Skip to forum
Gamblers hi made me...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Gamblers hi made me bust, hallo allemaal

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
634 Bekeken
Soulsword208

Hallo Pokerstrategen,

Ik ben Soulsword en ik speel sinds Januari poker. Als 16 jarige was ik helemaal verslaafd aan (televisie)poker, en ik wilde dan ook niks liever dan voor echt geld pokeren. Maar ik bedacht me dat dat zich heel lelijk tegen mij kon keren als ik echt 18 was en geld wilde uitcashen.

De interesse in het spel verdween langzaam, maar het bleef altijd in mijn hoofd hangen. En toen ik in Januari met een vriend aan het praten was over poker toen ging de knop om, ik moest en zou spelen.

Ik wilde eigenlijk met wat oefengeld beginnen, maar merkte al gauw dat dat totaal niet leek op echt poker, en dat er ook geen spanning bij betrokken was.

Met wat omwegen, en wat bonus heb ik uiteindelijk voor zon $80, gedeposit.

Ik stond ongeveer op $80,- in maart, toen ik besloot eens serieus te gaan spelen. Na een avondje serieus HUSNG spelen (3 uurtjes ongeveer) stond ik op $150... Ik had mijn spel gevonden, ik vond de snelheid en de spanning van een HU SNG perfect, en ik wist zeker dat ik ze kon crushen in no time.

Tot ik mij bedacht dat ik in mei examens heb en ik teveel tijd in poker aan het stoppen was (niet zozeer in het spelen, maar ook het lezen van artikelen en zo) wilde ik eigenlijk gaan uitcashen. Of bust gaan. In iedergeval $0.00 overhouden op mijn account.

Dus ik stond op $150. Toen ik nog geen 10 minuten later op $230 stond dankzij 25NL HU CASH had ik eigenlijk moeten stoppen, uitcashen en blij zijn met mijn toch erg makkelijke geld. Maar nee, ik moest doorgaan tot $300 of bust. En ja hoor, een uurtje later gooide ik mijn laatste $50,- in een HUSNG die ik verloor.

Heb ik achteraf spijt? Nee, die gambler's hi was echt geweldig. Misschien nogal duur, ik ben helemaal bust, maar het was het me zeker wel waard. $80,- voor 3 maanden plezier. Na mijn examens ga ik met proper bankroll management verder, en misschien dat ik dan iets kan bereiken. (ik was gewoon een winnende speler voor dat ik bust ging in een avond.)

Heb nu wel een $50,- startkapitaal onderweg naar William Hill, maar ook dat bewaar ik zoveel mogelijk voor na mijn examens.

Dat was mijn pokerverhaal in het kort.

Groetjes
Soul

9 replies

Oorspronkelijk gepost door Soulsword208

ik was gewoon een winnende speler voor dat ik bust ging

Soul

quote of the month :)

Meer quote of the century.

Wel bedenken dat je je startkapitaal vrij moet spelen en dat je ook nog eens slechts tot een bepaalde tijd kan profiteren van FDP. Op iPoker heb je ook nog eens een $30 fee na 6 maanden inactiviteit. Ik zou vooral gaan spelen met die $50 startkapitaal want het zou zonde zijn om het kwijt te raken.

Hallo Pokerstrategen,

Ik wilde eigenlijk met wat oefengeld beginnen, maar merkte al gauw dat dat totaal niet leek op echt poker, en dat er ook geen spanning bij betrokken was.

Groetjes
Soul

Lol, hoe weet je dat dat totaal niet lijkt op echt poker als je voorheen nog nooit online gespeeld hebt;p?

Soulsword208

Omdat ik niet verwachtte dat veel mesen 72o en 23s all in zouden pushen pre-flop op cash tafels of sng's. Wat wel gebeurde in de freerolls (ik deed het ook, waarom niet is toch gratis)

Ben nu begonnen met die $50,- op WH te spelen. Daar zijn cash NLHE HU tafels vanaf $0.01/$0.02 dat is wel echt bruut. Heb nu $51 _cool: <-- Sharkmuch?. Maar zit nu even met school enz.

Welkom op het forum!

En ja hoor, een uurtje later gooide ik mijn laatste $50,- in een HUSNG die ik verloor.

Gelukkig heeft William Hill een bankrollbescherming. ;)

Je moet er trouwens altijd rekening mee houden dat je pas kan zeggen of je een winnende speler bent nadat je een groot aantal handen hebt gespeeld in een bepaalde variant.

Een upswing kan namelijk een erg vertekend beeld geven. Maar gelukkig zijn we hier op PokerStrategy.com altijd bezig met het verbeteren van ons pokerspel, dus ben je hier aan het goede adres om je pokerervaring te vergroten.

Hoe bevalt het spelen op William Hill tot nu toe?

Soulsword208

Ik vind de interface niet echt optimaal, maar misschien dat stars mij heeft verwend? Vooral het zoeken naar games is vervelend en er zijn weinig games, maar ik heb natuurlijk nog niet zoveel gespeeld en misschien heb ik alleen maar op daluren gespeeld.

Ik begrijp dat mijn totaal aantal handen, sng's en toernooien totaal niet significant zijn en dat daar ook niet uit te halen valt of ik nou een winnende of verliezende speler ben. Maar ik heb hier wel enigszins feeling voor heb ik het gevoel. Ik vind ook de theorie achter het spel, de psychologie en het idee erachter super interessant. Dus het begint zich ook echt als een hobby te ontwikkelen (vergelijkbaar met sport en muziek voor mij)

Ik ben wel erg blij met de HU SNG cash tables met lage buyins etc. Daarop komt mijn aggressieve speelstijl erg van pas.

Ook vond ik de artikelen die ik heb gebruikt om mijn $50,- te krijgen erg interessant, vooral de post-flop stukken. Zo slow-playde ik lage flushes en callde ik teveel op verkeerde draws.

Heb ook wat interessante filmpjes gevonden over HU game. Wat ik gewoon erg leuk vind.. Maar die zijn te lang voor mij om nu te kijken (profielwerkstuk :rage:)

Al met al begin ik mij hier wel thuis te voelen, en misschien dat ik jullie wel op de tafels even wat geld kan afhandig maken :]

noisecore

Ik vind de interface niet echt optimaal, maar misschien dat stars mij heeft verwend? Vooral het zoeken naar games is vervelend en er zijn weinig games, maar ik heb natuurlijk nog niet zoveel gespeeld en misschien heb ik alleen maar op daluren gespeeld.

Ik begrijp dat mijn totaal aantal handen, sng's en toernooien totaal niet significant zijn en dat daar ook niet uit te halen valt of ik nou een winnende of verliezende speler ben. Maar ik heb hier wel enigszins feeling voor heb ik het gevoel. Ik vind ook de theorie achter het spel, de psychologie en het idee erachter super interessant. Dus het begint zich ook echt als een hobby te ontwikkelen (vergelijkbaar met sport en muziek voor mij)

Ik ben wel erg blij met de HU SNG cash tables met lage buyins etc. Daarop komt mijn aggressieve speelstijl erg van pas.

Ook vond ik de artikelen die ik heb gebruikt om mijn $50,- te krijgen erg interessant, vooral de post-flop stukken. Zo slow-playde ik lage flushes en callde ik teveel op verkeerde draws.

Heb ook wat interessante filmpjes gevonden over HU game. Wat ik gewoon erg leuk vind.. Maar die zijn te lang voor mij om nu te kijken (profielwerkstuk :rage:)

Al met al begin ik mij hier wel thuis te voelen, en misschien dat ik jullie wel op de tafels even wat geld kan afhandig maken :]

er is niet echt veel traffic op ipoker qua tourneys en STT's. HUSNG weet ik niet. Maar om SH cash te spelen is er wel veel traffic.

Soulsword208

Ah, ik zie nu een fout. Ik bedoelde gewoon de HU cash tafels, niet de HU SNG tafels. Beetje door elkaar gemixt.

Gister van $5 --> $11 gemaakt. Maar na een stomme all - in (ik dacht, laatste hand van de avond... Totaal niet bezig met het spel) was het weer --> $6.

Dus ipv $53 staat mijn startkapitaal nu op $49.

Gister ook heel zuur:

SNG full ring $1+0.20

Goed gespeeld, super geduldig, kansjes afwachten, positie spel etc.

Ben ik big stack (4x gemiddeld oid met nog vrij lage blinds want het was geen Turbo) moet ik helaas naar onder om even met het gezin samen te zijn.

Ach ja, 4e geworden nadat ik er helemaal uit werd geblind. Had zeker ITM kunnen/moeten zijn en misschien wel gewoon 1e.

Ben ik big stack (4x gemiddeld oid met nog vrij lage blinds want het was geen Turbo) moet ik helaas naar onder om even met het gezin samen te zijn.

Ach ja, 4e geworden nadat ik er helemaal uit werd geblind. Had zeker ITM kunnen/moeten zijn en misschien wel gewoon 1e.

Vandaag gewoon een paar toernootjes winnen en dan sta je weer boven de 50 :D

Al met al begin ik mij hier wel thuis te voelen

Dat is altijd goed om te horen!

We hebben trouwens sinds kort een HU strategieforum. Misschien dat je daar eens kan gaan kijken. :D