Leuke actie!
Mijn pokerdoelen zijn vrij complex en heel simpel.
Het simpele is: ik wil goed leren pokeren, weloverwogen spel leveren en er heel serieus mee bezig om goed te leren MTT-en.
Het complexe gedeelte is mijn aanpak.
Ik heb de afgelopen tijd een soort 'mental plan' gemaakt, waarin ik mijn zwakke en sterke punten in kaart heb gebracht (en nog breng). Het komende jaar wil ik mijn spel daarop aanpassen. Rekening houden met de zwaktes en sterktes kan mijn succesrate volgens mij behoorlijk verhogen en me helpen om hindernissen te slechten.
Zo'n hindernis is bijvoorbeeld het niet willen riskeren van mijn bankroll. Daaruit is mijn MGT-concept voortgekomen, dat uitgaat van een laag risico en een hoge variatie in games, met daarbij een kans op een leuke winst wanneer er een hot run volgt.
Zolang ik in zo'n MGT zit en het saldo niet te hoog wordt werkt dit voor mij heel goed. Wel merk ik dat ik na een leuke ship weer tegen die blokkade oploop en dan niet voor het eindspel durf te gaan. Daaraan wil ik de komende tijd gaan werken.
Door het MGT-concept leer ik ook verschillende limieten en games beter kennen. Het 'voelen van het water' is een onderdeel van dit idee.
Een nadeel is dat je de aandacht meer verdeelt en dus minder snel een bepaalde limiet/game doorhebt. Dit nadeel weegt echter niet op tegen het voordeel dat ik me niet ga vervelen en dat ik het spel leuk blijf vinden. Ik zoek een balans tussen plezier, ontwikkeling van mijn spel en mindset en het uitwerken van nieuwe inspiraties.
Doelen 2012:
1. Goed spel leveren in MTT (en uiteraard andere games)
2. MGT-concept verfijnen en uitwerken
3. MGT-concept met serieuze testreeks op de proef stellen
4. Verder werken aan mijn mental plan en mindset
Allemaal een succesvol 2012 alvast!