Ga naar het forum
newbie at the tabel

Meldingen
Alles wissen

newbie at the tabel

15 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
964 Weergaven

Hallo allemaal,

Ik ben een complete beginner, dikke week geleden begonnen met wat gratis spelletjes.
Had toen geen flauw benul wat ik aan het doen was (nu eigenlijk ook niet maar kan ik dat al iets beter verbergen )
Toen kwam ik op pokerstars terecht en via een van de links daar vond ik paar korte cursussen over het pokerspel.
Daarbij zag ik in dat er wel heel wat meer kwam kijken bij poker dan geluk met de kaarten en was ik helemaal verkocht.

Op mijn zoektocht ben ik reeds vanalles tegengekomen het een meer informatief als het andere, men 2 dikste hits waren twoplustwo en pokerclub.be het eerste voor de informatieve posts die er met hopen zijn. het tweede voor de mensen daar die de moeite nemen mijn beginnersvragen te beantwoorden.
Door hun ben ik ook naar deze site verwezen en dacht me dus hier ook maar eens voor te stellen en te zien wat ik hier allemaal kan en mag leren.

Als beginner ben ik nu vooral op zoek naar alle beetje informatie die ik kan vinden om mijn spel te verbeteren, of beter gezegd om het spel te leren.
Op mijn werk (jeps ben gezegend met een job waarbij ik amper moet werken ) lees ik wat ik maar kan vinden, en eens thuisgekomen proberen het geleerde in de praktijk te brengen. Op moment speel ik voornamelijk 2nl micro cashgames om te oefenen, en af en toe een sit&go.

groetjes
varney

Beantwoorden
Citeren
14 reacties
CastAside

Hallo

Genoeg informatie te vinden op dit forum!! Er zijn hier een hoop spelers hier die je behoorlijk opweg kunnen helpen. Handjes posten is erg leerzaam. Ik zou zeggen gebruik alle info die je hier kan krijgen zoveel als je kan.

Zou ook vooral eerst bepalen wat je wilt gaan spelen en bepaalde doelen voor jezelf stellen, altijd handig om ergens naartoe te werken ipv je weg te moeten vinden in een doolhof.

Succes aan de tafels en welkom

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Hoi Varney,

Welkom op het forum van de NL-community.

Als je doorverwezen bent weet je dus ook al dat een gratis startkapitaal kunt ontvangen via Pokerstrategy? Hiervoor moet je wel eerst de quiz halen en een room kiezen waar je wilt starten.

Voor een beginners of niet spelers komt poker inderdaad vaak over als een game van een paar kaarten en wat gokken. Maar het is zoveel meer. :) Als je tracked gaat spelen verdien je statuspoints waardoor er steeds meer status vrijkomt. Dit om te voorkomen dat je niet "verzuipt" in de informatie.

Btw. Is het beter als je voor een gametype kiest omdat alle soorten toch andere eigenschappen hebben. Zo zul je bij een SnG met push/fold en ICM te maken krijgen wat weer helemaal niks met cashgames te maken heeft.

GL at the tables en als je nog vragen het just shoot.

Grtz. Michel

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Dag Varney, welkom! ;)

Wat Michel schrijft over de quiz is jammer genoeg niet geldig voor Belgen :

Voor spelers uit België is er momenteel helaas geen room beschikbaar voor de $10 van de quiz. We proberen zo snel mogelijk nieuwe opties toe te voegen. Schrijf even een berichtje naar onze klantenservice. We zullen je dan direct een berichtje sturen zodra er nieuwe opties beschikbaar zijn. In de tussentijd kun je wel nog gebruikmaken van de $10 gratis bij PKR.

Naast PokerStars, waar je al lid bent en je dus niet meer kunt laten tracken, is Unibet veruit de interessantste : http://nl.pokerstrategy.com/unibet/ . Je krijgt er momenteel een 100% deposit-bonus (dus bvb €100 storten en je krijgt €100 bonus die je gedurende 60d -dacht ik- kunt vrijspelen). Daarnaast krijg je via PokerStrategy ook onmiddellijk de hoogste VIP status (Platinum) waardoor je er prompt 30% rakeback krijgt.

Verder zou ik inderdaad ook, zoals Michel schrijft, zo snel mogelijk een keuze maken tussen cashgames of toernooipoker en me dan initieel daarop focussen. Beide varianten zijn best wel verschillend, en het is dus ook niet voor niets dat we voor beide afzonderlijke subforums hebben qua strategie-discussies.

Beantwoorden
Citeren

Hey bedankt voor het welkom.

Ben vooral gericht op cashgames, al even geleden dat ik nog een sng speelde. Vind het wel eens leuk als afwisseling maar cashgames voel ik me beter bij dus daar ligt in elk geval nu men focus.

Dat van die quiz had ik idd jammer genoeg al gelezen (mss had ik hier moeten vermelden dat ik een belgje ben) Och veel maakt het niet uit ben hier voornamelijk om te leren, niet zozeer voor het free money :)

Ik speel momenteel op 4 tafels bij pokerstars ik zie niet goed welk voordeel ik haal uit het beginnen spelen op een andere site , zo deel ik men bankroll op die nu al erg klein is. Mss zie ik hier iets over t hoofd hoor.

Die rakeback and first deposit bonus bij unibet klinken daarentegen best intersant.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Varney
Ik speel momenteel op 4 tafels bij pokerstars ik zie niet goed welk voordeel ik haal uit het beginnen spelen op een andere site , zo deel ik men bankroll op die nu al erg klein is. Mss zie ik hier iets over t hoofd hoor.

Die rakeback and first deposit bonus bij unibet klinken daarentegen best intersant.

Nog het evidente vergeten te melden: als je via ons op Unibet begint, dan verdien je ook StrategyPoints door daar te spelen, en het is met die StrategyPoints dat je je status kunt verhogen, wat betekent dat je dan toegang hebt tot meer content (videos, artikels, coachings...). Voor Brons hoef je btw slechts 1 StrategyPoint te verdienen en dan kan je nooit nog je Brons status kwijtspelen. Voor de hogere statussen hangt het af van hoeveel je er per maand verdient, zie : http://nl.pokerstrategy.com/buy-points/ .

Er zijn trouwens maar heel weinig spelers die op slechts 1 site een account hebben, omdat er vroeg of laat eens hier of daar sowieso wel een interessant aanbod is voor nieuwe aanmelders. Niemand verplicht je ook van je geld overal te laten staan. Als je het een tijdje gehad hebt met een site kan je dus ook gerust alles uitcashen om het dan bvb te gebruiken om ergens anders te depositen. Het hoppen van site naar site om overal bonussen op te pikken komt zo vaak voor dat er zelfs een term voor is : bonuswhoring ;). Klinkt niet zo fraai en slaat vooral op het feit dat je dan vaak gaat spelen op sites die je eigenlijk minder leuk vindt maar waar je dus wel weer wat extra geld kunt binnenrijven. Met de recente Belgische kansspelwet valt er voor ons jammer genoeg niet zoveel te hoppen aangezien er maar een handvol sites een licentie hebben en daarvan zijn er eigenlijk maar 2 grote: PokerStars en Unibet, waar je getrackt kunt spelen.

Als je wat tijd hebt kun je misschien eens mijn reeksje over Bankroll Management lezen : Viper's BRM serie . Daarin heb ik het o.a. over het spreiden van je bankroll over verschillende sites, en over het goed bijhouden van al je deposits en cashouts zodat je netjes blijft zien hoeveel je écht netto gewonnen (hopelijk ;)) hebt met poker.

Beantwoorden
Citeren

die brm serie ga ik zeker doornemen se zodra ik mezelf van de pokertafel weg krijg :)

zal eens moeten gaan kijken op unibet denk ik hoe ik die bonus dan kan losspelen, meestal is daar wel een voorwaarde aan verbonden en als 2nl speler loopt je rake niet zo snel op.

Aan andere kant op pokerstars had ik die voorwaarde op paar dagen gehaald dus zal wss wel haalbaar zijn.

Enige probleem nog zover ik kan zien men pokertracker niet gebruiken op unibet :(

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

zal eens moeten gaan kijken op unibet denk ik hoe ik die bonus dan kan losspelen, meestal is daar wel een voorwaarde aan verbonden en als 2nl speler loopt je rake niet zo snel op.

Ja, juist daarom dat je zeker niet teveel bonus moet vragen. De bonus wordt in schijven van 10% vrijgespeeld, dus effen €500 storten als je slechts denkt van €40 te kunnen vrijspelen zou zonde zijn van de gratis €40... Zelf had ik €100 genomen en moest dan 400 Loyalty Points verzamelen per schijf van €10. Hoe snel jij aan Loyalty Points geraakt zou je kunnen inschatten adhv volgende info van Unibet (ik moet wel zeggen dat ik het niet zo goed begrijp :rolleyes: ) :

Voor iedere raked hand ontvang je tussen 0,5 en 1,5 VIP punten.
Een raked hand is een hand waar minstens 25 cent uit de pot wordt gehaald (in de geldeenheid van de tafel) en de flop op tafel komt.
* Tussen $0.05-$0.10 en $0.50-$1.00: 0.5 VIP punten per raked hand
* Tussen $1.00-$2.00 en $4.00-$8.00: 1 VIP punten per raked hand
* $5.00-$10.00 en meer: 1,5 VIP punten per raked hand
>* Tussen €0.05-€0.10 en €0.50-€1.00: 0.5 VIP punten per raked hand
* Tussen €1.00-€2.00 en €4.00-€8.00: 1 VIP punten per raked hand
* €5.00-€10.00 en meer: 1,5 VIP punten per raked hand

*Aan Euro tafels, worden de VIP punten die je hebt verdiend omgezet volgens de wisselkoers - bijvoorbeeld, als de dollar-euro koers 1.47 is, wordt 1 VIP punt dat je hebt verzameld aan een €1-€2 stakes Euro tafel omgezet naar 1.47 punten

Enige probleem nog zover ik kan zien men pokertracker niet gebruiken op unibet :(

Bedoel je PokerTracker 4 ? Waarom denk je dat je die niet kunt gebruiken ? PT3 en PT4 ondersteunen Unibet zonder meer.

Beantwoorden
Citeren

bedoelde idd pokertracker 4 , zag de site niet in de lijst van ondersteunde sites en ging er daarom van uit dat het niet ondersteund werd.

Zover ik die post van unibet kan interpreteren zal je op die 2nl wel heel veel hands moeten spelen wil je ooit meer dan 1 schijf vrijspelen, kan ik beter even wachten tot ik een wat betere bankroll heb en niveautje hoger kan beginnen spelen.

Beantwoorden
Citeren

Welkom Varney!

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

Aah hier se de Varney van op PCB

Beantwoorden
Citeren

dank je :)

jups een en dezelfde, wel niet schoon nu zit ik me af te vragen wie jij bent :)

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

Ik ben Stultitia ginder

Beantwoorden
Citeren

die naam klinkt me al veel bekender in de oren :)

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

bedoelde idd pokertracker 4 , zag de site niet in de lijst van ondersteunde sites en ging er daarom van uit dat het niet ondersteund werd.

Beetje laat (was anderhalve week afwezig) en weet niet of jij hier nog rond hangt ;(.

De lijst van gesupporteerde sites van PT4 zijn zogenaamde netwerken. Veel sites hebben niet hun eigen netwerk maar gebruiken dat van een afzonderlijke provider. Daardoor is het inderdaad wel wat moeilijker om te weten of een site nu wel/niet ondersteund is omdat je dus het onderliggend netwerk moet kennen.

Unibet draait op het MPN (Microgaming Poker Network) netwerk en MPN is dus gewoon gesupporteerd door PT4.

Beantwoorden
Citeren