Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl10 AA

13 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
311 Bekeken
Purity

$0.05/$0.1 Deep No Limit Holdem
8 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG Willy Cicci ($19.40)
UTG+1 Hornswaggler2 ($29.35)
MP1 Grumblethorpe ($11.85)
MP2 Hero ($13.90)
CO FinalGambler ($22.60)
BTN MAG-2605 ($21.50)
SB Samuh ($10.00)
BB elyanos ($21.20)

Pre-flop: ($0.15, 8 players) Hero is MP2 A♣ A♦
2 folds, Grumblethorpe calls $0.10, Hero raises to $0.50, 4 folds, Grumblethorpe calls $0.40

Flop: 2♦ K♠ 5♣ ($1.15, 2 players)
Grumblethorpe checks, Hero bets $0.60, Grumblethorpe raises to $1.80, Hero calls $1.20

Turn: 3♥ ($4.75, 2 players)
Grumblethorpe bets $4, Hero folds

Final Pot: $4.75

Grumblethorpe wins $8.30 ( won +$2.00 )
Hero lost -$2.30

Wat is de beste manier om zoiets te benaderen => Re-raisen en folden bij een push of callen en folden tegen een sterke turnbet. Of helemaal niet folden...

En wat als de turnbet van villain ~1/2 potsize is. Ik neem aan dat we dan callen en zien wat hij doet op de river? Of zouden we deze turnbet raisen?

12 replies
superjunk

Snap niet waarom je fold hor.

flop 3-bet , maar Call flop - shove turn lijkt me ook ok.

Ik zie in elk geval geen reden om te folden.

Oorspronkelijk gepost door superjunk
Snap niet waarom je fold hor.

flop 3-bet , maar Call flop - shove turn lijkt me ook ok.

Ik zie in elk geval geen reden om te folden.

²

Purity

Ja zo kan je elke keer gaan redeneren met een overpair zeker, ik vind dit een duidelijke line van een set, kheb het al héééél vaak gezien de manier waarop ze worden gespeeld.

Kheb het dan ook paar keer in gelijkaardige situaties gepushed met overpairs zoals AA,KK of QQ en meer dan niet loop je tegen een set aan.

Het feit dat je dan nog is 10% rake betaalt + groot % ( ~50% als het niet meer is imo) dat je tegen een set aanloopt vind ik het niet winstgevend.

Moest je eerdere domme moves van deze villain gezien hebben, of je weet dat het een zwakke speler is zou een call gerechtvaardigd zijn. Maar gewoon puur tegen een random villain die deze line gebruikt, no tnx

Meeste mensen kunnen hun overpairs gewoon niet wegleggen imo

niet elke flop c/r - bet turn is een set imo :)
ik volg je wel maar AA is te sterk om hier weg te leggen
tegen een set heb je nog 6 outs (2 A's en 4 4's)

groeten

HoofdVogel

een set zou ik eerder flatcallen op een nondraw-board, daarom zou ik hier de flop ook 3betten.

NLDPeter

Ik raise hier op de flop, naar ongeveer $5. Als hij dan shoved is zijn range heel simpel, namelijk AK, soms KQ en sets. maar AK maakt zo een groot deel van zijn rage uit dat ik hier niet kan folden.

marcelhermus

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Ik raise hier op de flop, naar ongeveer $5. Als hij dan shoved is zijn range heel simpel, namelijk AK, soms KQ en sets. maar AK maakt zo een groot deel van zijn rage uit dat ik hier niet kan folden.

is het dan niet beter om gewoon te callen.
dan maakt hij misschien nog eens een semibluffshove.

overigens is dit een vrij standaard line voor een set dus vind ik het prima om te folden.

wat mij betreft is reraisen en dan folden hier in ieder geval niet goed. je zet namelijk de helft van je stack erin en fold hier terwijl er vrij weinig is dat je verslaat. en je hebt outs :D.

Ak hier folden is meer standaard.

ik denk dat ik tegen een unknown fold (op het forum dan he). zit ik in de pot instacall ik waarschijnlijk.

Sharkking89

Ik 3-bet de flop hier.
Je hebt geen idee waar je staat in de hand.
En je kunt niet zeggen dat dit een duidelijke line van een set is. Want elke goof speelt een AK/KQ ook zo.

KIJK MIJ IK HEB TPTK GEHIT RAISEN!!!!!!!!!!!!

Wanneer hij op de flop shoved, kun je je hand nog moeilijk wegleggen omdat menigeen dit ook met AK doet.

HoofdVogel

Sharkking is in the house! :D

marcelhermus

Oorspronkelijk gepost door HoofdVogel
Sharkking is in the house! :D

en hij heeft een nieuw stopwoordje: goof

martyk32

kgeef wel toe CR... is behoorlijk misplaatst met KQ AK... maar zo redeneren zij niet. Maar er zijn er niet veel die CR met KQ AK denk ik en ook dat ze ermee limpen (dat zijn er dan weer meer.)\

beetje moeilijke zin van gemaakt :) :tongue:

Ik vind deze fold niet slecht.
Het is wel wat weak, maar er komt nog een 3e straat waar ge moet betalen en vele tegenstanders op deze limiet doen dit enkel met een echte tophand. Zeker die limp/call preflop lokt argwaan uit bij mij.
Fold mag zeker, 3bet flop ook... hangt er vanaf wat je reads zijn en hoe ge staat ten opzichte van variantie.