Oorspronkelijk gepost door Leo258
Goedemorgen!
Na de hertelling in week 3, heb ik alle lijsten van de voorgaande weken erbij gepakt en heb ik naam voor naam bekeken wie deel uitmaakt van onze community. Helaas was de conclusie dat er zowel fouten zaten in het aantal deelnemers uit onze community als de bijbehorende plaatsing. Daarom hebben we nu te maken met een andere totaalstand dan die in het nieuws van week 2. Ik kan jullie echter verzekeren dat deze totaalstand volledig correct is.
Na de Freerolls wordt bekeken wie deel uitmaakt van onze community en wie niet. De spelers die dit niet doen worden verwijderd van de ranking en het aantal punten en de standen worden naar aanleiding hiervan geupdate. Zo waren er bijvoorbeeld voor week 1 maar liefst 126 deelnemers en zijn voor bijna alle andere weken ook spelers verwijderd.
Omdat dit tot nu toe met iedere Freeroll gebeurt, en op basis hiervan het aantal punten bepaald wordt, heeft dit hetzelfde effect op iedereen.
Aan het begin van de League hebben we gediscussieerd over de puntentelling en heeft iedereen de kans gehad hier zijn mening over te geven. Zoals in een eerdere post aangegeven is de puntentelling niet geheel ideaal, maar het is in mijn ogen onmogelijk om dit na 5 weken alsnog te veranderen.
Groeten,
Leo
Is allemaal mooi. Maar worden de deelnemers die niet tot de community horen wel meegeteld voor het deelnemers ?? ( aantal deelnemers => aantal punten x10). Voor elke deelnemer gaat er namelijk punten in de pot. Hoe meer deelnemers hoe meer punten men verdiend. dus 60 deelnemers = 600 punten te verdelen, daarna pas de "niet community" uit de uitslag halen, en mensen opschuiven waarnodig.
nu lijkt het erop dat men eerst de deelnemers verwijderd, en dan pas het puntensysteem hanteerd.
Het aantal deelnemers (onafhankelijk van waarvan) bepaald de "sterkte"van het toernooi en dus ook de punten die men verdiend.
Dat de discussie al eerder is gevoerd prima. Maar als ik constateer dat er 55 man meedoen met een toernooi, en de uitslag/punten worden gegeven op 52 man (30 punten minder te verdelen dus), mag dit wel aangekaart worden.