Door de coaching van Helemaalnicks denk ik nu veel meer na over wanneer ik een cbet moet plaatsen of moet checken.
Om te testen of ik goed zit de volgende hand;
PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 50/100 Blinds (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com
MP2 (t1210)
CO (t2745)
Hero (Button) (t1710)
SB (t1200)
BB (t2705)
UTG (t935)
MP1 (t1510)
Hero's M: 11.40
Preflop: Hero is Button with 10:diamond:, Q♥
4 folds, Hero bets t200, 1 fold, BB calls t100
Flop: (t450) Q♦, 7♠, 4♣ (2 players)
BB checks, Hero checks
Turn: (t450) 2♣ (2 players)
BB bets t100, Hero calls t100
River: (t650) 8♥ (2 players)
BB bets t200, Hero calls t200
Total pot: t1050
Hier mijn gedachtes over de hand:
- Cbetten om betere handen te doen laten folden:
Ik zou hier geen enkele betere hand op kunnen noemen die na een bet zal folden. Een Q met een betere kicker gaat die hier na de preflop call nooit meer weg leggen. Ook 2pairs/sets oid gaat die uiteraard niet folden
- Cbetten om slechtere handen te laten callen:
Zie villain hier niet snel preflop callen met een lagere Q als de QT die ik in mijn handen heb, daar valt dus geen value uit te halen.
De enigste slechtere hand die ik zie callen is een 78s oid, maar daar houd het al wel snel mee op.
Protection:
Op zo'n board is op 56 na, geen enkele draw mogelijk, dus zie ook geen reden om te betten uit protection.
Zie hier dus geen reden om te cbetten en besluit dus ook om behind te checken. Op de turn en river ben ik ervan overtuigd dat ik nog steeds de beste hand heb en er is dus ook geen reden om te folden op zijn bet. Om te raisen is ook overdreven, je bent screwed tegen betere handen en slechtere handen folden na een raise.
Zit ik een beetje op de goede weg qua cbetten?