Skip to forum
Me, Myself and I (P...

Meldingen
Alles wissen

Me, Myself and I (Pokerstars)

23 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,629 Bekeken

Gewaardeerde leden,

Ik wil mezelf graag welkom heten op dit forum. Op dit moment heb ik de leeftijd van 23 jaar en acht mezelf wijs genoeg om dit spel te kunnen beheersen. Verder ben ik woonachtig in de omgeving van Den Haag. Sinds 3 weken speel ik nu parttime poker na het nog nooit eerder te hebben gedaan op enkele aantal keren na met een aantal vrienden, maar toen speelden we om snoepjes. Na een aantal nachtjes poker te hebben bekeken op TV leek het mij wel interessant dit spel te spelen, omdat er meer bij komt kijken dan wat geluk. Alhoewel ze op TV vaak alleen de finaletafels uitzenden en er dus een ander soort type spel(vaak 1-tegen-1 of blinds stealen) wordt gespeeld besefte ik na een een aantal games te hebben gespeeld dat dit niet de juiste stijl was.

Na mezelf te hebben aangemeld op Pokerstars begon ik met oefengeld te spelen en op 1 dagje had ik mezelf via de NL Hubble Hold Em Freeroll gekwalificeerd voor de Saturday en Sunday tournaments. Op een zaterdagmiddag begon ik dus voor het eerst voor echt geld te spelen. Het toernooi begon om 15:00 op een zaterdagmiddag en na 5 uurtjes te hebben gespeeld in dat toernooi wist ik $1,00 dollar te bemachtigen. Vervolgens begon ik direct cashgames gaan spelen op de $0,01/$0.02 short en daar werd ik finaal afgemaakt door de Sharks. Mijn wereld stortte compleet in, want al die moeite was dus blijkbaar voor niets.

Vervolgend ben ik gaan slapen met een wrang gevoel, want hoe kon het toch dat ik zo werd afgemaakt bij de Cashgames. Daarna mijn eerste storting gemaakt en vervolgens op een te hoog niveau rond de $30 verspild. De bad beats kwamen achter elkaar en ik begon aan mezelf te twijfelen, totdat ik besefte dat mijn speelstijl van geen kant deugde. Ik begon me te verdiepen in pokerstrategie: BRM, Positie, Odds, Tells, Outs Pre-flop en Poker Psychologie. Die bad beats waar ik het eerder over had kwamen voornamelijk doordat ik all-in ging pre-flop met de nuts en als ik eruit lag, direct opnieuw een SnG en all-in tegen een gekke Rus. Deze fouten maak ik in ieder geval nooit meer.

Op dit moment speel ik op Pokerstars vooral SnG en af en toe een MTT en cashgames en wil ik graag Bronzestar worden op dit forum, omdat ik nog lang niet ben uitgeleerd en van mezelf overtuigd ben dat ik wat kunnen toevoegen aan de online poker wereld. Dit zeg ik niet omdat ik een hoge dunk van mezelf heb, maar omdat dit een van mijn doelstellingen is.

Hieronder een klein overzicht van mijn Finishes:
Early 33 / 17.10%
Early Middle 26 / 13.47%
Middle 68 / 35.23%
Late Middle 40 / 20.73%
Late 26 / 13.47%

Buy-ins(op veels te hoge limieten, doe ik voorlopig niet meer!)

Prizes(voornamelijk op $0,50)

Ik kijk uit naar een goede tijd op dit forum. Tips en advies zijn altijd welkom en gegroet allen!

Note: links werken wel, maar niet zichbaar op forum.

Beantwoorden
Citeren
22 replies
pbijvoet

Welkom! De links werken nog niet omdat je eerst de bronzen status moet hebben hier op het forum ;). succes, heb je de quiz al behaalt?

Beantwoorden
Citeren

Hey IscJcks! Welkom bij PokerStrategy.com! :)

Mooie introductie, zelfs in keurig Nederlands. Dat leest gewoon prettig. :)

Op dit moment ben je nog Basic member, maar zodra je ook maar 1 StrategyPoints verdient via een pokerroom waar je getrackt bent (je account moet dan aangemaakt zijn via de links vanuit PokerStrategy.com) dan word je meteen Bronze. Basic members kunnen geen plaatjes posten, vandaar dat ze in je openingspost niet werken.

Je zegt dat je 'wat kunt toevoegen aan de online poker wereld'. Wat bedoel je hier precies mee? Ik hoop niet dat je bedoelt dat je je geld aan de pokercommunity verspeelt (dan voeg je wel wat toe :coolface: ) en dat je de vissen blut speelt is wel heel goed voor jou, maar voegt natuurlijk niets toe aan de pokerwereld. :P Wat zijn, als ik vragen mag, zoal je doelstellingen omtrent poker? :)

Na zo'n uitgebreide introductie kan ik alleen maar hopen dat je een blog aanmaakt en daar je vorderingen met ons deelt. ;)

Veel succes aan de tafels!

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Oorspronkelijk gepost door IscJcks

Spoiler

Buy-ins(op veels te hoge limieten, doe ik voorlopig niet meer!)

Prizes(voornamelijk op $0,50)

Note: even gequote om plaatjes te fixen, ze zijn groot dus ook even gespoilerd

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Welkom! De links werken nog niet omdat je eerst de bronzen status moet hebben hier op het forum ;). succes, heb je de quiz al behaalt?

Waar kan ik deze quiz vinden? Ben wil in voor een quiz...

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Weet je dat niet? MOD, CM help die jongen eens om die $50 te krijgen :rage: :coolface:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Hey IscJcks! Welkom bij PokerStrategy.com! :)

Mooie introductie, zelfs in keurig Nederlands. Dat leest gewoon prettig. :)

Op dit moment ben je nog Basic member, maar zodra je ook maar 1 StrategyPoints verdient via een pokerroom waar je getrackt bent (je account moet dan aangemaakt zijn via de links vanuit PokerStrategy.com) dan word je meteen Bronze. Basic members kunnen geen plaatjes posten, vandaar dat ze in je openingspost niet werken.

Je zegt dat je 'wat kunt toevoegen aan de online poker wereld'. Wat bedoel je hier precies mee? Ik hoop niet dat je bedoelt dat je je geld aan de pokercommunity verspeelt (dan voeg je wel wat toe :coolface: ) en dat je de vissen blut speelt is wel heel goed voor jou, maar voegt natuurlijk niets toe aan de pokerwereld. :P Wat zijn, als ik vragen mag, zoal je doelstellingen omtrent poker? :)

Na zo'n uitgebreide introductie kan ik alleen maar hopen dat je een blog aanmaakt en daar je vorderingen met ons deelt. ;)

Veel succes aan de tafels!

Bedankt voor je reactie. Met het toevoegen aan de online poker wereld bedoel ik gedecideerd spelen en zoveel mogelijk feedback geven en ontvangen op dit forum. Het leegspelen van fishys behoort niet tot mijn doelstellingen, maar is evt. wel mooi meegenomen. Mijn doelstelling is voorlopig een bankroll opbouwen door midden van SnG van $0,50 en als dit mij goed afgaat naar de de SnG van $1,00. Op dit moment wil ik naar een bankroll van $200 zodat ik grotere buy-ins heb voor een MTT van maximaal $5 of is dit nog te hoog gegrepen?

Deze doelstelling wil ik behalen met behulp van de volgende methode:

S.M.A.R.T

Specific: wie, wat, waar, waarom, wanneer, welke. Dit zal ik mijn constant afvragen bij het streven naar mijn doel.

Measurable: een indicator vaststellen waarmee ik vooruitgang kan meten. Ik gebruik op dit moment nog geen poker tracker software. Misschien een tip?

Attainable: doelen moeten bereikbaar zijn en daarom ga ik proberen verschillende stijlen en vaardigheden ontwikkelen.

Realistic: om realistisch te zijn moet een doel je een richting uitsturen waar je naar toe wilt en kunt werken. Mijn doel is zoals gezegd een bankroll van $200 opbouwen.

Timely: je doel binnen een tijdspanne plaatst. In mijn geval binnen 3 maanden.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Ik zou zeggen, start een blog! Altijd leuk om te volgen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door pbijvoet
Ik zou zeggen, start een blog! Altijd leuk om te volgen.

Als ik er genoeg tijd voor heb, ga ik op de korte termijn zeker een blog aanmaken.

Beantwoorden
Citeren

http://nl.pokerstrategy.com/quiz/option/1/

Dit is de quiz je moet gewoon eerst de basis artikelen lezen. Dan kan je kiezen als je no limit of sit and go quiz wil doen. Je hebt 5 kansen voor te slagen. Succes !

Beantwoorden
Citeren

Wow, zelfs een plan via SMART. :P Studeer je? Zo ja, wat als ik vragen mag? :)

Overigens, met een bankroll van $200 de $5 toernooien spelen is wel wat risky. Normaliter wordt een bankrollmanagement van 100 buy-ins geadviseerd voor toernooien. :rolleyes:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door KBE91
http://nl.pokerstrategy.com/quiz/option/1/

Dit is de quiz je moet gewoon eerst de basis artikelen lezen. Dan kan je kiezen als je no limit of sit and go quiz wil doen. Je hebt 5 kansen voor te slagen. Succes !

Ik heb de SnG quiz zojuist gemaakt. Pittig als de quiz was, heb ik hem gelukkig behaald :coolface: . Maargoed, ik ben dus niet van plan om me ergens anders aan te gaan melden dan bij Pokerstars. Tenzij ik via een van de partners via Moneybookers het 'startkapitaal' van $50 over kan boeken naar mijn Pokerstars-rekening. Iemand hier ervaring mee?

Beantwoorden
Citeren

@Xlpoad1989

Idd, ik heb net alles doorgespit en alweer bijgeleerd over BRM. Mijn bankroll is nog lang niet $200, maar inmiddels weet ik wel als het zover is dat 2% daarvan me maximale buy-in is.

Op dit moment zit ik een 'tussenjaar' met school. Ik ben van havo 4 naar MBO 4 gegaan, omdat ik het destijds op de havo niet naar mijn zin had. Hierna heb ik op het MBO een diploma gehaald in het Bank en -Verzekeringswezen. Allemaal cijfertjes en regeltjes. Iets waar ik in ieder geval niet voor terug deins. Op dit moment ben ik parttime werkzaam bij een Assurantietussenpersoon en probeer ik naast het voetbal en fitnessen mezelf op het poker te focussen. Als alles mee zit, doe ik volgend jaar de opleiding FSM(vervolgopleiding) op het HBO. Nou ja, zoals je kunt lezen mijn geweldige carrière en hobby's.

Beantwoorden
Citeren

Het is zeker mogelijk om je $50 startkapitaal op een andere partnerroom te ontvangen, maar voordat je dit via Moneybookers/Neteller/etc. kunt overzetten naar Stars zul je het eerst vrij moeten spelen. Dit zou geen moeilijke opgave moeten zijn. Vervolgens kun je wat je overhoudt alsnog naar Stars zetten als je dat wilt. Echter kan het wel verstandig zijn om een getrackte account te hebben, zodat je SP kunt verdienen om eventueel de Silver status te bereiken voor nog meer gratis artikelen en video's. Met slechts 10 dagen spelen (en minimaal 1 SP verdienen per dag) krijg je al 10x 10 bonus SP en ben je Silver! :) Kind kan de was doen.

Zit nu zelf ook in een tussenjaar, of nouja, eigenlijk ben ik meer aan het wachten. Niet echt een tussenjaar dus, maar wel langere tijd 'vakantie'. Goed dat je nu alsnog HBO gaat doen. :)

Beantwoorden
Citeren

Ik heb zojuist je blog gelezen. Knap dat je je studie Geneeskunde hebt afgerond en tegelijkertijd een pokercarrière bent gestart. Je bent nu al een inspiratie voor mij!

Een kind kan inderdaad de was doen. Echter wil ik graag op een goede pokersite terecht komen. In het verleden heb ik me wel eens aangemeld bij Titanpoker, maar nooit een game gespeeld of een storting gemaakt.

Een aantal vragen onder elkaar:
Welke van de twee partners kun je me aanraden?
Hoe zou ik de bonus moeten vrijspelen? Door middel van cashgames icm met rake tot $50?
Wat houdt een getrackte account in? Dat het gekoppeld is aan PS?
Hoe verdien ik 1 SP?

Ik hoor graag van je =)

Beantwoorden
Citeren

Ik heb zojuist je blog gelezen. Knap dat je je studie Geneeskunde hebt afgerond en tegelijkertijd een pokercarrière bent gestart. Je bent nu al een inspiratie voor mij!

Nouja, nog niet helemaal afgerond hoor. ;) De eerste 3 jaar wel, dus heb binnenkort een diploma op te halen, maar moet nog 3 jaar co-schappen lopen. :P

Ik weet niet welke 'twee partners' je nu bedoelt. Ik kan nu niet zien op welke rooms je $50 startkapitaal kunt krijgen en welke daarvan voor jou nog een optie zijn.

Hoe zou ik de bonus moeten vrijspelen? Door middel van cashgames icm met rake tot $50?

Cashgames gaat denk ik wel het snelst, maar als jij normaal SNG's speelt, kan het daar ook wel mee. Afhankelijk van de room waar je je $50 krijgt moet je een bepaald aantal punten halen (dus rake betalen), maar dat verschilt per room, dus ik kan niet zeggen hoeveel handen of SNG's je moet spelen.

Wat houdt een getrackte account in? Dat het gekoppeld is aan PS?

Ja. Kort maar krachtig. :)

Hoe verdien ik 1 SP?

Door rake te betalen op een getrackte account (dus gekoppeld aan PS) krijg je StrategyPoints hier op PokerStrategy, die jou naar een hogere status kunnen leiden. Ook hier hangt het van de room waar je speelt af hoe snel je 1 SP hebt verdiend, maar dat heb je in no-time voor elkaar. ;)

Beantwoorden
Citeren

Bedankt voor je reactie! Haha idd, als je in 2009 begonnen bent met je studie dan ben je nu 3 jaar onderweg en kun je onmogelijk helemaal klaar zijn, maar je bent al op de helft en dat is een goed teken!

Ik weet niet welke 'twee partners' je nu bedoelt. Ik kan nu niet zien op welke rooms je $50 startkapitaal kunt krijgen en welke daarvan voor jou nog een optie zijn.

Op Poker770, Titanpoker of Ladbrokespoker zou ik mijn startkapitaal kunnen krijgen. Bij Titanpoker heb ik al een account, maar is nog nooit op gespeeld. Poker770 lijkt mij van deze drie het meest aantrekkelijkst.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Hey welkom, nog een oud mod die zich verveelt en je stukkie verder wil helpen _evil:.

Je bent betfair als optie nog vergeten.

Maar wat je kunt doen is je "eisen" achterlaten in deze thread (als je hier ten minste mag posten met basic status), dan zal een community manager je een aanbeveling doen.

Beantwoorden
Citeren

Eerlijk gezegd ken ik zowel Poker770 als Ladbrokes niet, dus ik zou niet weten welke ik je moet aanraden. Zou zeker even in de thread waar pcbeem naar linkt posten met een beschrijving van wat je speelt en hoeveel, dan zullen de CM's je verder helpen. :)

Beantwoorden
Citeren
JanJB

SMART: HBO'er? :P

En inderdaad, even je startkapitaal scoren zou ik zeggen ;) Succes en de weg is lang en zal niet makkelijk zijn, er gaan maanden zo niet jaren overheen voor je allerlei mathematische en psychologische aspecten voldoende beheerst kan ik je verzekeren. Niet om je te ontmoedigen, maar dan kun je je daar vast op instellen ;) Good luck!

Beantwoorden
Citeren