Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Tichwich aka Timo

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
510 Weergaven
Tichwich85

Haai _biggrin: iedereen,

Reeds een half jaar schuim ik bijna dagelijks PS af op zoek naar interessante artikels, toffe forum topics of stel ik vragen.. en nu pas de STEL JEZELF VOOR gezien.. :facepalm:

Dus even kort dan:

Meer dan 10 jaar pokerervaring live, ooit begonnen met blinds van 1 belgische frank. (dit komt overeen met 0.025€)
Dit vooral in de eerste jaren met vrienden en pals of pals :).
Eens de euro er was doorgekomen beginnen spelen op hogere limieten en tot op de dag van vandaag nog steeds NL100.

In contact gekomen met online poker via een goede vriend die op Pokerstars een grote toernooiwinst gemaakt heeft en daarna ook verkocht.

Het online poker is bij mij opgesplitst in 2 delen:

SNG + MTT (Unibet, Pokerstars en PKR):

-> Pokerstars: 0.50$ - 3.50$ 45man turbo SNG, 0.50$ - 5.00$ MTT
-> PKR: Alle DoNs tot 11$ + freerolls
-> Unibet: Alle MTT's waarvoor ik toernooitickets verdiend heb

Cash Games (Unibet en Pokerstars)

-> Pokerstars: NL2 Zoom FR
-> Unibet: NL2-NL4 FR table

Het online pokeren met cashgames doe ik nog niet zo heel lang aangezien ik het live altijd gespeeld heb en dus meer interesse had in grote(re) toernooien.

Hoe loopt het nou online?

Wel, de SNG's lopen lekker.
De MTT's haal ik meestal de bubble, zelf vaak mid-bubble, maar ik zou graag meer final tables willen halen dus ben aan het bijlezen / studeren in een aantal boeken.

De cashgames lopen ook niet slecht al is men sample size nog te klein om er echt zeker van te zijn dat ik hier geen sprookjes aan het vertellen ben.
Voor de nieuwsgierigen: 24BB/100 hands profit op 3500 hands...

Dit is zowat men pokerverhaal.

Peace out and see you at the tables...

I am ze yellow fishz :f_grin:

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Hey Tichwich85,

Beter laat dan nooit toch! _cool:

Na 10 jaar ervaring dus ook nog steeds niet het plezier in het spelletje verloren, dat is het belangrijkste!

Wanneer je graag DoN's speelt, dan zou EuroPoker of Betfair eventueel ook nog interessant voor je kunnen zijn trouwens...Al is PKR natuurlijk wel heel nice fishy _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Tichwich85

Nou ja, heb gemerkt dat die ervaring relatief is als het op online spelen aankomt, en zeker als je nog niet lang online speelt...

Maar na zoveel jaar nog altijd verliefd op het spel, al speel ik geen 10 jaar holdem, vroeger was het 5-card draw (of hoe de variant ook noemt waarbij je 5 kaarten in handen hebt) dat zeer populair was en waarmee ik ooit het spel opgepakt heb.

Thx voor het advies ivm Europoker of Betfair maar heb momenteel rooms genoeg waarop ik actief ben, en zoals je zegt PKR is fishy... enige room trouwens waar ik momenteel 81% ITM zit op de DoN's zonder tricky poker, gewoon ABC-poker gecombineerd met M-factor.

En nogmaals bedankt voor de altijd helpende hand bij vragen Rene!

Grts

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Hey Tichwich85,

Leuk dat je je nog even voorstelt ;), welkom.

Nice percentage die 80% op DON's, ik heb het in een ver verleden ook gedaan en toen er mee gestopt omdat $5 gewoon niet meer te beaten was (of iig niet door mij) maar hoe doe je dat op de $11 is PKR echt zo fishy op die games?

mvg pcbeem _cool:

Beantwoorden
Citeren
Tichwich85

Hi pcbeem,

Het grote voordeel die ik haal uit die games op de softere clients is dat je tot bijna high stakes DoN's en SnG's ook nog steeds players tegenkomt die absoluut geen idee hebben dat volgende zaken er echt toe doen:

- een all in call bepalen aan de hand van cEV

- M-factor wordt zwaar onderschat, ofwel gaan ze all-in met een veel te hoge M-waarde en krijgen ze nog een call erbij (lekker want dan heb je alweer een tegenstander minder), ofwel ga jij all in en durven ze vaak niet callen (ze hebben dan ook vaak geen idee wat men all in range is)

- er wordt vaak te tight gespeeld, wat goed uitkomt voor mij om blinds op te halen

Dus op die 11$ DoN's zit ik vaak met een redelijke deepstack op het moment dat de blinds voor de meesten pijnlijk beginnen te worden en kan ik zelfs mijn moment afwachten op blindsteals vanuit CO en BTN.

Ik had ook het gevoel dat op een lagere stake de resistance hoger lag en ben dan maar direct gaan shotten op 11$, en die lag mij blijkbaar stukken beter.

Helaas zal je mij nu moeten zoeken op Zoom poker aangezien ik een shot aan het proberen ben van NL2 -> NL50.
En het gaat er hard aan toe: 5500 hands played....31$ profit.
Denk dat ik dus misschien een blogje ga opstarten.

Grts Timo

Beantwoorden
Citeren