Deal gemaakt 3-handed als shortstack, stacks waren 350k, 650k en 1.2m, misschien geen fantastische deal, maar who the **** cares).
Nog 12 $26 tickets en 2 Step 2-tickets over.
O_o
Volgend weekend allicht alles nog eens overdoen...
Anyway, plannen zijn min of meer ongewijzigd (nee, ik ga geen NL100 spelen, ondanks comfortabele BR daarvoor (finally...)). Ik hou nog wel wat kleingeld online om microstakes 10-game Cash te spelen (erg leuk), en wie weet de occasionele Mini-FTOPS of cash-sessie... De bedoeling is m.a.w. om een echte "recreatieve speler" te worden (i.t.t. tot een grinder, en hopelijk is recreatief geen synoniem voor fish). Bovendien heb ik een aantal leuke homegames gevonden waarin het geld voor het oprapen ligt (gemiddelde zit op +1BI/h), dus ik zal sowieso nog wel wat met poker bezig blijven.
Ten slotte wil ik mij verontschuldigen bij de community voor de abrupte manier waarop ik mijn handjudgings heb stopgezet. Niet alleen was ik poker op dat moment meer dan zat, daarnaast mag je niet onderschatten wat een werk die handjudgings zijn (tenminste als je een extreme perfectionist bent zoals ik). De tijd die ik erin stak ging op sommige momenten ten koste van mijn werk (fail), en zorgde er bovendien voor dat ik 's avonds al genoeg had van poker voordat ik zelf begon te spelen, met alle gevolgen vandien. Als je daar dan nog bij neemt dat een handjudge (zeker op de laagste limieten) vaak het gevoel heeft parels voor de zwijnen te gooien (no offence intended - het zijn ook telkens nieuwe "zwijnen"), en dat de perks die ertegenover staan absoluut niet de moeite waard zijn *, dan versta je misschien beter waarom het niet langer haalbaar was hiermee >15u/week bezig te zijn (en nee, dat is niet overdreven).
* Dit is overigens helemaal geen verwijt naar PS toe. Mijn "professionele" hourly (IRL) is groter dan PS's monthly voor handjudgings, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat PS te weinig betaalt voor handjudgings, enkel dat de prestaties van de handjudge te weinig "waard" zijn om voor hemzelf "de moeite waard" te zijn.
Dit is een beetje lang geworden, maar het is misschien wel op zijn plaats als de fatsoenlijke afscheidspost die ik destijds niet gemaakt heb.
Goodbye, and good luck.
Falcone
Cliffs:
[x] Hero kondigt aan met onmiddellijke ingang te stoppen met poker.
[ ] Hero stopt met onmiddellijke ingang met poker.
[x] Hero stopt dan toch met (serieus) poker.
[x] Hero ruilt alle opgebouwde credits om in tourney tickets ($600).
[x] Hero shipt $3.2k+ en heeft nog de helft van de tickets over.
[ ] Hero komt terug op zijn beslissing.
[ ] Hero zal nooit meer een hand spelen.
[ ] Hero komt terug in de community.
[x] Hero wishes you all the very best.