Skip to forum
"Ouwe" man leert po...

Meldingen
Alles wissen

"Ouwe" man leert pokeren........

409 Berichten
48 Gebruikers
0 Reactions
10.4 K Bekeken
michel2311

Na 4 maanden actief spelen en leren een poging om een mooie blog bij te gaan houden.

:club: Wat heb ik in 4 maanden gedaan :club:
Nadat ik mijn startkapitaal op Betfair heb ontvangen ben ik enthousiast begonnen met het spelen van BSS FR. Helaas is er op Betfair (Ongame) zeer weinig traffic op de fullring tafels waardoor ik al vrij snel over ben gestapt naar shorthanded. Hiermee heb ik mijn bankroll in een paar maanden omhoog gespeeld naar ruim $150. Ondanks dat ik een winrate haalde van 12bb/100 had ik niet echt het gevoel dat ik NL4 (laagste limiet op Betfair) versloeg. Mijn winrate was meer te danken aan de onkunde van de villains dan aan mijn spel. Eind februari kon ik eindelijk mijn roll uitcashen om naar een andere room te verkassen. Na wat omzwervingen via Stars en William Hill (slechte software) ben ik nu (na advies van PS) bij terecht WPT Poker gekomen.

:spade: Wat doe ik om beter te worden :spade:
Omdat ik mezelf nog steeds als beginner zie en veel wil leren ga ik hier FR spelen. Dit schijnt beter te zijn om een goede fundatie te leggen. Voor deze fundatie ben ik enige tijd geleden ook al gestart met de Engelstalige beginners course wat ik elke beginnende speler kan aanraden. Ik ben hier inmiddels gevorderd tot les 5. Verder ben ik ook zeer actief op zoek naar blogs van mensen die vanaf het startkapitaal zijn begonnen. Ik heb inmiddels de blogs van Farmarchist en Cowboykoen gevonden. Deze staan vol met interessante posts.

Om nog meer kennis te vergaren probeer ik ook dagelijks 1 video te bekijken voordat ik ga spelen. Op dit moment ben ik bezig met de Crushing NL50-serie van Hasenbraten. Mochten er andere must-see’s zijn dan zie ik dat graag. Ook zal ik na elke sessie een aantal handen waar ik vragen over het gaan posten in het beoordelingsgedeelte.

Van mijn dollars die ik nu Neteller heb staan wil ik trackingsoftware gaan aanschaffen. Tijdens mijn Betfair periode heb ik Pokertracker 3 gebruikt en nu heb ik sinds gisteren de trailversie van HEM2. Afgaande op wat artikelen die ik op het net heb gezien ga ik waarschijnlijk de small-stake versie van HEM aanschaffen.

Ik hoop dat ik wat volgers krijg!!! :D En alle adviezen die mij helpen om beter te worden zijn welkom!!! _biggrin:

En dat oude valt wel mee..........35 jaar is nog niet oud toch. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
408 replies

Tsja wat is oud. Voor mij is 26 al oud omdat ik nog niet kan rentenieren.

Ik zou vooral oppassen met teveel geld investeren in het poker. Je wil echt niet meer dan 10% van je BR investeren in HEM. Weet niet hoe hoog je nu staat, zal wel 1k ofzo zijn, dan is HEM voor $20 of whatever het kost het natuurlijk wel waard.

Straks moet je ook nog gaan denken aan een goed scherm (tenzij je dat al hebt natuurlijk) en een controller of trackball. Tsja die pokerzooi kost gewoon veel.

Wel oppassen met die kleine kutsites. Beter slechte software dan dat je op een gegeven moment je winst niet eens uit kan cashen.

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Tsja wat is oud. Voor mij is 26 al oud omdat ik nog niet kan rentenieren.

Ik zou vooral oppassen met teveel geld investeren in het poker. Je wil echt niet meer dan 10% van je BR investeren in HEM. Weet niet hoe hoog je nu staat, zal wel 1k ofzo zijn, dan is HEM voor $20 of whatever het kost het natuurlijk wel waard.

Straks moet je ook nog gaan denken aan een goed scherm (tenzij je dat al hebt natuurlijk) en een controller of trackball. Tsja die pokerzooi kost gewoon veel.

Wel oppassen met die kleine kutsites. Beter slechte software dan dat je op een gegeven moment je winst niet eens uit kan cashen.

Haha had ik maar een roll van 1k ofzo. Nee die heb ik nog lang niet maar ik vind het gewoon belangrijk om een programma te hebben wat alles bijhoudt. Iets waar ik na mijn sessie in kan gaan kijken om bepaalde zaken te verbeteren. De small-stakes versie kost dan wel $59,99 maar denk dat je dat wel terug gaat verdienen zeker als je wat hoger in de limieten komt.

Met WPT hoef ik niet op te passen hoop ik. Is onderdeel van het Party Poker netwerk en een partner van PS dus dan vertrouw ik het wel.

Back to Poker:

Zojuist weer een sessie gespeeld van ca 500 handen en helaas bijna 1,5BI down gegaan. Dit is vooral het geval van 2 keer KK die preflop all-in gaat en verliest en 1x een all-in preflop AA gecalled met QQ. :facepalm: Wat handen waar ik vragen over heb staan inmiddels te wachten op het oordeel van de judges!!! Iemand anders mag ook reageren. :D

NL2 FR QQ /07.03

NL2 FR JJ /07.03

Ik probeer zo ABC mogelijk te spelen om een goede basis te krijgen misschien moet ik de HUD wel uitzetten op NL2 om me hierdoor niet te laten afleiden. Als ik een fish zie dan denk ik ook gelijk dat hij nooit AA of zo heeft als ik QQ heb.... :facepalm: Dus zal volgende keer eens gaan proberen om zonder HUD te spelen. Dan weet ik ook niet wie de fish is en speel ik alleen maar tegen TAG's, zijn de ranges ook wat makkelijker te bepalen.

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Kun je niet gewoon de PokerStrategy Elephant gebruiken?

Volgens mij is die prima en ik zou niet gaan investeren wanneer je deze gratis kunt gebruiken. HM is misschien uitgebreider, maar kopen kan altijd nog wanneer je BR groter is.

(En ik ben ouder dan jij :coolface: )

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

NOG ouder dan 35?! Wauuuuw :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr

Bij zoutje staat er wrs vooraan een 5 dacht ik. (FML als dit niet zo is)

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Laten we het zo zeggen: ik ben niet niet zo lang geleden aan mijn 4e jeugd begonnen...

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr

Nu weet ik het nog niet.. xD

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Ik heb meteen even men mening gezet onder de 2 handjes, maar moet er bij zetten, ben zelf nog niet zo heel lang bezig met poker en bij mij is het nog nattevingerwerk. Dus wacht zeker op het antwoord van een coach/meer ervaren speler voor je conclusies gaat trekken;)

Off topic: Zeezout is nog niet zo lang geleden aan zijn 4e jeugd begonnen... Jeugd noem ik tot 20 jaar, dus 1e jeugd 0-20; 2e jeugd 21-40; 3e jeugd 41-60; 4e jeugd 61-80... Nog niet zo lang geleden, dan schat ik je op 63 :D

Beantwoorden
Citeren

Whahaha, oud wijf! Zeezout is net zo oud als ik! Dat zie je aan zijn manier van schrijven. Nu ga ik het natuurlijk niet verklappen, dus ja, nu weet je het nóg niet.... LOL!!!

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Om de verwarring nog wat te vergroten: eind juni verwachten we een klein zeezoutje...

Beantwoorden
Citeren
JanJB

Niet gek op je 63e!

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh

Ow lol dacht dat hij echt 63 was ipv 36, dan had hij echt instant free coaching gekregen gewoon voor het feit dat ik ooit kan zeggen dat er een 65+ 'er (2jaar coaching :D ) ergens rondloopt die ook weet dat je zonder azen kan spelen.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977

als je 35 bent (net als ik ;) ) dan ben je in internetjaren achter in de 60.

Je intro klinkt veelbelovend!!! Veel succes en blijf vooral in jezelf geloven :) :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311

He mijn blog komt tot leven!!!!

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Om de verwarring nog wat te vergroten: eind juni verwachten we een klein zeezoutje...

Verwarring?? Ik was al "klaar" met mijn 31e en had er toen al 3 gefabriekt, geen zeezoutjes natuurlijk hier heten ze anders. :D :D Maar als je echt ouder bent dan voel ik me iig weer wat jonger misschien mijn topictitel aan gaan passen. Dacht dat hier alleen maar broekies van 18 rondliepen. :D :D :D

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Succes, ik ga je volgen, ik speel zelf 10NLSH op WTP en 888 poker, is ook zeker een aanrader.

op 888 kan je 6NLSH spelen en dat is echt heel fishy, vorige maand 15/100 gehaald over 20K handen :)

Beantwoorden
Citeren

Succes! Ik speel zelf ook op PP op de NL2 tafels dus wie weet kom ik je binnenkort wel tegen :D

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

:D:D:D

Voor mij hoort iemand van 20 niet meer bij de jeugd hoor.

Ik heb grofweg 7 jaar per kind op de teller staan, momenteel. Of ik daar de aankomende bij meereken is voor jullie (behalve wat ingewijden) een vraag.

(Weet iemand nog een garage waar je zo'n teller kunt laten terugschroeven?)

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Gewoon effe googelen, kom je genoeg tips tegen over het terugdraaien van je tellertjes :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Om weer even te concentreren op poker en niet op leeftijd heb ik me zojuist in mijn pauze even over de volgende 2 vragen gebogen (huiswerk beginners course lesson 5). Ik ga ze nog even door google translate halen om op het Engelse forum te zetten. Misschien dat jullie er ook al commentaar op kunnen geven. :)

Question 3: Consider the following situation:[/

$10 NL Hold'em (7-handed)

Stacks & Stats:
UTG ($10)
MP ($8)
MP2 ($9)
CO ($10)
Hero($10)
SB ($10) (17/13/2.6/24/1212) [VPIP/PFR/AF/WTS/Hands]
BB ($10) (27/9/2.0/29/333) [VPIP/PFR/AF/WTS/Hands]

Preflop: Hero is BU with 6 :diamond: , 7 :diamond:
4 folds, Hero raises to $0.40, SB calls $0.40, BB calls $0.40

Flop: ($1.20) 3 :diamond: , 3 :heart:, T :diamond:(3 players)
SB checks, BB checks, Hero checks

Turn: ($1.20) J :diamond:(3 players)
SB bets $1.00, BB calls $1.00, Hero...

What action would you take, and why?

Ik heb hier op de turn een flush gehit maar deze flush is zwak. Ook ligt er met de 33 een mogelijkheid dat een villain hier een fullhouse heeft gehit. Biede villains hebben mijn openraise preflop gecalled wat hun range, in mijn ogen, beperkt tot 22-JJ en suited connectors. Op deze range is het heel goed mogelijk dat ze iets gehit hebben. In dit geval zou ik dus callen met de hoop de showdown goedkoop te bereiken.

Question 4: Consider the following situation:
$10 NL Hold'em (8-handed)

Stacks & Stats
UTG ($8)
MP ($10)
MP2 ($9)
MP3 ($6)
Hero ($10)
BU ($10) (25/21/3.8/26/1250) [VPIP/PFR/AF/WTS/Hands]
SB ($10)
BB ($10)

Preflop: Hero is CO with J :heart: , J :spade:
4 folds, Hero raises to $0.40, BU 3-bets to $1.30, 2 folds, Hero calls $1.30

Flop: ($2.75) 6 :heart: , 9 :spade: , T :club: (2 players)
Hero...

What action would you take, and why?
Moeilijke spot. Denk dat ik in deze spot ga donken om te kijken of mijn overpair sterk genoeg is. Villain kan makkelijk met een AQ of AK 3-betten preflop en hierop lig ik voor. Tegen QQ+ lig ik duidelijk achter en zal bij een raise mijn hand dan ook direct folden. Op de turn evalueer ik opnieuw en kijk ik of een bet zin heeft (bij blank) of dat ik check/fold speel (Q, K, A).

Btw ik hou wel van slap gelul op zijn tijd dus het hoef niet allemaal over poker te gaan hier. :coolface:

Beantwoorden
Citeren