Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] moet ik hier AK folden?

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
590 Bekeken
marcelhermus

had hem eerder al mijn button raise zien callen met 10 5. maar ik kan hier toch niet folden?

Full Tilt No-Limit Hold'em, 10+1 Tournament, 60/120 Blinds (9 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t2505)
SB (t6245)
BB (t3540)
UTG (t4280)
UTG+1 (t1716)
MP1 (t6546)
MP2 (t1551)
MP3 (t10992)
Hero (CO) (t5898)

Preflop: Hero is CO with A, K
5 folds, Hero raises to t300, 1 fold, SB calls t240, 1 fold

Flop: (t720) 7, 5, A (2 players)
SB checks, Hero bets t500, SB calls t500

Turn: (t1720) 2 (2 players)
SB checks, Hero bets t1300, SB raises to t5445 (All-In), Hero calls t3798 (All-In)

River: (t11916) 4 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t11916

Results in white below:
SB had A, 7 (two pair, Aces and sevens).
Hero had A, K (one pair, Aces).
Outcome: SB won t11916

6 replies
Roodbaars1986

nee zal ik zeggen

?Ik zou deze hand ook blijven doorpusehn

1 prima preflop raise - (limpt mee.)
Goede flop weinig harde draws - toppair met +kicker terechte raise -limpt in

Nu hier je had em uiteraard eerder zien spelen met een 10 5 dus was vrij loose passive speler mischien .. met A3s+ 66+ K8+ zal spelen.

wat had die kunnen hitten setje / straight draw. niet meer na ze limp lijkt mij.
Das toch wel een reraise ook van een loose player.

Op de turn tja wat was best maybe nog flush draw + straigh (maar 3-4 zal die niet spelen. lijkt mij.

Dus een reraise komt hier naar mijn idee nog zwak over. ik denk dus een uiteindelijke terechte call van zijn Reraise naar je all in.

River moest nog komen en je had prima hand op flop gehit met weinig value card voor hem op de turn.

iamthedanger

Hey marcelhermus,

Villain kan hier dus met een erg grote range callen.
Met deze call op de flop kan je dus al gewaarschuwd zijn, hij kan hier iets gehit hebben! Ik vind de turn bet wel goed, hij zal hier namelijk met elke aas en misschien wel elke hit callen als hij een loose speler is.

Je toont echter geen zwakte op de turn, je bet nog steeds sterk uit. Wat voor hem wil zeggen "hij heeft een aas". Hij weet dus dat je een aas hebt, wat voor hem betekent dat als hij ook een aas heeft (met zwakke kicker) hij hier meestal niet zal gaan pushen omdat hij weet dat jij ook een aas hebt en hij onzeker is over zijn kicker. Vandaar ben ik het ook niet eens met Roodbaars die stelt dat zijn reraise op de turn zwak over komt, ik zeg het tegenovergestelde: dit betekent vaak "Ik heb wat, als je nog wilt hitten moet je betalen".

Nog een reden waarom je niet hoeft te callen is dat je nog 3800$ over hebt als niet called, wat meer dan 30BB is, dus geen reden tot paniek, dit samengenomen dat een push hier vaker een monster is dan een bluf (of zwakke aas) maakt je AK hier imo best te folden.

Ik zou op de turn behind checken voor pot control. Jawel, lekker nitty! Er liggen weinig draws etc.
Op de river een snapcall als hij onder potsize bet, kan net zo goed een bluff zijn.

marcelhermus

dit is echt het verschil met sit en go en toernooien.

bij een sit en go is dit echt standaard play. toppair top kikcker op zo`n board is gewoon broke gaan.

moet ik echt aan wennen.

standaard. NH.

C/r op de turn kan ook. maar op dit board prefereer ik ook een 2nd barrel. WP.

Hey,

Ik denk dat je hier ook had moeten folden op de turn. Josh heeft eigenlijk alles al gezegd, wil maar 1 ding toevoegen.

Ik zie ook vaak fish preflop raises met bagger callen, maar wanneer deze fish echt agressief wordt zoals in deze hand hebben ze vaak een goede hand. TPTK ligt in deze situatie te vaak achter.

Dit in combi met dat die turnraise juist heel sterk overkomt en het feit dat je nog genoeg over hebt bij een fold is het voor mij hier een fold.

In de praktijk wil ik hier zeker nog wel eens callen, maar wanneer ik dan een dergelijke hand uitgebreid analyseer moet ik toch de conclusie trekken dat ik mezelf die call heb aangepraat en niet op basis van de juiste argumenten. :D