Oorspronkelijk gepost door lautie
Hallo,
Ik ben een pokerpro (klinkt dom he) uit Nederland en na een tijdje in Spanje te hebben gewoond woon ik nu weer in Nederland. De belasting wetgeving is hjier natuurlijk drama dus ik denk erover om naar belgie te verhuizen alleen nu lees ik steeds over die 700 euro die je max per 10 uur mag verliezen. Is dit een deposit regel of gaat dit ook werkelijk over t feit dat als je 700 euro in een pot verliest je meteen 10 uur niet mag spelen? dat zou nl. betekenen dat t voor geen 1 pro mogelijk is om ook in belgie te spelen..
Hoop dat iemand dit voor me kan verduidelijken
vriendelijke groet!
Hey Lautie. Ik merk dat je basic bent, wacht je nog op je $50 startkapitaal of heb je de quiz niet ingevuld? Je zegt dat je pokerpro bent, dus zal die $50 niet al teveel betekenen. Tracked spelen kan je echter wel helpen, omdat hoe hoger de status die je hebt, hoe meer strategie artikelen er voor je beschikbaar zijn. Misschien iets om te overwegen?
Wat betreft verhuizen naar België: het is inderdaad zo - eens alles gelegaliseerd is - dat we een erg eenvoudig en voordelig belastingsbeleid zullen hebben. De pokerroom betaalt met name de belastingen, de speler speelt belastingsvrij. De rake zal daardoor wat hoger liggen, de eerste schattingen zijn dat de rake van 5% verhoogd zal worden naar 5.25%. Zeker niet onoverkomelijk dus.
Wat die stoploss betreft, daar heerst inderdaad wat onduidelijkheid over. Toen ik contact opnam met de kansspelcommissie, was er sprake van een stoplosslimiet van €700 netto (dus je kunt ook meer verliezen in één pot, maar het maximale netto bedrag is €700) over een periode van 10 uur. Toen we PokerStars echter contacteerden, dachten ze daar dat het om een depositlimit ging.
Ik ga voor jou vandaag de kansspelcommissie nog contacteren en hen om hun standpunt vragen. Ik kom terug zodra ik het antwoord heb.