Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

Kaartdood

13 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
2,043 Bekeken
5BetAny2

Ik speel nu een aantal maanden poker. Ik heb begin juni voor het laatst $10 gestort op Pokerstars. Ik maak altijd gebruik van BRM. Ik speel vooral MTT 45 $0,50 en af en toe SnG 6-max $1,50. Ik heb mijn bankroll langzaamaan uitgebreid. De laatste twee dagen heb ik echter ontzettend veel verloren. Mijn VP$IP van de laatste twee dagen is 11 over 700 handen terwijl die normaal rond de 19 ligt(>2000 handen). Ik weet dat deze sample te klein is maar even ter indicatie. Ik maak gebruik van de starthandenkaart uit het strategie gedeelte. Ik heb vandaag en gisteren ondanks dat ik weinig kaarten krijg toch geprobeerd om gedisciplineerd te spelen volgens de starthandentabel en dus geen rare handen te gaan spelen. Keer op keer slinkt mijn stack beetje bij beetje... Ik had in een 45 mans toernooi zelfs maar 3 handen gespeeld van de 73! Ik wil nu dus graag weten wat ik eraan kan doen... Kan het nou eenmaal gebeuren dat je 700 handen lang kaartdood bent of moet ik de fout ergens anders zoeken? Ik weet niet wat ik fout doe en dat is waarschijnlijk nog het ergste! Mijn bankroll kan het wel hebben gelukkig maar ik vind het mentaal erg lastig om gedisciplineerd en geconcentreerd te blijven pokeren.

Beantwoorden
Citeren
12 replies

Hey man !

Lullig dat je zo iets moet mee maken.

Ik zou u aanraden voor eens de video's te bekijken. Zelf speelde ik ook maar amper een hand. VPIP van 5 is to low. Nu ligt hij van mij rond de 12. Je mag echt meer handen openen hoor. Nitten is goed maar dan moet je in actie komen. Steal je af en toe ? Op pokerstars speel ik de turbo's. Spel begint in de late fase dus moet je wakker komen. Pocket pairs limp ik UTG enkel JJ QQ KK AA die raise ik. In late positie mag je al wat meer opene. KJs in de button kan je stealen wordt je gecalt kan je nog heerlijk hitten. Denk dat je veel te veel handen fold en zo kaartdood geraakt. In een sit and go moet je ooit wel eens spelen. Op pokerstars op de 1.5 gaat het er soms soft aan toe. Als je bv aan tafel vol nits zit mag je wat looser spelen. T9s op de SB mag je nog gerust limpen voor flopje te zien.

Als je echt beter wil worden lees hier de artikelen kijk video's. Mocht je nog iets verder willen kan ik je het boek van collin moshman aanraden ! Top boek heb er al echt heel veel informatie uitgehaald. Handen die ik ook niet speel mag je dan wel spelen mits in positie en dat de blinds en je stack het toelaten. Het zou misschien niet kwaad kunnen voor je sit and go eens te recorden en hier te posten. Zodat ervaren spelers eens kunnen kijken wat je mis doet. Of dat iemand je wil helpen ( gratis ) live naar u spel te kijken.

Het komt allemaal goed , kijk maar naar mij :D levend voorbeeld van wat jij nu hebt.

Beantwoorden
Citeren
5BetAny2

Was het vergeten te vermelden, maar ik speel ook altijd turbo's.

Ik probeer vaak te stealen, maar vaak wordt er pre-flop al geraised, ge3bet of zelfs ge4bet. In de vroege fase leg ik mijn handen dan weg op AA,KK,AK na en eventueel QQ. Als de blinds echter hoog zijn en ik zit op de BU of SB en ik ben first in dan push ik vrij veel. Ik heb hier echter de laatste twee dagen vaak gehad dat ik wel ver kwam in een toernooi, door vrijwel geen handen te spelen/krijgen, en dat ik dus daadwerkelijk pushte. Ik had alleen vaak het probleem dat mijn stack vaak nog minder dan 5BB was en dat het voor degene na mij vaak een easy call was. Veel coinflips heb ik ook verloren, nou kan dat gebeuren. Soms run je goed, soms run je slecht. Het wordt alleen wel frustrerend. Ik ben gisteren 1x 9e worden en 2x de ''bubbleboy'' bij een 45-man. Ik vind het lastigste gewoon dat ik een maand lang mijn stack rustig opbouw en dan binnen twee dagen ineens veel verlies zonder dat ik (volgens mij) mijn spel veranderd heb. Voorheen bleek het wel winstgevend te zijn en nu niet. Ik krijg dan wel beduidend minder goede kaarten als normaal, maar ook met minder goede kaarten moet je winstgevend kunnen spelen, toch? Ik ben zelf namelijk van mening dat een goede poker speler ook kan winnen met slechte(re) kaarten. Ik denk dat daar ook het probleem ligt. Ik weet niet goed hoe ik mijn spel moet aanpassen als de kaarten niet vallen waardoor ik niet vast kan houden aan ABC-poker.

Ik lees ook ontzettend veel artikelen (minimaal 1 uur) per dag en merk gelukkig wel dat ik met sprongen vooruit ben gegaan. Ik ga vandaag eens wat filmpjes kijken aangezien dat misschien toch wat tastbaarder is. Heb je toevallig nog aanraders voor turbo 45-mans filmpjes? Ik ga vanavond eens een sessie spelen en laat dan even weten of het beter ging. Ik zal ook eens kijken voor dat boek aangezien ik toch nog een boekenbon heb liggen :P. Dat recorden is inderdaad ook wel een goede optie. Zal ik echter wel iemand moeten vinden die het zou willen reviewen. Ik meen ergens te hebben gelezen dat je ook een private coaching kan ''kopen'' dus daar ga ik ook eens wat over zoeken.

Beantwoorden
Citeren

Ik speel ook enkel de turbo's. 45 mans speel ik niet echt , ik speel de 9man sit and go's. Steambull heeft een goede video. Eigenlijk gewoon simpel in turbo. Simpel ABC poker spelen en dan in actie komen. Dit is wel voor de 9mans. Misschien moet je maar ook even 9 man sit and go's spelen ? 40 man achter je laten is al stuk moeilijker. Ik deed dat ook in het begin maar voor m'n spel te ontwikkelen doe ik dan de 9mans. Zo krijg je wat ervaring hoe je handjes moet spelen. Gisteren heb ik paar sit and go's gepseeld ( niet op stars ) kan je zien in m'n blog. 12 man sit and go's heb er heerlijk profit uitgehaald. Het boek kan ik je aanraden , coaching kan je hier volgen ook gratis. Wil je prive coaching kost het 50$ per uur. Dit zou enkel nodig zijn voor je laatste leaks uit te halen. Mocht hij nu helemaal al uitleggen hoe je moet spelen dan zou dit een duur grapje worden. Ik zou het eens recorden en op het forum smijten , misschien blogje openen ? Veel handjes posten kan ook helpen. We zullen je zeker op weg helpen.

Groetjes

Beantwoorden
Citeren

Hoi,

Ik heb het even vluchtig gelezen, en het fenomeen kaartdood heb ik ook vaak gehad. Voor mij was het zelfs de reden van turbo's af te stappen. Die blinds gingen me wat te snel omhoog. Ik heb al eens een toernooi gehad waarbij ik niet één hand kon spelen, en gewoon uitbloedde. Dat is variantie. Dat komt voor. Ik heb ook weleens een toernooi gewonnen, echter ook dat schaar ik onder variantie. Soms heb je plots alles. Niet te zeer druk om maken. Blijf aan je spel werken, dan komt het goed. Hou je wel strikt aan het BRM. Doe je dat niet, dan kun je het vergeten. Soms moet je weleens een stapje terugdoen. Ik ben zelfs teruggestapt naar playmoney!!! Nu ben ik weer terug in de freerolls, en ga volgende week echtgeld spelen. Eerst bankrolletje opgebouwd van ruim 100 dollar, en nu echtgeld erin. Ik heb nooit een cent gestort. Het duurt wel wat langer, echter: ik verlies NOOIT!

Veel succes gewenst!

{R}obbie825.

Beantwoorden
Citeren
Gildo0

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Hoi,

Ik heb het even vluchtig gelezen, en het fenomeen kaartdood heb ik ook vaak gehad. Voor mij was het zelfs de reden van turbo's af te stappen. Die blinds gingen me wat te snel omhoog. Ik heb al eens een toernooi gehad waarbij ik niet één hand kon spelen, en gewoon uitbloedde. Dat is variantie. Dat komt voor. Ik heb ook weleens een toernooi gewonnen, echter ook dat schaar ik onder variantie. Soms heb je plots alles. Niet te zeer druk om maken. Blijf aan je spel werken, dan komt het goed. Hou je wel strikt aan het BRM. Doe je dat niet, dan kun je het vergeten. Soms moet je weleens een stapje terugdoen. Ik ben zelfs teruggestapt naar playmoney!!! Nu ben ik weer terug in de freerolls, en ga volgende week echtgeld spelen. Eerst bankrolletje opgebouwd van ruim 100 dollar, en nu echtgeld erin. Ik heb nooit een cent gestort. Het duurt wel wat langer, echter: ik verlies NOOIT!

Veel succes gewenst!

{R}obbie825.

Ben je echt eens een tornooi doodgebloed? Dus letterlijk geen hand gespeeld?

Beantwoorden
Citeren

Ja, het is idd eens voorgekomen. Was op PokerStars meen ik. En ja, die uiteindelijke all-in door de blind ging ook verloren. Maar... het was wel mijn keuze om al die handen niet te spelen. Je kunt uiteraard toch 7 2 spelen, maar of het verstandig is?

Mensen die mij kennen weten: "Dat is nu echt iets voor Robbie825." En in die context moet je het ook zien.

Tegenwoordig zal me dat niet meer gebeuren, maar zeg nooit "nooit". Je moet initiatief nemen voor het op bovengenoemde manier te laat is, ook al gaat het fout. Als je niks doet, hoef je niet aan te schuiven. Je moet natuurlijk wel wachten op een goede gelegenheid. Iedereen krijgt een kans vroeg of laat.

Ik denk dat ik in de tijd dat dit me gebeurde veel te weinig van poker afwist. Nu weet ik nog steeds erg weinig, maar het is al beter dan eerst.

Poker is als het dagelijkse leven. Als je denkt "Nu heb ik alles gezien", dan is daar plotseling toch weer de volgende verrassing.

Succes!

Beantwoorden
Citeren
Amnesia85

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Je moet initiatief nemen voor het op bovengenoemde manier te laat is

This is a major fact :heart:

Het gaat er niet om hoe je handen krijgt, het gaat erom hoe je ze speelt :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
5BetAny2

Ik heb vandaag een video gezien van Steambull over de 9-mans turbo SnG's. Ik heb er erg veel van geleerd, vooral qua pushen op de button en SB met marginale handen. Ik moet en zal dit veel vaker moeten doen. Hij push met 72o, iets wat bij mij nooit op zal komen. Hij geeft ook duidelijke uitleg waarom hij dat doet. Ik ben veel te afwachtend en heb erg duidelijk gezien wat ik fout doe. Ik merk ook als je veel verliest achter elkaar dat je na verloop van tijd zelfs moeite krijgt om echt goede handen te pushen, omdat je van te voren al denkt ik verlies hem toch weer.

Misschien moet je maar ook even 9 man sit and go's spelen ? 40 man achter je laten is al stuk moeilijker.

Ik heb ook besloten om nu mijzelf te gaan richten op de 9 man SnG's puur en alleen omdat de variance een stuk kleiner is.

Nu even sporten en daarna wat leren en dan vanavond maar eens wat SnG's spelen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Ponykillaah
Ik heb vandaag een video gezien van Steambull over de 9-mans turbo SnG's. Ik heb er erg veel van geleerd, vooral qua pushen op de button en SB met marginale handen. Ik moet en zal dit veel vaker moeten doen. Hij push met 72o, iets wat bij mij nooit op zal komen. Hij geeft ook duidelijke uitleg waarom hij dat doet. Ik ben veel te afwachtend en heb erg duidelijk gezien wat ik fout doe. Ik merk ook als je veel verliest achter elkaar dat je na verloop van tijd zelfs moeite krijgt om echt goede handen te pushen, omdat je van te voren al denkt ik verlies hem toch weer.

Misschien moet je maar ook even 9 man sit and go's spelen ? 40 man achter je laten is al stuk moeilijker.

Ik heb ook besloten om nu mijzelf te gaan richten op de 9 man SnG's puur en alleen omdat de variance een stuk kleiner is.

Nu even sporten en daarna wat leren en dan vanavond maar eens wat SnG's spelen.

Blij dat je gekeken hebt naar de video :D 9mans zijn easy to do ^^ sport ze lekker man en vanavond veel succes !

Beantwoorden
Citeren
5BetAny2

Ik heb vanavond zes 9 man SnG´s van $1,50 gedaan op Pokerstars. Ik ben 1 keer eerste geworden en 1 keer tweede. Ik heb veel meer gepushed dan normaal en zag ook dat later in het toernooi mijn VP$IP van 12 naar 23 was gegaan. Op de bubble heb ik ook vrij veel gepushed waardoor ik toch vaak de blinds op kon pakken. 400 chips oppakken met een stack van 2.000 is toch redelijk effectief :rolleyes:. Morgen weer wat filmpjes kijken en 1 sessie reviewen van vanavond.

edit: Netto +$2,00 :pokerface:

Beantwoorden
Citeren

Leuk te horen dat het nu beter gaat :D

Beantwoorden
Citeren
5BetAny2

Misschien is het een beetje off-topic maar vond het onzinnig om er een nieuw topic over te maken.

Ik heb eens nagedacht over het pokeren en wat ik er verder mee aan wil. Ik vind het tot op heden erg leuk om te doen en wil het graag wat serieuzer aanpakken. Het lezen van artikelen, bekijken van video's en reviewen van mijn sessie deed ik al maar ik heb nog nooit echt aan effecief bankroll management gedaan. Zoals ik in mijn eerste post aan gaf heb ik wel aan BRM gedaan maar ik had vaak niet de discipline om niet af en toe eens een $1,50 te doen terwijl ik vaak maar tussen de $10 en $50 had. Ik heb nu een aantal keer bij moeten storten ook. Ik vind dit niet erg, want ik zit tenslotte nog vooral in de leerfase.

Ik heb nu dus besloten om volgende week een eenmalige investering te doen door 100 buy ins te storten op Pokerstars om zo echt effectief aan BRM te kunnen doen. Ik ben ook van plan om Hold em Manager te gaan kopen. Ik vind het ontzettend handig om mijn sessie te reviewen. Ik zie het vooral als een investering in die toekomst. Ook wil ik mijzelf volledig gaan richten op 1 spelvariant. Namelijk de turbo 45-man Sng's op Pokerstars. De reden hiervoor is dat ik ze een stuk leuker vind dan de 9 mans SnG's. Ik vind de tijdsduur van de 45 mans perfect. De 90 mans vind ik te lang duren plus dat de variance nog groter is. Mijn doel is om op de lange termijn winstgevend de $0,50/$1,50 te spelen. Ik zit alleen met de vraag of ik nu beter 100 buy ins voor de $1,50 variant kan kopen of voor de $0,50. Ik heb ze beide al vaak gespeeld en af en toe gewonnen en ik heb het idee dat het niveau nagenoeg gelijk is. Qua investeringskosten maakt het niet uit. Ik werk ook extra deze maand en ga niet op vakantie dus ik kan het met gemak lijden.

Beantwoorden
Citeren