Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 55

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
491 Bekeken
marcelhermus

twijfelde over men preflop call.

wilde op de flop checkraisen, maar vond zen push lastig.

No Limit Holdem Tournament
$5.00+$0.50
PokerStars
6 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG (4865)
UTG+1 (4295)
CO (8875)
BTN (6366)
SB (7080)
Hero (5890)

Blinds: 200/400 Ante 25

Pre-flop: (750, 6 players) Hero is BB 5♠ 5♥
UTG raises to 800, UTG+1 calls 800, 3 folds, Hero calls 400

Flop: 2♥ 4♠ 8♠ (2750, 3 players)
Hero checks, UTG goes all-in 4040, UTG+1 folds, Hero folds

Final Pot: 2750

UTG wins 6790 ( won +1950 )
Hero lost -800
UTG+1 lost -800

6 replies
Roodbaars1986

op het moment dat de pot bij jou aankomt is die 2350
jij moet hierna 400 chips bijleggen om een flop te zien.

je hebt nog een effectieve stack van ongeveer: 12x BB

Ik denk dat je deze wel mag completen om een goedkope flop te zien voor een al redelijke preflop pot.

Op het moment dat je em zou hitten heb je een '''jackpot'' en daarom denk ik dan de call prima was.

terechte fold as well op dfe flop. Waarschijnlijk (wat je natuurlijk vaker ziet) is die een monster aan het slowplayen preflop en heeft hij hier een overpair 88+.
Flush draw zal ik hem niet meteen op zetten, vanuit utg wordt hierop meestal gecheckt op de hoop een free card te zien. (mijn ervaring iig).

Ik ga er dus vanuit dat je op de flop beat was, door een overpair dus terechte fold.

ik zou dus zeggen nice hand

pvdheuvel

precies wat roodbaars hierboven zegt, NH

iamthedanger

Hey marcelhermus,

Je moet hier 400 betalen om 2350 te winnen dus je hebt pot odds van 1 op 5.875 waarbij je dus 17% van de pot moet betalen om hier te callen. De kans om een set te floppen is ~11,5% verder heb je een M van 9,42 wat betekent dat je in de oranje M-zone zit. Hier is het niet verstandig om kleine pocketpairs nog te spelen en zul je wat aggresiever moeten gaan spelen.

Je kan in zulk soort situaties hier best de 400$ betalen, maar dan moeten jij en je tegenstanders wel een stuk dieper zitten als dit omdat je er zo gewoon te weinig rendement uit haalt. Dus in deze situatie: preflop fold.

As played: fold op flop.

pvdheuvel

Ben het niet met je eens hier envyjosh, je hebt naar mijn mening wel degelijk genoeg rendement.
Je moet 400 betalen om een implied pot van 2k tot 14k te winnen, als je daar mee rekent kom je al een stuk verder.

iamthedanger

Oorspronkelijk gepost door pvdheuvel
Ben het niet met je eens hier envyjosh, je hebt naar mijn mening wel degelijk genoeg rendement.
Je moet 400 betalen om een implied pot van 2k tot 14k te winnen, als je daar mee rekent kom je al een stuk verder.

Hey pvdheuvel,

Je betaald 400 om te callen en je flopt 11,5% een set, laten we voor het gemak even zeggen dat je 1 op 9x je set flopt. Dat betekent dat 8/9x je géén set flopt en je de hand kan weggooien op de flop. Nu heb je zeker goede implied odds als je je set hit, maar zelfs al hit je je set betekent dit niet dat je er 14k mee wint of zelfs 1 persoon mee all-in krijgt, nu loopt het toevallig zo maar je kan er hier ook niet vanuit gaan dat er altijd iemand de flop overshoved of wat dan ook. Verder is een laag setje ook niet altijd de nuts natuurlijk.

Hierbij komen dus de stacks kijken van jou en je tegenstander, als je met een M van onder de 10 dit dus 9x zou doen, theoretisch gezien, dan zou je 1x je set hitten maar wat is er dan nog over van je stack, en wat kan je winnen van je tegenstanders? Wat je hier dus moet hebben is dat je altijd iemand all-in krijgt mocht je je set hitten om het een rendabele calll te maken en dat is onmogelijk.

Als je erg diep zit, laten we zeggen een M van 20+ van jou en je tegenstanders dan word het al een ander verhaal omdat je dan 1: meer kunt winnen als je je set hit (en je tegenstander ook wat heeft!) en 2: je meer speelvrijheid hebt wat betreft bluffen, floaten etc. waardoor je je pocketpairs eventueel nogsteeds winstgevend kunt spelen zelfs al hit je je set niet. Deze mogelijkheden heb je gewoon niet met zo weinig Big Blinds dus vandaar kan je hier niet rendabel callen.

Maarten84

Ben het volledig met Josh eens... moest je er nu zeker van zijn dat beide villains all-in gaan op de flop en je dus afbetalen als jij je set hit dan is het misschien een goede call. Maar dit weet je niet dus fol...

Dit is lijkt me redelijk in overeenstemming met de call20-regel en je hebt hier slechts en effectief heb je slechts 11x de raise van UTG.