Skip to forum
Leaderboard PS Open...

Meldingen
Alles wissen

Leaderboard PS Open Series 2013 - MINTBERRYC VOERT KLASSEMENT AAN NA EVENT 58! UPDATE ITT!

112 Berichten
26 Gebruikers
0 Reactions
15.9 K Bekeken
samni

Pokerstrategy Open Series 2013 Leaderboard

Op algemeen verzoek stel ik hier met plezier het enige echte Leaderboard voor de Pokerstrategy Open Series 2013 voor!

Vanaf vandaag (maandag 03/06/2013) zal elk toernooi dat gespeeld wordt voor de Pokerstrategy Open Series 2013 meetellen voor het leaderboard.

Iedereen die meedoet kan, indien hij of zij dat wil, deelnemen aan de leaderboard. Per toernooi zijn er punten te verdienen voor je plaats in het toernooi enerzijds, maar er zijn ook bonuspunten te verdienen, daarover later meer!

Intern zijn we nog aan het broeden om iets weg te geven aan de winnaar(s) van de Leaderboard. Wat hier mogelijk is en wat het uiteindelijk wordt, is op dit moment nog niet geweten maar we zullen zeker iets leuks in petto hebben voor de winnaar van het Leaderboard!

De Puntentelling

Hoe verdien je nu punten?

Algemeen krijg je volgende punten:

• Per deelname: 2 punten
  • Spelen van een non-no limit holdem event (omaha, 8-game, horse, limit, ...): 1 punt
  • Bereiken van het geld: 3 punten
  • Bereiken van de Final Table: 20 punten
  • Event winnen: 50 punten

Vervolgens krijgen alle deelnemers extra punten volgens volgend schema:

124 + 10
114 + 10
104 + 10
94 + 10
84 + 8
76 + 8
68 + 8
60 + 8
52 + 6
46 + 6
40 + 6
34 + 6
28 + 4
24 + 4
20 + 4
16 + 4
8 * 2
4 * 2
2 * 2
1 * 2

Bijvoorbeeld: aan Event 6, een 1$ rebuy-MTT, doen 7 PokerStrategen mee. Ongeacht hun finish position in het toernooi zelf, zullen zij tegen elkaar gerangschikt worden en punten verdienen.

24 Speler 7 (de Pokerstrateeg die het langst wist te overleven)
20 Speler 6
16 Speler 5
8 Speler 4
4 Speler 3
2 Speler 2
1 Speler 1 (de Pokerstrateeg van onze community die het eerste bustte)

Maar er is meer
Het spreekt vanzelf dat de hogere BI's minder Pokerstrategen naar het veld zullen lokken. Daarom hebben we een multiplier ingevoerd.

Is de BI < 5$ worden je punten vermenigvuldigd met 1.
Is de BI tussen 5$ en 11$ worden je punten vermenigvuldigd met 2.
Is de BI hoger dan 22$ worden je punten vermenigvuldigd met 5.

Opgelet: deze multiplier telt alleen voor de punten van de ranking. Win je een event van 22$, dan krijg je ook je 50 punten extra, maar deze worden niet vermenigvuldigd met de 5x multiplier.

Hoe krijg je de punten toegekend?

Per event wordt er een railthread gemaakt waarin je je leuke handen kan posten. Het is ook de bedoeling dat je hierin laat weten hoeveelste je werd. Op die manier is het voor ons, mods, ook eenvoudiger om efficiënt de ranking op te maken.

Er zullen steekproefgewijs (en onaangekondigd) steekproeven gebeuren als controle. Word je betrapt op valsspelen is het einde verhaal en word je gediskwalificeerd voor de Leaderboard. We verwachten / hopen echter niet dat dit ooit nodig zal zijn.

De mods zullen hun best doen om de ranking dagelijks online te krijgen maar we zijn ook maar mensen dus het zou kunnen dat dit niet elke dag lukt. Geen nood echter, ELK event telt mee en zal verwerkt worden! Aarzel dus niet om elk event mee te spelen!

Het klinkt allemaal misschien een beetje ingewikkeld, maar op zich is het vrij eenvoudig. Speel een event en eindig zo hoog mogelijk is zo een beetje het doel. De rest komt vanzelf in orde. Om het toch nog een beetje duidelijker te maken, volgt hier nog een voorbeeldje:

Speler x wordt 1e van 8 Pokerstrategen in een 11$ NLHE-Event, en speelde de Final Table, waar hij als 4e bustte. Hij verdient 2 punten voor zijn deelname, 3 voor het bereiken van het geld en 20 voor het bereiken van de Final Table. Voor zijn 1e van 8 Pokerstrategen verdient hij 28 punten, vermenigvuldigd met 2 voor de multiplier, maakt 56 punten. In totaal verdient speler x 81 punten in dit event.

Zo kan je het voor elk event doen.

Moesten er nog vragen zijn, SHOOT! Rest me jullie alleen nog veel succes te wensen in de strijd om Player Of The Series 2013!

Groetjes,

Samni

Beantwoorden
Citeren
111 replies
samni

ALGEMENE RANKING NA EVENT #16

Beantwoorden
Citeren

Wat een super initiatief :D!

Beantwoorden
Citeren
samni

Railthreads voor vandaag 03/06/2013

PokerStrategy Open Series: Event#9

PokerStrategy Open Series: Event#10

Geef in de railthreads aan dat je deelneemt en je wordt automatisch opgenomen in de Leaderboard! Voortgang posten zou ook heel leuk zijn om de puntentelling achteraf makkelijker te maken!

Succes vanavond!

Beantwoorden
Citeren

Ik zal eens kijken of ik mee kan doen... heb er tot nu toe niet echt meer aan gedacht :D

Beantwoorden
Citeren
Head Admin
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Ik zal eens kijken of ik mee kan doen... heb er tot nu toe niet echt meer aan gedacht :D

Nu heb je een extra reden om de toernooien niet te vergeten _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

great work, nice :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren

3e geworden in event#9. Helaas begon als leader de laatste 3, maar verloor 2 keer op de river na alles er ingegooid te hebben om nr 3 eruit te krijgen. Eerste keer paartje 4 (had nog open ended straight kansen) tegen QJ, ik raiste steeds maar hij ook, had hem voor de river allinn, natuurlijk een Q op de river. grrr

Beantwoorden
Citeren

Nice job, bedankt voor het uitwerken guys!

gisteren dus 7e in event 8 (laatste NL/BE) en 26e in event 9 (wat een fokkin lastig spel is FL toch, volgens mij een ton aan value laten liggen).

Beantwoorden
Citeren
samni

Tournament Leaderboard na Event #8 & Event #9

Gisteren stonden er twee events op het programma. Een 3.3$ Shootout en een 1.1$ Fixed Limit Event.

Event #8: $3.30 NLHE Shootout
Om half 7 begonnen we aan een 3.3$ Shootout met een gegarandeerde prijzenpot van 500$. Met 163 deelnemers werd deze gtd niet gehaald en hadden we een (weliswaar kleine) overlay van 11$.

8 mensen van onze community streden als eerste voor punten in ons Leaderboard. 3 van de 8 wisten het geld te halen.

Het was echter 4Menace die met de eer ging lopen en een eerste Final Table wist te scoren! Jammer genoeg deed hij niet heel lang mee en bustte hij als 7e, goed voor een prijs van 12.5$. Meteen een zeer goede zaak voor het leaderboard, dankzij de extra 20 punten.

Event #9: 1.10$ Fixed Limit
Een half uur na Event 8 begonnen we aan Event 9. Ondanks het feit dat Fixed Limit niet meteen de maingame is van de meeste spelers, vonden toch 11 Pokerstrategen hun weg naar het FL-Event.
Met een totaalveld van 184 runners en een gtd van 250$, was er ook hier weer een mooie overlay van maar liefst 66$ (wat neerkomt op 0.36$ per speler).

4Menace liet ook hier weer van zich horen en haalde wederom het geld. Najtreg12, die in Event 8 tweede van de community werd, herhaalde dat stuntje werd ook in Event 9 tweede van onze community.

Echter was het Rikkieofzo die met de eer ging lopen en meteen de grootste concurrent wordt van 4Menace. Hij slaagde erin om als derde te eindigen in het FL-Event en zorgt zo voor de eerste Nederlandse medaille!

Algemene Ranking na Event #9:

TOP!
4Menace staat met 1 Final Table en 1 mincash meteen mooi aan de leiding!

FLOP!
Samni & MintberryC wisten zowel in Event #8 als in Event #9 geen potten te breken.

VANDAAG!
Ook vandaag wordt er weer gepokerd in de PokerStrategy Open Series. Event #10 staat op het programma! Een 3.3$ 6-Max MTT met een gegarandeerde prijzenpot van 1k$! Zorgen we voor de eerste bracelet voor de Leaderboard? Alvast veel succes!

Laat zeker in onderstaande thread weten of je meedoet, en vergeet zeker je bustout niet te vermelden, zodat het voor ons iets makkelijker is om de boel te verwerken!

PokerStrategy Open Series: Event #10

Beantwoorden
Citeren

Sta er niet tussen bij FL... Beetje jammer ;)

Beantwoorden
Citeren
samni

Sta er niet tussen bij FL... Beetje jammer ;)

Mijn oprechte excuses.

Komt door de hele organisatie en het feit dat er niet overal finishes bijstonden (de positie bedoel ik dan). Dan zie je snel iets over het hoofd.
In het document heb ik het al aangepast! Vanaf morgen sta je er gewoon bij maar is beetje veel werk met al die screenshots.

Om je een idee te geven: je scoorde in Event 9 18 punten en dat is ook je totaalscore op dit moment.

Iedereen die boven m4cs3eth staat (dus meer dan 18 punten) zal zijn puntensaldo nog klein beetje zien stijgen :)

Nogmaals mijn excuses m4cs3th maar laat dit een tip zijn naar iedereen toe: maak het mij zo makkelijk mogen en post je bustout altijd zo opvallend mogelijk. Met je postitie erbij. Dat maakt de controle eens zo eenvoudig, alsook het opmaken van de ranking. Alvast bedankt!

Beantwoorden
Citeren

Excuses hoeft niet hoor Samni ;) ... Veel hoger zal ik niet komen want zal er niet heel veel spelen ben ik bang

Beantwoorden
Citeren
samni

Excuses hoeft niet hoor Samni ;)

Leuk dat je het zo sportief opneemt maar toch.. Als ik iets doe, doe ik het liever goed.. Maarja, alle begin is moeilijk en zal ongetwijfeld vlotter gaan naarmate de tijd vordert.

Probeer toch maar wat events mee te pikken, als je er eentje kan shippen, heb je al mooie kans om redelijk hoog te eindigen!

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76

Oorspronkelijk gepost door samni

Gisteren stonden er twee events op het programma. Een 3.3$ Shootout en een 1.1$ Fixed Limit Event.

Om half 7 begonnen we aan een 3.3$ Shootout met een gegarandeerde prijzenpot van 500$. Met 163 deelnemers werd deze gtd niet gehaald en hadden we een (weliswaar kleine) overlay van 11$.

8 mensen van onze community streden als eerste voor punten in ons Leaderboard. 3 van de 8 wisten het geld te halen.

Het was echter 4Menace die met de eer ging lopen en een eerste Final Table wist te scoren! Jammer genoeg deed hij niet heel lang mee en bustte hij als 7e, goed voor een prijs van 12.5$. Meteen een zeer goede zaak voor het leaderboard, dankzij de extra 20 punten.

uuhh, ik was de bubbleboy in dit Event :D Iedereen zat tien minuten te wachten tot ik busted ging tegen een Lucky Rus.
Toch sta ik niet in het lijstje ?

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76

Oorspronkelijk gepost door samni

uuhh, ik was de bubbleboy in dit Event :D Iedereen zat tien minuten te wachten tot ik busted ging tegen een Lucky Rus.

Je hebt dan ook niet in het railtopic gepost..

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
Head Admin
Lanfear81

Haha,

We zullen kijken dat je nog in het leaderboard wordt opgenomen.

Let op: ALTIJD in de railthread posten, anders kunnen we niet 100% garanderen dat iedereen altijd gespot wordt in de uitslagen lijsten.

Beantwoorden
Citeren
samni

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76

Wat Hicyy zegt is zo'n beetje de enige reden waarom je er niet instaat inderdaad. Ik heb verschillende keren het belang van opt-innen in de railthread beklemtoond. Bij M4cs3th lag het anders, want hij had weldegelijk in de railthread gepost. Ik kan het bij deze ook niet meer controleren (tourney is uit de lobby) dus ik ga je ook niet meer opnemen in de Leaderboard voor dat tourney.

Ik wil bij deze nog een laatste keer het belang van duidelijk posten beklemtonen. Ik heb redelijk veel tijd gestoken in het maken van die leaderboard maar het is geen heel eenvoudig systeem dus komt er per event ook nog wat werk bij kijken. Daarnaast wil ik iedereen zijn online "anonimiteit" respecteren zodat niemand hier in de topics rechtstreeks zijn screenname moet posten. In ruil daarvoor wil ik dan gewoon dat iedereen even tweemaal post in de railthread (opt-in en bustout) zodat de controle voor mij eenvoudiger is.

Tenslotte nog even persoonlijk tegen jonkie: men excuses dat ik je niet meer opneem (is ook administratief niet heel eenvoudig fwiw) maar anders kan 2 dagen voor het einde van de series nog iemand komen dat ie niet in de lijst staat, bij wijze van spreken. Moeten ons ook een beetje aan de regels houden natuurlijk. De tip die lanfear geeft is eigelijk geen tip, maar een vereiste. Hopelijk ben je nu niet ontmoedigd en ga je vanaf volgende keer gewoon weer meedoen!

Groetjes,

Samni, de strenge mod :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
samni

Tournament Leaderboard na Event #10

Slechts 1 event op het programma gisteren, maar wat voor één! Een 3.3$ 6-Max MTT met een gegarandeerde prijzenpot van 1k$!

Event #10: $3.30 NLHE 6-Max
Het mooie weer kon niet beletten dat maar liefst 16 pokerstrategen de weg vonden naar PSOS Event #10. De format van het tourney zal er allicht voor iets tussenzitten. Het was eindelijk nog eens een gewoon NLHE 6-Max event met een prijzenpot die gegarandeerd voor overlay ging zorgen! Met 264 entrants en een GTD van 1k$ hadden we gisteren een overlay van maar liefst 208$.

Veel nieuwe gezichten voor de leaderboard in dit event. Eén ervan was Kokkie1975. Een ancient op Pokerstrategy, maar zijn debuut voor de series. Echter was het een debuut van korte duur want hij moest als eerste Pokerstrateeg het event verlaten. Velen volgden hem snel op. Ook de huidige aanvoerder van het Leaderboard 4Menace moest redelijk vroeg het veld verlaten.

Rond de bubble zaten er nog drie pokerstrategen in. Oscaar (die ook debuteerde voor het Leaderboard), Najtreg (die met een goede run de leiding over het leaderboard kon overnemen) en Samni (die op zoek ging naar zijn tweede bracelet).

Uiteindelijk was het een tripple barrel bluff die de braceletdromen van Samni teniet deden, ten voordele van Najtreg. Oscaar wist nog net niet de bubble te overleven. Zonde van die 3 punten Oscaar! :(
Najtreg kon zijn deeprun jammer genoeg niet verzilveren maar na een twee communityplek in Event 8 & 9 mag hij in Event #10 eindelijk een dagwinst op zijn naam schrijven. En er is meer, want hij neemt ook meteen de leiding over het Leaderboard!

Algemene Ranking na Event #10:

TOP!
Najtreg, die na 2 tweede plekken eindelijk eens een eerste plek pakt en meteen ook de leiding over het Leaderboard in handen neemt!

FLOP!
Hicyy, die na 2 mooie plekken in de hogere middenmoot nu een zeer slechte zaak doet in het grotere veld.

VANDAAG!

Twee mooie events! We beginnen om half 7 met een $2.20 PLHE met een GTD van 250$! Een half uurtje later begint het eerste tourney dat een multiplier zal krijgen vanwege de hogere BI, zorg dus zeker dat je hierbij bent! Een $5.50 Stud Hi/Lo Event!

Voor de tournament id's en passwoorden refereer ik graag naar de Railthreads! Veel succes vanavond!

Beantwoorden
Citeren