Inzending Backdeal
Pokerstarsaccount: Gekkegek
Wat ik persoonlijk belangrijk vindt voor zoiets:
-Teamgevoel (per per land/community, per groepje van 4 o.i.d.)
-Competitiegevoel (Jouw land/team moet winnen)
-Gezelligheid
Om dit te bereiken dienen een paar dingen te gebeuren :):
Teamgevoel
-Sowieso dient er echt een teamgevoel per community te zijn, om dit te bereiken moet er een toernooi worden opgezet met een ranglijst van de communities. Dit kan heel eenvoudig door gewoon als puntenaantal het gemiddelde prijzengeld per persoon te nemen, en dit van 4 weken op te tellen. Een voorbeeldlijst zou dus bijvoorbeeld zijn:
1.Dutch: 100$, 20 players, 5$/player
2.German: 320$, 80 players, 4$/player
3.English: 110$, 40 players, 2.75$/player
4. ....
Hierdoor wordt het spannend hoe goed je landgenoten het doen, en wil je ze tot het eind volgen (geeft beetje EK-gevoel ofzo).
Leuk zou dan zijn om de laatste zondag van de maand 2x mee te laten tellen voor het gemiddelde ofzo, zodat die zondag nog eens extra speciaal gevoel geeft.
-Ook moet er een teamgevoel per team zijn. Dit is erg lastig omdat de teams niet elke week hetzelfde zijn, anders zou je daarvoor ook een ranglijst kunnen maken. Wat je wel kan doen, is dat per team (van 3 ofzo) elk teamlid bijv. 5% van het prijzengeld krijgt van z'n teamgenoten. Zodat als een teamlid ver komt je toch nog wat leuks kan krijgen. Dit zorgt ook voor meer interesse in teamgenoten. Waardoor je weer tot het eind wil meekijken.
Competitie
Competitie zit eigenlijk al in bovenstaande punten verwerkt: ranglijst van land (met als eenheid prijzengeld/aantal spelers), ranglijst van individuen van de community, ranglijst van individuen van heel pokerstrategy. Ik weet niet of die ranglijsten zo makkelijk te maken zijn, maar anders zou dat heel leuk zijn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Edit6: Jaaaaaaa heb geweldig idee! (al zeg ik het zelf xD)
De 50% van de reporterteams die ze niet zelfkrijgen gaat naar een grote pot.
Die grote pot wordt aan het einde van de maand gestopt in prijzengeld voor een exclusief PS-toernooi.
Aan dat exclusieve toernooi mogen de 3 beste teams van een land meedoen. Van de reporterteams doen alleen de 10 spelers die individueel het beste scoorden mee.
Dus ff duidelijk:
Regulier:
-3 beste* teams per land naar PS-toernooi
-100% van originele prijzengeld naar speler (evt. 90% naar speler, 10% naar teamleden, kunnen ze zelf uitmaken)
Backdeal:
-10 beste* individuen naar PS toernooi
-40% van originele prijzengeld naar speler
-10% naar de 2 teamleden
-50% naar prijzenpot
Dan krijg je wel lekker wat competitie. Als we dan ook nog het prijzengeld van dat exclusieve toernooi deels naar de vertegenwoordigers van de community (de 3 teams+10reporters) splitsen krijg je ook gelijk wat meer teamgevoel 
*Beste houdt meeste prijzengeld in BotD in.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gezelligheid
Gezelligheid is lastig om internationaal te fixen, vanwege cultuurverschil e.d. maar de PS Radio vind ik wel supervet, misschien kan er wel internationale radio komen (in't Engels of course), die een beetje volgt welk land het beste gaat enzo. Ow wacht, bedenk me net dat we dan moeten kiezen tussen Remmetje en internationaal, dat wordt wel lastig. Maar anders zou het leuk zijn 
Dag/Tijd
Voor de dag/tijd heb ik iets meer informatie nodig want ik zag bij de talen zelfs Zhōngwén (Chinees), als er ook Chinezen meedoen moeten we het iets eerder op de dag doen, want die hebben +7 uur tijdsverschil ofzo. Maar ik denk niet dat ze mee kúnnen doen rond een voor hun acceptabele tijd (14.30 ofzo), want dan zie ik geen leuke toernooien. Oftewel mijn vraag: welke landen zouden meedoen aan een dergelijke internationale league.
Toernooi
-Het prijzengeld mag iets meer of minder zijn, als de buy-in maar ongeveer hetzelfde blijft
-Voorkeur geen ante's, maar met vind ik ook goed
-Sowieso Freezeout
-Betstructuur zo traag mogelijk verhogen
, ook niet te traag natuurlijk :P.
Verder moet de backdeal er natuurlijk in blijven zodat arme stakkers zoals (Mystique4All en) ik ook kunnen meegenieten van dit grote festijn
------------------------------------------------------------------------
Oftewel voor rest van mn backdeal inzending:
-Mag ik weten welke landen mee zouden doen evt.
-Feedback is welkom, zodat ik kans op backdeal kan verhogen 
(Daar hoort ook bij het laten weten of jullie iets organisatorisch handig lijkt of niet)
------------------------------------------------------------------------
Nog ff korte samenvatting:
-Teamgevoel binnen community door de strijd voor beste prizemoney/number of players-verhouding van alle landen. Uiteindelijke score per land is gewoon de som van de verschillende Prizemoney/Number of players-verhouding van elke week, met de laatste week dubbel tellend.
-Teamgevoel binnen team door 5% van prijzengeld van teamgenoten
te krijgen.
-Competitiegevoel als individu door ranglijst binnen community (zoals nu met titan league bijv.) + ranglijst van heel PS. Met leuk prijsje voor top 5 ofzo, hoeft niet duur te zijn, wel exclusief 
-Gezelligheid door internationale radio die de BotD nauw volgt (de verschillende landen hun posities, en de individuele toplijst), Nederlandse radiozender zoals die van Remmetje is eigk nog beter, moet hij gewoon de landen volgen xD, maar dat mag ik niet noemen in internationaal voorstel, dus dat noem ik niet.
Edit1
Haha geinspireerd door Mystique4All's reply nog wat toernooi info toegevoegd
Edit2
Speciaal voor elrio en alle andere Belgen onder ons heb ik ipv landnamen talen gedaan 
Edit3
Paar typo's eruit gehaald, en voor de duidelijkheid:
Wijzigingen van mn backdeal gebeuren via edit's, dus kijk zo af en toe of er nog een nieuwe edit is
Edit4
Lay-out iets verbeterd, ook prettig toch? 
Edit5
Vergeten er een backdeal-inzending van te maken 
Edit6
Zie competitie
Edit7
Ik kom er een beetje laat mee, maar had het erg druk, en heb toen de wedstrijd even opzij moeten zetten.
Anyway, nog even een korte edit:
Denk aan een manier om punt 2 te tackelen. Augenzwinkern Ik heb de oplossing al, maar dan wordt deze wedstrijd erg saai.
Het mooie met deze backdeal-wedstrijden vind ik juist dat je én kan winnen, én nutting bezig bent (denkt te zijn). Deze keer heb ik (helaas) toch niet meer kunnen reageren, maar voor latere wedstrijden zeg ik dit nog even. (Haha hoop datk nu geen beurt maak bij de headadmin xD)