Skip to forum
Tips voor een lange...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Tips voor een lange sessie

20 Berichten
12 Gebruikers
0 Reactions
1,320 Bekeken

Jo ik heb er de laatste tijd een beetje moeite mee mijn hoofd erbij te houden tijdens een flinke sessie, wat je al snel krijgt met mtt's.

Ik ga minder gedisciplineerd spelen, spew vaak ineens chips weg als ik diep zit, wordt ongeduldig en ga me vervelen etc.
Echt een major leak, als je het een leak kunt noemen?

Iemand tips hiervoor?

Hoe gebruiken jullie bijv. de 5 min. break tijdens het uur?
Eten jullie ff een hapje? ff rondje lopen, iets anders??
Lemme know!

19 replies
Napooo

Nja, ik speel nooit veel MTT's tegelijk, dus na 2h ofzo zit ik nog max in 2 toernooien en dan kijk ik terwijl serietje of lees ik forum of iets anders.

Kweet niet of dat voor jou helpt, maar zo lukt het voor mij wel :P

luca02

Ik kijk eigenlijk vaak of er nog iets op tv is ofzo (voetbal, film, sitcoms, etc) en dat zet ik dan op. Op deze manier kan ik op de momenten dat ik me verveel nog even naar iets anders kijken. Op deze manier raak ik minder verveeld/ongeduldig waardoor ik tight kan blijven spelen.

Echter heb ik zo dan weer niet de volle aandacht bij het pokeren, waardoor je niet goed op de andere spelers let aan de tafel.

Je moet in een bepaalde mindset komen om een flinke lange sessie te kunnen draaien zonder opeens te spewen. Komt met de jaren, vooral veel oefenen. Je zal veel keer zonder dat je het wil spewen, maar uiteindelijk heb je het onder controle en kan je eindeloos doorgrinden. Tot ze natuurlijk vraagt wanneer je nou eindelijk klaar bent...

noisecore

die breaks bij tourneys zijn er niet voor niets. Sta op van je computerscherm en loop even rond of ga in de tuin of op je balkon ofzo een sigaretje roken of even gewoon relaxen.

Iets anders doen tijdens het pokeren wordt echter beschouwd als tilt dus je kan best het kijken van tv-series e.d. vermijden.

AmsterdamCalling

Tsja tijdens lage buy ins MTT's waar het shovefesten zijn en ik geen kaarten krijg zet ik wel es de tv aan. Voor de rest multitablen?

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne
Tsja tijdens lage buy ins MTT's waar het shovefesten zijn en ik geen kaarten krijg zet ik wel es de tv aan. Voor de rest multitablen?

Mja, ik doe het in sessie's dus ik blijf nieuwe tafels openen totdat de blinds en ante's interessant worden, dan open ik geen nieuwe meer, en als je dan echt diep runt heb je meestal nog maar een tafeltje of 2/4 open, en dan, als ik dus juist diep zit, ga ik me vervelen :rage:

kalakaja

Als je een sessie start zou ik dan na een bepaalde tijd geen nieuwe MTTs starten of eventueel nog wat juicy turbo MTT SNGs. En ik vind t raar dat je je verveelt want als je diep gaat wordt t toch juist spannend? ik kan dan iig niet stilzitten van de adrenaline :D . en ja zorg dat je water bij de hand hebt ofc, nootjes en een banaan enzo en in de pauze ff push ups of stretchen. en zeker geen dingen doen die je kunnen af leiden vraag nota bene aan iemand of hij je wil railen en ja.. poker is nou vooral ook een spel van geduld

Moderator
pcbeem

Niks boeiends: flesje water bijvullen, blaas legen en meestal wat water in mijn gezicht :].

DonBartos

Breaks zijn super belangrijk tijdens mtts. Gebruik deze zo goed mogelijk.

- koffie
- wc
- eten, fruit, hapjes w/e

Verder zoals al gezegd erg belangrijk om eben weg van je scherm te zijn.

Een comedyserie oid kan imo geen kwaad als je weinig tafels doet.

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Je moet in een bepaalde mindset komen om een flinke lange sessie te kunnen draaien zonder opeens te spewen. Komt met de jaren, vooral veel oefenen. Je zal veel keer zonder dat je het wil spewen, maar uiteindelijk heb je het onder controle en kan je eindeloos doorgrinden. Tot ze natuurlijk vraagt wanneer je nou eindelijk klaar bent...

HAHA N1

kalakaja

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Breaks zijn super belangrijk tijdens mtts. Gebruik deze zo goed mogelijk.

- koffie
- wc
- eten, fruit, hapjes w/e

Verder zoals al gezegd erg belangrijk om eben weg van je scherm te zijn.

Een comedyserie oid kan imo geen kwaad als je weinig tafels doet.

In mijn ervaring werkt koffie, energydrinks en cola( :heart:dat spul wel) counterproductief. de cafeïne maakt je agressief en ongeduldig en eventuele suikers geven je een kick maar je crasht later ook weer. Weg van het scherm en even frisse lucht halen lijkt me wel weer tamelijk +EV

DonBartos

Moet bekennen dat ik de precieze lichamelijke effecten niet ken, maar ben wel een stuk frisser met, dan zonder koffie. Ik zit wel vaak uren lang ongeduldig en agressief achter mijn scherm. :rage:

Verder helpt het imo om muziek op te hebben en het liefst met oordopjes.(gen afleiding van buitenaf)

Super Moderator
Zeezout

In de break even paar minuten op de crosstrainer of wat actieve oefeningen doen is ook lekker.

Wordt je beetje wakker van en het laat je bloed wat meer stromen, waardoor je weer beter bij de les bent.

Wanneer je een crosstrainer o.i.d. bij je PC zet kun je er zelfs tijdens het spelen even op trainen zodra je merkt dat je moe wordt.

Had het gister dus weer... Zat erg diep in een 5$rebuy... met 1,5x average stack. Maar het was al 04.00 dus ik werd ineens echt vet moe en ik kreeg al 3 orbits geen hand... Kreeg early AQo, en de dude links van mij 3 bet ineens heel groot. Ik instashove :f_confused:...

Terwijl ik zeker weet dat ie beter had.. Loop natuurlijk tegen AKs op. Als ik nog een beetje fit was zou ik op zijn minst eventjes nadenken of ik mijn toernooi op eht spel zet tegen een nit die nog niet heeft ge 3bet... maar dacht er niet eens over na :rage:

Zo zonde weer, werd 90e ofzo voor 50$, terwijl er echt makkelijk een final table inzat waar de prijzen vanaf 450 waren... ben er nu nog pissig over.

bobm78

Jij vind de stap van 90e, naar de finale tafel makkelijk, en als vanzelfsprekend?
Denk dat je dat wel erg overschat, en dus je pijn onnodig erger maakt.

Wel is het natuurlijk goed dat je opmerkt dat je moeite hebt lange sessies te spelen.
Al begrijp ik dan niet echt goed wrm je een 5$ r/a gaat spelen, aangezien je dan weet dat je een superlange rit zult hebben.
Juist in de eindfase wordt het grote geld verdeeld, en juist in die fase verslapt jouw concentratie, kan je dus veel geld kosten.

Wel of geen TV, wel of geen frisse neus halen in de break, enz enz, is allemaal erg persoonlijk, het gaat er gewoon om dat je jezelf in staat stelt je beste game te spelen, voor zolang mogelijke tijd.
De een heeft al teveel afleiding als ie af en toe forum leest, of 1 skype gesprek erbij heeft, de ander heeft 3 gesprekken, en speelt nog steeds zijn A-game.. en kijkt nog wat TV tegelijk ook met schuin oog.

Naja makkelijk, makkelijk.... beetje overdreven inderdaad, maar met het aantal shorties dat er waren, en mijn 1,5x average stack kon ik veel verder komen.
Het werd voor de shorties een shovefest, Zag ze met van alles schuiven, dus het was gewoon suf van me om tegen een iets grotere stack AQo te pushen. Had gewoon weer niet zo ongeduldig moeten zijn.

Super Moderator
Zeezout

Hmmm.... misschien een printscreen maken van je gemiste finaletafel (met een groot rood kruis erdoorheen) en naast je monitor plakken.

:P das wel een mooie hahaha

kalakaja

_thumbsup:wat bobm78 en Zeezout zeggen