Skip to forum
Pinowww's blog! Ful...

Meldingen
Alles wissen

Pinowww's blog! Full time aan het rondreizen met poker

6,181 Berichten
359 Gebruikers
6 Reactions
281.5 K Bekeken
Pinowww

{post waarin ik mij voorstel is gemaakt op 9 maart 2011}

Hallo iedereen,

Mijn naam is Remco de Vries, maar bij de meesten van jullie ben ik bekend onder de naam Pinowww. Ik ben 22 jaar en geboren en getogen in Krimpen aan den IJssel, een kleine stad / groot dorp net onder Rotterdam. Op het moment van schrijven ben ik op zoek naar een appartement in Rotterdam om daar de komende jaren met twee vrienden te gaan wonen.

Misschien kennen mensen deze avatar wel:

Dit is mijn avatar op Pokerstars waar ik de laatste tijd het meeste actief ben.

Het gezicht waar bekenden en vrienden mij van kennen:

Dit was een foto genomen op de PCA van 2011 die ik ook gespeeld heb.

Ik denk dat ik één van de weinige pokerspelers ben die daadwerkelijk elke dag zijn wekker zet om kwart voor acht om een enigszins normaal ritme te hebben en ik beschouw pokeren ook als mijn baan. Over het algemeen speel ik het tussen 9 en 6 voor zo gemiddeld 50 uur per week. In de avonden bijna niet en in de weekeinden ook een stukje minder.

Hiernaast studeer ik ook nog. Ik zit al wel in mijn vijfde jaar van mijn studie werktuigbouwkunde terwijl ik nog bezig ben met mijn tweede jaar, dus snel is wat anders. Ik rond over het algemeen altijd wel één tentamen per blok af, maar eigenlijk nooit meer dan twee. Dit houdt in dat ik op 1/2 tot 1/3 tempo van een normale student studeer. Maar zolang ik dit in ieder geval blijf doen zal ik binnen afzienbare tijd in ieder geval wel mijn bachelor opleiding hebben gehaald. Poker is op dit moment heel goed voor me en ik zie het ook wel als een toekomst, maar ik vind het wel belangrijk een opleiding in mijn zak te hebben. Ik heb nog geen planning om door te studeren voor een Master opleiding.

Voor de rest sport ik vrijwel dagelijks in de ochtend voor ik begin met pokeren en zie ik lekker eten ook als een must.

De levenstijl is wel een beetje social-suicide om het zo maar te zeggen en dus spendeer ik mijn meeste avonden onder de mensen. Dan wel op de fitness, bij thaiboksen, kyokushinkai karate, bij vrienden of gewoon ergens een biertje doen. Minimaal vijf van de zeven avonden zal ik niet alleen doorbrengen, omdat ik gewoon merk dat ik ook onder de mensen wil zijn. De computer begin ik ook steeds meer met werk te asocieren waardoor ik er ook steeds minder ontspanning uit krijg.

Als mensen mij vragen waar ik mezelf zie staan in de toekomst, omdat mijn opleiding niet wil vlotten en ik steeds ouder wordt en geen werkervaring opdoe, is mijn enige antwoord;

Ik ben tevreden hoe mijn leven nu is. Ik doe wat ik leuk vind, ik vind het leuk wat ik doe en ik verdien goed geld. Is dat niet wat iedereen uiteindelijk zoekt in een baan.

Je geeft veel dingen op die je wel krijgt in een normale baan. Sociale omgang met mensen is het voornaamste. Maar ik ben van mening dat als je je best doet dat je dit zelf kunt vinden. En toch wel een forse nummer twee die je mist in deze baan is de maatschappelijke taak. Deze baan is maatschappelijk niet alleen niet geaccepteerd en hij helpt de maatschappij ook niet. Ik vermoed dat elke professionele speler vroeg of laat ook wel vraagtekens gaat zetten of het goed is wat hij doet en of het niet beter zou zijn om iets anders te zoeken.

Maar er zijn twee dingen die dit kunnen enigszins compenseren:

1. Des te meer ik zou verdienen, des te meer vrijheden zou ik ervoor opgeven. Tegelijkertijd zorgt dit uiteindelijk ook weer voor meer vrijheden en je kunt altijd je tijd zelf indelen zoals je wilt. Het sociale kun je zelf creëren. En net zoals alles gebeurd het niet vanzelf en zul je ervoor op uit moeten gaan. Pokeren kwam me ook niet aanwaaien.

2. Ergens zal deze baan ook een maatschappelijke taak hebben, anders zou hij niet bestaan. Je bent dan wel meer een parasiet van de slechtere spelers, maar er zijn genoeg banen met net zo weinig nut die wel geaccepteerd zijn. Niettemin voel ik hierover nog wel een soort van zwart gat en ik vermoed dat ik binnen een jaar nog wel een vaste dag in de week vrijwilligerswerk zal gaan doen. Dat zal mij meer gemoedsrust geven. En ik heb deze baan voor mezelf en hoewel iedereen zal zeggen dat je er niets van moet aantrekken wat andere mensen zeggen en denken, dat doe je toch wel. En als ik me er beter door voel is dat het ook waard.

Toch stom. Hoewel mensen vrijwilligerswerk doen onder het mom van dat je het werk voor anderen doet, komt de beweegreden om het werk daadwerkelijk ook te gaan doen voort uit egoïstische redenen.

Nu weten jullie ook wat meer over de persoon achter de screenname :).

Ik wens iedereen heel veel succes aan de tafels en nog iets wat ik veel meer meen; heel veel geluk met alles wat je doet. Pokeren is uiteindelijk maar een manier om geld te verdienen, te verliezen of puur voor vermaak. En de hoeveelheid geld behoort niet een maatstaf te zijn van hoe gelukkig iemand is ;).

{Hieronder mijn eerste post die al ver voor mijn post is gemaakt waarin ik mij voorstel en het daadwerkelijke begin van dit blog ;)}

Het leek me wel eens gaaf om precies nadat ik mn bankroll vernietigt heb mn eigen blog te beginnen. Dus laat ik maar beginnen;

Online poker speel ik nu ongeveer 2 jaar.

Wat heb ik gespeeld?

Toernooien:

Headsup Sit&go's tot 30$ (NLHE en PLO) tot 4 tafels

MTT tot 50$ buyin (NLHE en met uitzondering van enkele HORSE toernooien)

Single Table Sit&go's tot 16$ tot 24 tafels tegelijk (NLHE)

Cashgames:

Headsup NLHE tot 200NL 1 tafel

SSS NLHE tot 100NL tot 24 tafels

BSS NLHE tot 200NL tot 6 tafels

SSS PLO tot 200NL tot 9 tafels

BSS PLO tot 100NL tot 6 tafels

BSS en SSS PLO8 tot 50NL tot 6 tafels

HORSE tot 2$/4$ tot 4 tafels

7 card Stud Hi/Lo tot 2$/4$ tot 4 tafels

Razz tot 2$/4$ tot 4 tafels

Waarom ben ik nog brons op pokerstrategy? Ik speel bijna altijd en alleen maar pokerstars. Vooral de laatste paar maanden. Mijn Pokerstars account is niet aan Pokerstrategy gelinkt waardoor ik bijna altijd brons ben. Ik vind dit wel jammer, maar er is niks aan te veranderen.

Beste Prestatie's tot nu toe (in mijn ogen):

Winnaar Sit&Go madness op Full Tilt tot 10$ in een periode van 2 uur tijd (1 keer meegedaan), waarbij ik 14 tafels tegelijk kon pakken (maximum) en een 50% ROI scoorde en 100$ bonus kreeg.

Winnaar 1100 man toernooi met inleg van 5.5$ op pokerstars (1e grote toernooi wat ik won)

Winnaar 526 man Knockout 6max toernooi met inleg van 6$ op Full Tilt Poker.

Ik wist mijn BR tot boven de 3000$ te krijgen.

Beantwoorden
Citeren
6.180 replies
Pinowww

En hoe heb ik dan mijn bankroll afgebroken?

Vlak voor ik op vakantie ging, zeg maar 2 maanden terug, had ik nog ongeveer 3000$ op mn bankroll staan op pokerstars. Ik was net overgestapt naar 200NL. Ik kwam er al snel achter dat het niveau op 200NL gewoon een stuk hoger ligt als op 100NL. Al snel was ik weer gestopt met 200NL en stond mijn bankroll op zo een 2500$.

Voor mijn vakantie besloot ik 1500$ van mijn BR op te nemen, waardoor op mijn bankroll nog zo een 1000$ stond.

Na de vakantie ben ik weer aan de slag gegaan met mijn bankroll van 1000$. Hoewel ik nog niet verschrikkelijk speelde, speelde ik niet goed en doordat ik nog steed 6 tafels op 100NL pakte was mijn bankroll management ook niet goed. Een paar keer slecht spelen en een swing in mijn bankroll zorgde dat ik al gauw op de 300$ stond.

Hoewel ik zou kunnen zeggen dat ik een paar bad beats heb gehad is dit nooit een excuus. Je hebt net zoveel "good" beats als dat je "bad" beats heb. De swings in je bankroll zul je altijd houden, maar met goed bankroll management hoef dit niet te betekenen dat je ook tussen de limieten in swingt.

Ik besloot een stap terug te nemen in spelen en ging weer 10$ tot 20$ MTT en tournys spelen.
Vlak hiervoor heb ik vrij veel HU cash en HU sit&go's gespeeld. Hierdoor was ook mijn toernooi spel een stuk looser en agressiever geworden.
Op de hogere buyins kun je hier makkelijk mee wegkomen. Maar op de lagere buyins is dit gewoon de verkeerde aanpak. Al snel stond mijn bankroll op de 100$.

Slecht spel, tilt, te hoge buyins en wat blackjack op titan zorgde dat ik snel op de 5,86$ stond.

Ik had er toen aan de ene kant helemaal genoeg van het pokeren, maar aan de andere kant wilde ik ook graag weer mijn bankroll opbouwen.
Hoe dan ook, ik wilde geen geld meer storten.

Maar hoe bouw je dan je bankroll weer op?

Hier ga ik mijn blog beginnen.

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

16 t/m 20 augustus 2008

Met nog 6K FPP en nog 5,86$ op pokerstars ben ik aan de slag gegaan.

Ik ben direct in de boeken gedoken, artikelen gaan lezen, mijn spel tighter gemaakt en ik wilde weer winnen.

Met dit allemaal in mijn achterhoofd ben ik satelites gaan spelen op Pokerstars.
Onder sit&go satelite kun je voor 210FPP een turbo sat richting 200K garanteed spelen, 20 man en 6 krijgen een ticket. Hierbij heb ik in een aantal pogingen 66T$ gewonnen.

Voor 1000FPP heb ik een turbo 6 man sit&go richting de 1$ million turbo takedown gespeeld en gewonnen. (Deze gaan we 31 augustus spelen :D)

Ik heb voor 2x 500FPP het geprobeerd in de WCOOP step 1 zonder noemenswaardig resultaat. Ik ben in 2x in step 3 terecht gekomen en er daar uitgevlogen.

Bankroll:
5,86$, 66T$ en ticket voor 1$M TTD

Beantwoorden
Citeren

ben erg benieuwd of en hoe je dat gaat lukken, tot zover boeiend in ieder geval, ga je zeker volgen.

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

Dit is wel een leuke grafiek die bij mijn resultaten van heel mijn pokercarriere horen;

Hoewel ik wel redelijk wat speel bij pokerstars heb ik lang niet al mijn sit&go's bij stars gespeeld.
Hierboven is een grafiek van Sharkscope van mijn pokerstars resultaten mbt sit&go's

Het eerst gele vierkantje is van de periode dat ik begon met het spelen van poker. Toen wist ik nog niet wat ik deed :P

Het volgende oranje vierkantje is van een periode dat ik net harrington on holdem had gelezen.

Hierna ben ik een tijd op full tilt wezen spelen en speelde ik veel headsup sit&go's.
Het Groene vak is toen ik weer terugkwam bij stars en toen speelde ik veel headsup sit&go's tot 20$.

Hierna speelde ik weer veel op Full tilt en won toen ook de sit&go madness. Toen ik weer terugkwam op Stars (het paarse vak) speelde ik voornamelijk MTT van 12$ en toernooien.

Het blauwe vak is mijn enorme downswing na de vakantie van 400$ alleen in de sit&go's (let op hoe stijl hij loopt :P zonder grote stukken omhoog). Bedenk dan ook nog eens dat dit alleen maar mijn sit&go's op pokerstars waren :P.

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel

Het is een hele uitdaging om terug met 5$ te beginnen als je meer dan 3000$ had,
ik persoonlijk, zou het er heel moeilijk mee hebben en het vergt heel wat karakter vind ik.

Maar je hebt van je 50$ ook 3000$ gemaakt dus weet je dat het je vroeger ook is gelukt.

Succes!!

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

20 en 21 agustus 2008

Ik ben aan de slag gegaan met me puur te focussen op single table Sit&go's van 5,5$ met 10 minuten blind levels, Headsup turbo Sit&go's van 6,25$ en MTT Sit&Go's van 4,4 met 180 man.

Ik pakte maximaal 4 tafels tegelijk. 3 tafels waren of single table sit&go en MTT, en de 4e was een headsup tafel.
Met de MTT geen cashes gehaald en met de HU 5 gewonnen en 1 verloren. De single table gingen wel redelijk.
Ik draai een enorm hoog ROI en ik lijk net zo stijl omhoog te gaan als ik naar beneden ging, de grafiek volgt.

Heb nog steeds mijn 1$M TTD ticket, en sta nu op 92$

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

22 augustus 2008

Hoewel ik met vakantiewerk bezig ben en 40 uur in de week draai probeer ik het pokeren bij te houden.
Ik hou dezelfde strategie aan en speel nog steeds maximaal 4 tafels waarvan 3 MTT of STT en 1 HU tafel.
Een 45 man toernooi van 6.5$ gewonnen en draai weer enorm goed mn HU tafels en sta nu op 170$.

Sinds ik weer begonnen ben speel ik ook weer zonder radio, wat toch wel mijn focus heeft bevorderd.

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

23 augustus 2008

Eindelijk genoeg getypt zodat we weer bij het heden zijn.

Vandaag heb ik nog maar weinig gespeeld. 2 single table sit&go's gespeeld waar ik 1e en 2e werd. 2x HU gespeeld waarbij ik won en verloor. En 2x 180 MTT van 4.4$ gespeeld die ik verloor.

Ik heb nog steeds mijn 1$M TTD ticket en sta nu 186,09$

nog een sessie van 1.5 uur gedraaid waarbij ik 2 single table Sit&go's speelde die ik won, 3x HU speelde waarbij ik er 2 won en 1 verloor en 2 180 man MTT speelde die ik allebei verloor.

Mijn BR staat nu op de 216,54$

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

Kan iemand mij misschien helpen met hoe ik een foto moet invoegen?
als ik image wil invoegen wil hij een http adres hebben, kan ik m niet gewoon van mn comp browsen :P.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
Kan iemand mij misschien helpen met hoe ik een foto moet invoegen?

geen idee sorry......

Beantwoorden
Citeren

Hey pinowww, sure!

Je kan via imageshack uploaden en dan bij het icoontje dat onder de SIZE knop staat een foto invoegen....

Mocht het niet lukken, just shout ;)

Groeten,
Leo

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

Voor uitleg over wat elke rechthoek inhoud, zie hierboven ergens in de thread :).
Het laatste stukje omhoog buiten de blauwe rechthoek is hoe ik aan het spelen ben na mijn Bankroll vernietiging :P. Het gaat egt lekker en die stijle lijn is gemaakt met max 6.5$ sit&go's.
Ik hoop dat ik de lijn door kan trekken.

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

Ik word er eigenlijk best wel moe van dat ik brons ben :P
2 maanden terug was ik bijna nog platinum op pokerstars en dan kom je hier op t forum en dan moet je t doen met brons :(

Wordt t misschien in de toekomst nog mogelijk om mijn pokerstars account te koppelen aan pokerstrategy?
Zou ik misschien met support van pokerstars en admin hier kunnen praten en kunnen regelen dat t gekoppeld wordt?

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

Net weer even iets langer dan 1.5 uur gespeeld.
3 HU sit&go's, 3x gewonnen
3 single table waarvan 1 1e en de andere 2 verloren
en nog een geprobeerd in een turbo toernooi van 2.2$ (tijd geleden dat ik onder de 5$ buyin heb gespeeld :P) die ik verloor

bankroll staat nu op 237,59$

Beantwoorden
Citeren
SeaJaws

Je kan altijd eens een mailtje naar de support van pokerstars sturen en hier een ticket aanmaken ;).

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

zondag 24 augustus 2008

De BOTD in zicht, en een lijn van winsten in sit&go's die maar lijkt te blijven stijgen.
Ik heb het idee dat ik op dit moment egt "on top of my game" speel en ga ervan uit dat ik goed ga presteren vanavond.

'T is zondagochtend en besloot een beetje rustig aan te beginnen.
Ik heb 2 headsup partijen gespeeld die ik allebei verloor :(, gelukkig wel goed gespeeld, en 2 keer met stack van 1400 enn blinds van 75/150 met de beste hand erin gekregen, maar 2 keer toch verloren :(.
2 Single table sit&go's gespeeld waarvan eentje 1e en eentje niet gecasht en nog 2 180 man 4.40$ MTT gespeeld.

Allebei ging het goed tot ik bij de eerste eruit vloog als 30e en bij de 2e vlak erna deze hand volgde:

PokerStars No-Limit Hold'em, 250.00 BB (9 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

UTG+1 (10380.00)
MP1 (4845.00)
Hero (MP2) (10637.00)
MP3 (14866.00)
CO (8110.00)
Button (7995.00)
SB (1635.00)
BB (5685.00)
UTG (4145.00)

Preflop: Hero is MP2 with K A
3 folds, Hero raises to 750.00, MP3 calls 750.00, 2 folds, SB raises to 1610.00 (All-In), BB calls 1360.00, Hero raises to 5000.00, 1 fold, BB raises to 5660.00 (All-In), Hero calls 660.00

Flop: (13905.00) K 7 2 (3 players, 2 all-in)

Turn: (13905.00) Q (3 players, 2 all-in)

River: (13905.00) 5 (3 players, 2 all-in)

Total pot: 13905.00 | Rake: 0.00
Main pot: 5805.00 between Hero, SB and BB, won by BB
Side pot 1: 8100.00 between Hero and BB, won by BB

Results in white below:
SB had K Q (two pair, Kings and Queens)
BB had A 6 (flush, Ace high)
Hero had K A (one pair, Kings)
Outcome: BB won 13905.00

ik was vrij agressief geweest, maar dit kwam mede door een goede run van kaarten. De caller na me die was vrij loose en kun dus een enorme range hebben (van Qs6s tot 5d4d).
Nu komt de SB erover heen met een kleine raise als allin, ook geen probleem.
De BB was egt een van de grootste calling stations die ik ooit zag en dus besloot ik dik te reraisen in de hoop headsup te komen.

Ik kreeg een call wat eigenlijk nog beter was, toen de handen open gingen.
Jammer hield de hand het niet, maar t is toch wel fijn om te zien dat de juiste besllissingen weer zijn gemaakt.

Hierna moest ik als SS aan de slag met nog zo een 32 man over.
Gek genoeg ben ik niet meer door een allin verdubbeld (wel 1 keer 3way allin waar ik een deel van de pot pakte en ver1.5dubbelde :P), maar pakte ik mn chips op door preflop raises, steals, squeezes en goede timing.

Rond de bubble werd mijn tafel vrij tight (op de 2 enorme callingstations na :evil: ) en pakte ik iedere mogelijkheid om blinds op te pakken.
Met nog 21 man over had ik KQ op een Q96rainbow flop in positie tegen 1 van de 2 limpende calling stations.
Hiermee pakte ik een grote pot op tegen hem omdat hij QToff (waarmee hij UTG had gelimpt :)) en schakelde ik hem uit.

Met 19k chips kwam ik ITM waar de gemiddelde chipstack 17.5k was.
Tussen de 13 man en 11 man kan ik niet vertellen wat er gebeurd was, omdat mn internet eruit viel :P.

Ik kwam terug met nog 17k om direct een grote hand te verliezen met AJ waarna ik op de 7k kwam met 400/800 blinds en 75 ante.
Ik ging eruit als 11e omdat ik d8 dat mijn K5 wel waard was om te raisen tegen de BB vanuit de SB. Jammer genoeg had hij AJ, callde hij en lag ik eruit.

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

ff net egt een hele slechte run bad luck en beats gehad, maar toch nog een paar keer weten te cashen in MTT en sit&go's.

Ik sta nu op 213,43$

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

op en neer, en heen en weer, er gebeurt vrij weinig.
T lijkt of alles wat ik doe uit mn handen is :D. De ene bad beat na de andere "good" beat. Verdriedubbelt in de eerste 4 handen van 45 man sit&go mede dankzij een 2outer van mij om als 8e te eindigen door mijn AA tegen de chipleader (ik stond 2e) met zijn KK te laten kraken.

Headsup sessies gaan redelijk maar niet goed genoeg. Vlak voor ik dit schreef nog een sit&go gewonnen en nog een 4man HU sessie gewonnen.

BR: 223,93$

Beantwoorden
Citeren
Pinowww

Net ff voor 3 kwartier SSS PLO 25NL gedraaid, en ben down 35c.

Dat overleven we dan ook wel :P

hiervoor ook nog paar MTT gespeeld zonder resultaat.

BR staat nu op 216,08$

Beantwoorden
Citeren