Lees ook het nieuwsbericht over de Discussie van de Week: "Fixed Limit is voor saaie mensen"
In deze thread kun je daar je gedachten over laten gaan en dit voor eens en voor altijd uit de wereld helpen.
Groeten,
Leo
Lees ook het nieuwsbericht over de Discussie van de Week: "Fixed Limit is voor saaie mensen"
In deze thread kun je daar je gedachten over laten gaan en dit voor eens en voor altijd uit de wereld helpen.
Groeten,
Leo
Fixed limit is juist voor mensen die kunnen omgaan met suckouts en bad beats. omdat je je hand niet kan beschermen zul je veel vaker een suckout om je oren krijgen. Ik heb zelf even FL gespeeld, eerst was het leuk, maar toen ik suckout na suckout na suckout kreeg ben ik ook snel weer gestopt.
het is gewoon een compleet andere tak van poker. En dat het voor saaie mensen is wil ik niet zeggen, maar imo is het een stuk minder spectaculair dan no-limit......
Dat is maar net hoe je spectaculair defineerd. Als je pompen met je stack spectacle vind ok, maar FL is veel meer schaken, vechten voor elke bet en niet met brute force je stack erin en iedereen er uit bluffen.
FL is een science, berekenen en inschatten en juist omdat bluffen zo moeilijk is, is elke bluf die lukt puur kicken.
Oorspronkelijk gepost door Marple08
Dat is maar net hoe je spectaculair defineerd. Als je pompen met je stack spectacle vind ok, maar FL is veel meer schaken, vechten voor elke bet en niet met brute force je stack erin en iedereen er uit bluffen.FL is een science, berekenen en inschatten en juist omdat bluffen zo moeilijk is, is elke bluf die lukt puur kicken.
laten we wel even uitgaan van hoe het goed gespeeld moet worden. Dan kun jij wel praten over pompen met je stack in NL, maar op hogere/betere limieten gebeurd dat niet. Kijk op een freeroll op Pokerstrars zul je in de eerste 2 uur ook geen bluf voor elkaar krijgen op FL.
FL is iddmeer schaken, maar persoonlijk valt het mij vaak wat zwaar als je de beste hand voor de riverna de river weer eens kan mucken......
Oorspronkelijk gepost door calimero1981
[...]als je de beste hand voor de riverna de river weer eens kan mucken......
Dat gebeurt bij NL gelukkig nooit
Oorspronkelijk gepost door Marple08
Oorspronkelijk gepost door calimero1981
[...]als je de beste hand voor de riverna de river weer eens kan mucken......
Dat gebeurt bij NL gelukkig nooit
![]()
zeker wel, maar je kunt je hand wel beter protecten. Daarom zal dit met FL vaker voorkomen.....
Yoghi speelt toch FL?
Dan is het inderdaad voor saaie mensen.... ![]()
Maar zonder dollen, FL is niet echt mijn ding, maar 't lijkt me zeker niet saai!!!
Als schaker zeg ik voor de grap ook vaak "dammen is saai!!", want je lijkt zo weinig keus te hebben. Nu heb ik laatst weer een potje gedamd, maar het is echt alles behalve saai. Het is alleen anders.
Heb een poosje FL gespeeld en heb het volgende boek gelezen toen ik er mee begonnen ben : Play Poker Like The Pros | Phil Hellmuth.
Phil begint het boek met een uitleg over hoe je FL moet spelen, en ik moet zeggen na ik zijn advies heb gevolgd en het geprobeerd heb alles behalve saai.. Er komt meer bij kijken dan alleen een goeie hand betten, en folden als je niks hit op de flop..
Heel belangrijk is wie je tegenstanders zijn..
Zijn het olifanten, die alles callen ?
Zijn het maniacs, die altijd maar betten en raisen ?
Zijn het muizen, die heel voorzichtig zijn, maar als ze betten..oei pas dan maar op.
Mensenkennis is heel belangrijk bij FL, omdat een bet niet zo makkelijk iemand afschrikt. En dat maakt FL op zijn manier erg uniek.
Zelf speel ik momenteel NL, maar ik denk dat als ik de bonus heb vrijgespeeld, FL toch wel weer een keer ga proberen.
FL heb ik nooit gespeeld, maar het lijkt me even saai als dammen.
Alleen blind simultaan misschien de moeite waard, denk ik.
ik vind FL zeker niet voor saaie mensen
ik heb er zelf veel plezier mee gehad, meer dan met NL.....
de reden dat ik het nauwelijks nog doe is dat ik cashgamen an sich saai vind
Ik vind FL niet voor saaie mensen, het lijkt me wel leuk. Heb nog geen tijd & zin gehad om me er in te verdiepen, maar wil het zeker ooit eens doen ![]()
FL is imo veel methodischer dan NL.
Fixed Limit is zeker niet saai, allesbehalve dat.....
Je leert er erg veel van.
Ten eerste is het een hele goede manier om van tilten af te komen. Je verliest weliswaar vaak een hand die favoriet was, maar relatief gezien tegenover NL, verlies je ook een stuk minder. Je went er aan, en op een gegeven moment, kun je er alleen nog maar om lachen.
Ten tweede handreading, wat erg belangrijk is in FL, maar ook van pas komt in andere varianten poker.
En wat ook best handig is, je leert er om heel snel je kansen te berekenen, en je kan snel omschakelen als er een kaart valt, die de hele situatie omkeert.
Het is een ingewikkeld spelletje en het gaat er vooral om, om zoveel mogelijk winst uit je goede handen te halen, en zo weinig mogelijk verliezen met de rest. Hier komt meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken.
Bijvoorbeeld: Je hebt meestal meer mensen in de pot, dus je kunt tegen verschillende draws spelen, zeker connected en suited boards zijn lastig om te spelen met handen als AA, KK, QQ, KA. Je moet soms voorzichtig te werk gaan, maar toch proberen om de maximale winst uit je hand te halen, en op hetzelfde moment, je verlies proberen te beperken als er een kans bestaat dat iemand zijn draw heeft gehit.
Daarnaast is de handrange van de meeste spelers een stuk uitgebreider dan met bijvoorbeeld NL. Je speelt vaker tegen suited connecters, kleine pockets, dus je weet nooit precies waar je staat. Hebben ze een set gehit? Zijn ze aan het drawen? Hier moet je een goede feeling voor krijgen, je reads goed leren beheersen en de juiste beslissingen maken, call ik hier? raise ik? of fold ik? Wat doet hij op de volgende street, kan ik dan nog callen of raisen? Draw ik naar een betere hand, en krijg ik daar de juiste odds voor? of ben ik drawing dead?
Natuurlijk hoort dit ook bij NL maar niet in dezelfde mate.
Dan komt er nog het hele aspect van odds & outs en EV dat totaal verschilt van NL.
Er wordt vaak geroepen dat je veel suckouts om de oren krijgt, maar dat is niet terecht. Inderdaad gebeurt het vaak genoeg dat je outdrawn wordt op de turn of de river, en dan wordt er al vaak geroepen, omg donk suckout... maar is dat wel zo? Had hij niet gewoon de juiste odds om te callen? En daarmee zijn hand goed gespeeld?
Daartegenover staat, dat als je goed speelt, jij zelf ook die zogenaamde 'suckouts' regelmatig uit deelt.
Het verschil met NL is dat mensen vaak de odds krijgen om te callen. Afhankelijk van de potsize, implied odds en alles wat daar bij komt kijken kun je meer callen dan dat je zou kunnen op NL, omdat je call in de meeste gevallen maximaal 1BB is. (afhankelijk van positie, wat ook erg belangrijk is in dit soort beslissingen. Bijv: als ik call, kan er dan nog achter me geraised worden? en heb ik dan nog wel de juiste odds?)
Er komt veel meer bij kijken dan je denkt. En het is alles behalve makkelijk om er echt goed in te worden. Omdat je nou eenmaal niet zomaar alles kunt valuebetten, of folden omdat je maar 4-8 outs hebt. Je moet goed opletten, en kleine foutjes kunnen je veel kosten, zeker als je ze constant maakt.
Al om al, als je het leuk vind om spelers uit een pot te bluffen, of eruit gebluft worden. Of als je het leuk vind je gehele stack te verliezen, omdat je bluff gecalled wordt door de nuts. Dan is NL voor jou ![]()
Als je het leuk vind om strategisch te spelen, constant wilt opletten wat er gaande is, je kansen telkens opnieuw berekenen, en je daar op aanpassen.
Als je kunt folden, of juist callen terwijl de meeste mensen hier grote fouten begaan. Of als je het leuk vind, om perfecte reads te maken, en je verlies te beperken , of juist te maximaliseren. Dan is FL voor jou
Don't mess with Fixed Limit!
Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Yoghi speelt toch FL?
Dan is het inderdaad voor saaie mensen....![]()
Ik heb je adres
Mooi verhaal van LurkerbelowIk heb er nog wel aan toe te voegen dat je je handen op een compleet andere manier speelt, je gaat veel vaker naar de showdown, je moet meer acties doen etc... En bij elke actie kun je een fout maken, die fouten kosten niet zoveel als bij NL, maar omdat je veel meer acties moet doen zul je op de lange termijn toch nog veel winst kunnen maken van de fouten van anderen.
En dat outdrawn slaat helemaal nergens op, het is juist wat je wilt, dat je tegenstanders fouten maken. Als zij hun gutshot callen voor 5:1 en dan hitten is het juist goed, net als dat het goed is dat ze hun set alleen downcallen, daar maken ze een fout, en op de lange termijn profiteer je daarvan.
Ik ben zelf sinds 2 weken weer begonnen met fixed limit.
Zoals voor iedereen wel duidelijk is, is No limit vele malen spectaculairder voor toeschouwers, maar voor mensen die t spelletje echt snappen is fixed limit zeker zo spectaculair.
Zowel in NL als FL heb je veel donks die maar wat doen op de lage limieten, en wordt t niveau hoger naarmate je hoger in de limieten komt. Echter, juist omdat een fout op korte termijn bij FL veel minder hard wordt afgestraft, spelen veel idioten hoger bij fixed limit dan bij no limit.
Dat betekent vaak suckouts, maar ook meer winst op de lange termijn, omdat jou fouten ook minder kosten, en als je dus leert van je fouten wat veel mensen niet doen, je per saldo toch veel meer winst kunt maken in mijn ogen.
Daarom vind ik fixed limit een heel leuk spel, en goed tegen tilt gevoeligheid.En aangezien ik de minst saaie persoon van dit forum ben, is dat het bewijs dat FL niet voor saaie mensen is!
Fixed Limit is zeker niet saai, het is wel saaier dan NL en persoonlijk vind ik er niets spannends aan. Je kan met gemak FL 14-tablen op automatische piloot omdat vrijwel elke beslissing een standaard situatie is waarin vooral odds de beslissing bepalen en veel minder psychologie, tafelimago en speltheorie. Dat is waarom ik NL altijd hoger zal aanschrijven: het is gewoon een veel moeilijker spel omdat je meer lef nodig hebt, meer inzichtsvermogen in je tegenstander en fouten veel harder afgestraft worden. Ik wil daarmee overigens niet gezegd hebben dat FL makkelijk is, ik vind NL alleen een stuk complexer ergo spannender vanwege bovenstaande redenen.
Maar wat is mijn mening waard wanneer een pokerlegende het allemaal al eens gezegd heeft:
"No-limit Texas Hold 'Em is the Cadillac of poker." (Doyle Brunson)
fixed limit is saai. vroeger kwam ik makomar wel eens ondersteunen door zijn coachings te bezoeken (zouden meer mensen moeten doen die fixed limit spelen X() maar dat hield ook op toen ik steeds in slaap begon te vallen.