Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL100 turn AKo

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
374 Bekeken

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$122,54:63/12/11/-/50/20/100/100;BB$34,48:46/33/10/-/0/11/100/-;Hero$109,58:///////;MP3$98,25:36/14/8/-/20/22/100/100;CO$101,75:58/19/15/-/0/24/100/-;BU$100,00:142/15/9/3,3/42/4/43/75;[/tg]
0,5/1 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.57 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A♠, K♣
Hero raises to $4,00, 2 folds, BU calls $4,00, 2 folds.

Flop: ($9,50) Q♠, 7♠, A♣ (2 players)
Hero bets $6,00, BU raises to $19,28, Hero calls $13,28.

Turn: ($48,06) 4♠ (1 players)
Hero?

Ik moet hier volgens mij het verloop van de hand beslissen.

Best check/call of misschien zelfs bet (hoeveel?)/fold?

Ook als river blank komt, wat is mijn move?

Bijkomende info, vanwege 3 tightere spelers na mij en 1 lossere voor mij was ik zeer lag aan het 3-betten en stealen.

8 replies
Rogier

wat wil je bereiken door hier te betten? de flop is gortdroog behalve de flushdraw, turn brengt 3flush. als ie op flop een fd of 77 heeft(AQ?)(denk dat ie behoorlijk deel van de tijd 77 heeft) dan shovet ie altijd over je bet. t lelijke dan is dat je supergoeie odds krijgt om zn shove te callen als je bet(ietsvan 50$ om 200$ pot te winnen)

je hebt 20% equity en als je checkt krijg je wss een bet van ~35, en op de river 50. ik denk dat ik hier check, en fold indien zn bet ~2/3e pot is

en

Bijkomende info, vanwege 3 tightere spelers na mij en 1 lossere voor mij was ik zeer lag aan het 3-betten en stealen.

als dit de 1e keer is dat ie ietsvan terugspeelt kan je dr vanuit gaan dat ie niet eens merkt dat je over de tafel aan t runnen bent, ofwel gewoon lekker doorgaat met nitten en een hand heeft opgepakt

TobinqBe

Button is wel heel erg nitty (wel maar 142 handjes maar toch al goeie indicatie). Vraag is waarmee gaat hij hier callen pre op de button en ook is hij slim genoeg om hier draws te raisen?

Flushdraws zitten voor mij niet echt in zijn range aangezien jij de As hebt en ik hem hier geen KsXs combinaties zie coldcallen op button en raisen op de flop.

Check/call op turn ben ik geen fan van want als hij hier ongeveer 2/3 pot bet heb je nog minder dan halfpotbet over. Ik ben wel te vinden voor checkraise allin want je hebt hier nog foldequity aangezien hij zo nitty is denk ik en nog eens outs naar de backdoor nuts.

Als het doorgecheckt wordt tot river en het is een blank dan wordt het moeilijk. Ik zal waarschiijnlijk gaan voor een check/call maar ik ben er niet happy mee.

Ps. wat is die ORL want ik ben niet bekend met die elephant software?

Rogier

wss enige flushdraws die in range zitten zijn KQs en JTs idd.

en als je check/raised heb je denk ik zo goed als geen foldequity tbh

als turn word gecheckt en river geeft ons de nuts openshove ik, in elk ander geval check/call waarschijnlijk

TobinqBe

Oorspronkelijk gepost door Rogier
en als je check/raised heb je denk ik zo goed als geen foldequity tbh

Ja inderdaad, had de stackssizes mislezen dacht dat ze allebei dieper zaten.

ok, bedankt voor de reacties

ORL= open raise van late position%

uiteindelijk verloop van de hand:

check , bet van ongeveer 38, fold

mijn plan was ongeveer zoals jij schetste Rogier, alleen lag de grens bij mij iets onder de 30 dus iets minder dan 2/3 pot

Ik was begonnen wat over deze hand te twijfelen omdat ik hem later op de avond in een gelijkaardige hand (behalve dat ik deze keer de goods had) een A10 ofzo zag overspelen. Waarna ik me afvroeg of ik dit uit deze hand geen value had laten liggen door een Aj :spade:-achtige hand te laten overnemen.Volgens mij is het goed mogelijk maar blijkbaar is de consensus dat ik het zonder die latere hand niet had kunnen weten.

MCRaia

Is het in deze hand niet beter om te 3betten op de flop, of is dat juist fout omdat een flush draw hier toch niet in z'n range zit?
Shovet hij, kun je dan nog folden (?). Callt hij, kun je de turn voor value betten.

@ MCRaia, neen dat zou hier geen goede move zijn omdat hij vrij tighte VPIP heeft. Plus als ik hier serieus 4-bet (niet 3-bet) ben ik committed.

Timor83

Zoals gezegd denk ik niet dat een flushdraw vaak in z'n range ligt. Volgens mij is dit vaker AQ of 77. Tegen die handen heb je nog degelijke equity, maar je ligt wss achter. Ik zou dus alvast opteren voor een check en een fold of call afhankelijk van de betsize (indien hij meer dan 30$ bet zou ik folden).
Wanneer ik call en de river een K of spade is openpush ik.