Ga naar het forum
Met welk boek begin...

Meldingen
Alles wissen

Met welk boek beginnen!?

14 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
988 Weergaven
C0rpsbal

Ik ben sinds ander half maand weer actief aan het pokeren en heb ondertussen HM2 vrij gespeeld via een affliate programma. Ik lees zo af en toe een artikeltje hier op de site en ben begonnen met handjes posten.

Maar nu!? Nou ik wil s'avonds in alle rust nog wel eens een boekje lezen en het leek me niet verkeerd om is in de poker literatuur te duiken vandaar dat ik mij afvraag wat een goed boek is voor beginners.

Ik speel voornamelijk cash game MSS NLH FR NL5 en speel soms wat 1,50 sitn go's en wat kleine toernooitjes maar de focus ligt duidelijk bij het cashgamen. Hopelijk kan één van jullie mij helpen.

Bedankt!

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
ViperPP

Voor cashgames zijn er weinig goede boeken beschikbaar, denk ik, en al zeker niet voor de micro-stakes.

Voor toernooi-poker heb je natuurlijk wel de Harrington On Hold'Em serie (2 delen + workbook) die de moeite waard zijn en ook voldoende basis-concepten bevat die belangrijk zijn voor cashgames (odds, implied odds, etc...).

Een andere aanrader die op zich niets met strategie te maken heeft, is The Poker Mindset, die handelt over de psychologische aspecten van poker, van het beheer van je bankroll tot het detecteren en vermijden van tilt. Zeker een aanrader.

Voor de rest haal je m.i. nog het meest informatie gewoon door veel te lezen op deze site. Niet enkel artikels, maar ook gewoon forumposts en dan vooral hand reviews (niet enkel je eigen handen, maar ook die van anderen).

Beantwoorden
Citeren
C0rpsbal

Thx, ga ik zeker lezen en ik zal natuurlijk het forum in de gaten houden :P

Beantwoorden
Citeren

Small stakes No-Limit hold em by ed miller.
The No limit hold em workbook by tri.
The poker blueprint by tri nguyen and aaron davis.
Easy game Volume 1 & 2 by andrew

Dit zijn zowat de boeken voor cash games.
Moet zeggen het zijn al ebooks van mij.

Beantwoorden
Citeren
MoneyStef

Ik vind "Harrington on cash games" anders ook wel heel goed, al is het meer op de hogere limieten gericht. Maar de tornooi boeken van Harrington (vooral het eerste) bevatten al veel van de theoretische concepten zoals pot odds en dergelijke.

Voor small stakes ben je beter met het materiaal op deze site denk ik, ik heb zelf nooit een goed boek voor de small stakes gevonden en ben deze stakes pas echt goed beginnen beaten sinds ik hier lid ben...

"Professional no limit hold'em" is ook een goed boek om het concept van pot comitment te begrijpen en hoe je een hand als een geheel moet bekijken en niet alle straten apart.

Beantwoorden
Citeren

Ace on the River By Barry G.

Beantwoorden
Citeren
C0rpsbal

Thx, voor alle reacties wordt gewaardeerd. Ik denk dat ik maar is met "The Poker mindset" ga beginnen.

Beantwoorden
Citeren

don't listen to phil hellmute is ook een erg fijn boek om te lezen :D

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout

Zeezouts Nachtgedachten :D

Beantwoorden
Citeren
Amnesia85

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Zeezouts Nachtgedachten :D

aanradertje :heart:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door C0rpsbal
Thx, voor alle reacties wordt gewaardeerd. Ik denk dat ik maar is met "The Poker mindset" ga beginnen.

the poker mindset is echt een aanrader, ik lees vaak nog eens een hoofdstukje wanneer ik ergens aan twijfel of als ik in een mindere periode zit. Dit boek is verhelderend !

Beantwoorden
Citeren
PtiiiPtaaa

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Voor toernooi-poker heb je natuurlijk wel de Harrington On Hold'Em serie (2 delen + workbook) die de moeite waard zijn en ook voldoende basis-concepten bevat die belangrijk zijn voor cashgames (odds, implied odds, etc...).

Voor toernooipoker kan veel beter voor Arnold Snyder - Poker Tournament Formula 1 & 2 gaan. Het enige wat Harrington doet met zijn boeken over toernooipoker is meer nits de wereld in helpen :P

Beantwoorden
Citeren
Lamapalooza

Ik zou beginnen met "Het spel der tronen". Dat is een goed boek.

Beantwoorden
Citeren