Skip to forum
Weekly Quiz - Het s...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz - Het spelen tegen callingstation - deel 1

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
889 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

Dit is een eerste quiz van een serie quizes, die gaat over het spelen tegen callingstations. Deze spelers zijn het meest ideaal om je winst tegen te maximaliseren.

Onthoud echter wel dat tegenover winstmaximalisering ook het minimaliseren van je verliezen staat! Houd hier rekening mee, want te loose spelen tegen deze spelers kan je een paar lelijke verrassingen opleveren.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Veel plezier met de nieuwe quiz

5 replies
Wryzeth

Ik vind sommige antwoorden nogal discutabel...

AKo op de BU callen tegen een 20/0/1 speler met welk doel? Als je een A of K hit ben je way ahead/way behind, ga je niet afbetaald worden door slechter, valuetown je jezelf tegen zijn set AA/KK en als je de flop mist moet je vaak folden. Dan 3-bet/fold ik liever met blockers.

Squeeze/broke tegen een 20/0/1 speler met AKo?

Met KTo 4 man isoleren? Kans is veel te groot dat ze je allemaal gaan callen, kijk naar die stats. Veel plezier met KTo in een 5-way pot.

Met 56s een callingstation isoleren? Heel erg marginaal, dan limp ik liever behind als ik die passieve tegenstanders achter me zie.

Jonkie76

Ok, nu gaat er een interessante discussie ontstaan, ik speel zelf al tijden NL10, maar ik zie in de quiz en hier wel interessante info voorbijkomen die mijn spel zeker positief kunnen beinvloeden, dus ik ben erg benieuwd hoe de 4 punten hierboven worden besporken en wat hierover het eindoordeel is :D

Mijn score was 20, dus daar zit nog zeker verbetering in.

hieronder mijn reacties.

1e punt van Wryzeth.
AKo moest volgens quiz gecalled worden.
Ik had hier ook ge 3-bet omdat als ik gereraised wordt door die gast ik nog de hand kan wegleggen. Called hij mij, dan kan ik zijn range van tophanden verkleinen tot JJ, QQ heel misschien KK, en AK.
In positie raise ik hem dan liever, en dan maak ik een mooie cbet op het board, omdat ik dan bij een gemist board een overpair rep.
Callen vond ik hier ook niet al te best.

2e punt
De squeeze/broke play kende ik niet, dus dit was nieuw voor mij. Ik zou dus graag zien wat we hier daadwerkelijk doen, gezien de meningen hierover verdeeld zijn.

3e punt
Ik had die KTo bijvoorbeeld ook gefold met 4 limpers voor mij, omdat op dit niveau te veel callers zijn en ik met zo'n hand niet in de problemen wilde komen. 80ct however is een flinke raise, dus wellicht dat het dan een headsup wordt.
Dus wie ohw wie heeft hier een mening over?

4e punt
56s, ik had hier ook gecalled, omdat ik met deze hand liever niet in een geraisede pot zit, maar liever multiway in een kleine pot.

Copymeistrr

Resultaat
Je hebt 31 van 34 mogelijke punten gescoord. Dit komt overeen met 91 % !

De fout was dan nog dom. Had blijkbaar fold in multiway pot met 65s. Raar??

Diegene die deze quiz heeft gemaakt stackt graag af met AKo tegen 40/0 vissen. Slim.

1: Zit weinig value in AKo 3betten tegen een UTG raise van een 40/0 fish. Je krijgt een grote pot met een hand die tegen een station slechts 1/3e van de keer postflop speelbaar is. Verder is zijn range hier erg sterk, de enige handen waar je value uit haalt zijn AQ/QQ. Vind een call hier wel op z'n plaats.

2: Ik zou zelden afstacken met AKo en al helemaal niet tegen passive vissen die opeens raisen. 3bet/fold is imho beter omdat de enige handen die vissen 4betten QQ+ zijn, AKo niet willen wegleggen na een 3bet is echt fishy en al helemaal tegen deze tegenstanders.

3: KTo folden of callen kan allebei. Zelf vind ik in zo'n massive multiway pot callen wel beter, maar je moet altijd potcontrol toepassen postflop tenzij je boardway flopt. Raisen zou ik nooit doen. Vissen limpen HEEL erg vaak KJo, KQo, ATo. Je bent echt zo vaak door 1 van de limpers dominated en zelfs tegen random As (die echt niet folden) loop je nog achter. Verder is KT een zwakke hand en isoleren slaat nergens op als de hand toch alleen postflop speelbaar is met 2 pair/broadway.

4: 56s tegen een callingstation raisen als je BU zit is ook dom (wat hier een "juist" antwoord is...) omdat ze zelden folden, er preflop meer geld in pompen slaat nergens op aangezien je 56s preflop niet meer equity heeft tegen zijn range en zelden het board goed hit en je ze toch niet wegbluft (en ook al, als ze 30% fold to c-bet hebben is c-betten op de meeste boards verliesgevend).

elderwon

Hmm, heb ook mijn bedenkingen, sluite me grotendeels aan bij Wryzeth.

Er wordt duidelijk gesteld dat alles samples redelijk zijn en dat we dus mogen uitgaan van betrouwbare stats.

AKo: Als de UTG 20/0/1 speelt op een redelijke sample, dan heeft hij als hij opent daar altijd KK/AA, misschien nog QQ. Je loopt met je AKo mijlenver achter. Je zou nog voor een 3bet kunnen opteren om die QQ er uit te halen (if possible) maar dan nog. Mij lijkt het dat je deze hand beter aan je voorbij laat gaan, zelfs al is het AKo en HU.
Zelfde geldt multiway denk ik, de uber-range van de UTG is een veel sterker argument dan de caller (beter odds) voor je. Ook hier loop je mijlenver achter. Waarom wil je hier uberhaupt broke gaan als je 99% achter loopt?

KTo: multiway is dit ook een call-festijn. Daar zit je dan met KT en drie man in de pot? Vrij marginaal imho.

In de andere handen kan ik me redelijk vinden.
Als ik de drie besproken antwoorden als 3 punten reken zou ik 32 gehad hebben :P