Skip to forum
Tien backdeals Batt...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Tien backdeals Battle of the Donkeys

61 Berichten
23 Gebruikers
0 Reactions
1,797 Bekeken
RobbieV

Zoals je hier kunt lezen hebben we een iets vernieuwde Battle of the Donkeys iedere zondag. Natuurlijk blijven we backdeals weggeven en donken we iedere zondag ouderwets verder, gezellig met Remmetje op de radio.

Een van de vernieuwingen is dat we wekelijks 10 backdeals weggeven in plaats van 8. De opdracht van deze week is als volgt: Schrijf een kort stukje over jouw tilt ervaringen. Hoe gebeurde het? Hoe erg was het? Hoe kreeg je het uiteindelijk weer onder controle en wat heb je ervan geleerd?

De deadline voor de inzendingen is op zaterdag om 18:00 en op zondag 14:00 worden alle winnaars bekend gemaakt. Je dient dan voor 17:00 je deelname te bevestigen indezelfde thread en dan wordt het geld voor de backdeal vanzelf over gemaakt.

Ik raad zeker even aan om het nieuws erover te lezen, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Alvast heel veel succes!

60 replies

Wat is dat? Een tiltervaring? :O

RobbieV

Nou hier

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
ging niet zo goed vandaag in de PokerStrategy home game :(

en dan hier bij onze strategie sectie-> tilt voor zilver en hoger.

marcelhermus

heb helaas elke zondag al pkvn.

en zal hier niet mijn tiltervaringen opschrijven.

dan ben ik nog wel even bezig met schrijven :D

RobbieV

Komop laat es horen ;)

WPTRay

Eigenlijk nooit een echte tiltervaring gehad.
Wel in mijn hoofd, maar ben dan gewoon strak doorgegaan met de strategie te volgen en zag het als bad luck.

Ook al is alles freemoney, ik ben nooit echt op tilt geslagen en zodoende op hogere limieten gaan spelen.

MaffiousS

Ik zat deze tafel te domineren, stats, notities alles had ik in mijn arsenaal om iedereen broke te spelen. Maar helaas verloor ik met mijn AA tegen een AK 3 handen hiervoor tegen besoffski01. En ik zag !VIS! random123 elke keer op de CO en de Button steals maken elke keer al 9 rondes lang raiste hij van die posities naar $3.50. Ik had er genoeg van dus het volgende gebeurde:

$0.5/$1 No Limit Holdem
6 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG timeo33 ($30.90)
UTG+1 besoffski01 ($106.50)
CO manhag957 ($35.25)
BTN random123 ($153.50)
SB tyk3 ($99.00)
BB Hero ($167.65)

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is BB 4♥ T♥
3 folds, random123 raises to $3.50, 1 fold, Hero raises to $11, random123 raises to $37, Hero calls $26

Flop: 4♠ 5♦ Q♥ ($74.50, 2 players)
Hero checks, random123 checks

Turn: 7♣ ($74.50, 2 players)
Hero bets $74.50, random123 raises to $116.50, Hero calls $42

River: 4♣ ($307.50, 2 players)

Final Pot: $307.50
random123 shows: Q♣ Q♠
Hero shows: 4♥ T♥

random123 wins $304.50 ( won +$151 )
Hero lost -$153.50

Ik dacht op de flop hij zit gewoon te bluffen, maar bleek dat hij trips had...

Hoe ik het onder controle kreeg?
Ik schold onwijs hard van alles en nog wat, sloeg 20x onwijs hard tegen mijn bureau tafel aan schold nog wat meer, schold op de chat. Daarna van tafel gegaan en 3 uur later een nieuwe sessie gestart.

Wat ik geleerd heb?
Wat ik al wist alleen met top pair, top kikker bij vissen all in gaan, dat is op lange termijn winstgevend.

Inzending backdeal
Pokerstarsaccount: Gekkegek

In game tilt ik voor m'n gevoel zelden. Wanneer ik doe alsof ik tilt heb ik over t algemeen toevallig 3 keer achter elkaar ziekgoede kaarten o.i.d.
Met BRM is het wat anders.

Je begint met $50, wat inhoudt dat je hele kleine potjes moet spelen.
Op het begin lukte dat nog wel een beetje. Maar toen ik eenmaal aan $5 buy-ins was begonnen, "één keertje, voor de grap kan wel", vond ik niets meer aan de lagere SNG's. Gevolg: op het begin ging het wel lekker, toen kreeg ik een downswing en was ik in mum van tijd m'n $50 kwijt. Rond de $10 schakelde ik nog wel terug naar $1 buy-in, ik kwam toen tot <$1 over. Vanaf die <$1 wist ik me nog terug te werken in een reeks met minder pech tot iets van $10. Het voelde erg frustrerend dat ik met lage buy-ins zo vaak achter elkaar had gewonnen: uit die frustratie switchte ik terug naar $5 en raakte nu echt alles kwijt.

What I've learned:
-Er zit niveauverschil tussen de diverse limieten.
-Zelfs een goede pokerspeler verliest als z'n BRM zuigt (dit impliceert niet dat ik een goede speler ben, maar kheb dit wel geleerd).
-Je moet streng tegen jezelf zijn als het gaat om zelfbeheersing.

Enne: Leuk die nieuwe vorm van de BOD!

Fredjen

Omfg deze BoD kon niet beter komen!!!!

Mijn BR bengelt nu al een paar dagen tussen de $2 en $5 SnG's. Doordat ik bij deze grens vorige keer helemaal broke ben gegaan had mezelf voorgenomen om aan deze grens een pauze in te lassen waarin ik zorgvuldig verscheidene artikels ging (na)lezen, video's bekijken (onlangs ontdekt dat als je bovenaan engels aanklikt ipv nederlands er heel veel goeie video's ter beschikking staan) en handen ging posten.

Dus volledig voorbereid als ik was ging aan de slag en open sinds lange tijd 3 $5.5 Tallinn (10 SnG) tafels en 1 Auckland (30 SnG). Eminem op achtergrond alleen thuis en thermos koffie naast mijn bureau wat verlangt een student nog meer nietwaar? Alles ging heel goed was aan drie tafels zelfs chipleader (Nu ben ik op dat moment ook info aan het zoeken over nick voor de backdeal 'pokeridool' kan je al begrijpen hoe groot m'n geluk op dat moment was :) ).

En toen gebeurde het:

Titan Poker Tallinn 30/60, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker
Visit Hand HQ to purchase hand histories from a range of sites, game types and levels.

saw flop | saw showdown

Button FredjenKK (1020)
SB FredFudgehammer (1590)
BB loran18 (3010)
UTG shameles (1535)
UTG+1 blefun7 (3040)
MP grocky147 (1510)
MP explay (1120)
CO-1 velander (1270)
CO bouns68 (905)

Preflop: FredjenKK is on the Button with A :club: A :diamond:
5 folds, bouns68 raises to 240, FredjenKK calls 240, FredFudgehammer raises to 1590, 1 fold, bouns68 moves all-in for 665, FredjenKK moves all-in for 780.

Flop (3575) Q :heart: 2 :spade: 9 :club:

Turn (3575) J :club:

River (3575) 9 :diamond:

bouns68 shows J :heart: J :diamond:
FredjenKK shows A :club: A :diamond:
FredFudgehammer shows T :heart: T :club:

bouns68 wins 3575 with A full house, Jacks and Nines

( Ik pushte hier niet onmiddellijk omdat FredFudgehammer steeds zei wat ie ging doen en het vervolgens ook gewoon deed :) )

Dit was dus het eerste teken als voorbode wat er zou gebeuren, te vergelijken als een vulkaan die voor het uitbarsten wat rook laat zien... Je weet dat het komt, het komt met 100% zekerheid maar wanneer ben je niet zeker en de moment dat je het beseft is het (althans in mijn geval veelal) te laat...

Nu volgen er op nog twee tafels gelijkaardige scenario's waarvan ik jammer genoeg hand history niet van terugvindt...

Nu is dit bij mij meer dan voldoende om volledig te tilten dus sluit internetpagina van nick (mijn voormalig pokeridool) en ga 'rustig' beneden een sigaretje roken waarbij ik mijn pa nogmaals uitleg dat poker heel weinig met geluk te maken heeft...

Na een paar uur te bekomen besluit ik om de 6K guarenteed mee te spelen op Titan waar ik (hoe raden jullie het?) opnieuw een zieke bad beat krijg. Op zich was die bad beat niet zo erg maar doordat ik op dat moment 15e stond en uitkwam tegen iemand die zo'n 2k minder had was het vrijwel meteen over en uit.

Ook hiervan vind ik de hand history niet terug het zijn er ondertussen zoveel...

Het was K7o vs. AKo (ik SB hij BB) Ik raise nr 4BB hij called en flop K7K en tuurlijk gaan de chips erin nietwaar...

Dus dit doet de deur dicht voor mij, ik heb Titan steeds verdedigd waar ik kon en ben er tot nu toe dan trouw aan gebleven maar besloot toch maar m'n kans eens te wagen op PokerStars (Na het lezen van al die 'Ik haat Titanriver' Topics)

Dus ik maak withdraw van Titan naar PokerStars ff wennen aan lay out instellingen aanpassen en dergelijke en ben volledig voorbereid op 'normaal' pokeren. Opnieuw Eminem enz...

Handje op tweede SnG op PokerStars:

Plaats 1: MagicFlash (10635 in chips)
Plaats 2: FredjenAA (2690 in chips)
Plaats 4: jkocher (20518 in chips)
Plaats 5: pas1680 (557 in chips)
Plaats 8: Sanjii5000 (6100 in chips)
MagicFlash: zet de ante 50
FredjenAA: zet de ante 50
jkocher: zet de ante 50
pas1680: zet de ante 50
Sanjii5000: zet de ante 50
FredjenAA: zet small blind 300
jkocher: zet big blind 600
GESLOTEN KAARTEN
Gedeeld aan FredjenAA [As Ah]
pas1680: callt 507 en is all-in
Sanjii5000: foldt
MagicFlash: callt 600
FredjenAA: raiset 1200 naar 1800
jkocher: foldt
MagicFlash: foldt
De niet-gecallde bet (1200) is geretourneerd aan FredjenAA
FLOP [5h 5s 8d]
TURN [5h 5s 8d] [8h]
RIVER [5h 5s 8d 8h] [Kh]
SHOWDOWN
FredjenAA: toont [As Ah] (twee pair, Azen en Achten)
FredjenAA won 279 van bij pot
pas1680: toont [2c 5c] (een full house, Vijven over Achten)
pas1680 won 2278 van hoofd pot

Tot zover een complete Tilt ervaring ervaren door Fredjen. Nu moet ik zeggen dat ik het wel al meer onder controle heb. Nu roep ik gewoon een beetje en gooi eventueel een stoel omver waar ik vroeger toch al eens een slag uitdeelde (nogmaals mijn excuses Elias...).

Btw De reden dat m'n post niet op tijd afgewerkt geraakt is omdat ik me van dag vergist had, vervolgens moest ik nog in 7 haasten mijn ht-ploeg opstellen en wou deze backdeal dan ook niet zomaar afronden. Hopelijk is het nog wat entertainend :)

Inzending Timbo925
Pokerstars: Tim_Noname

Een echte tiltervaring heb ik nog niet gehad. Dit komt meestal omdat ik toch nog dat beetje geluk heb als ik een tilthandje heb :) dan kom ik vaak weer uit mijn tilt en speel ik weer zoals het moet.
Meestal begint een tilt bij mij door slecht spelen van mijn tegenstander. Je hebt je tegenstander volledig beaten op de flop en ze callen dan mijn push (SSS) en natuurlijk winnen ze dan nog. Op lange termijn win ik dan wel maar op het moment zelf maakt dat niet zo veel uit :P
Mijn grootste swing naar beneden was iets van 100BB maar dit was zeker geen tilt. Meestal is dat maar 1 handje dat ik mss tilt dus zoiets kost mij gelukkig maar 20BB. :)
Het meeste dat ik van tilten geleerd heb is dat de strategy die je zou moeten volgen volgens PS echt wel werkt. Anders zou ik namelijk geen geld verliezen met dat getilt :P
Hopelijk niets vergeten

Groetjes Timbo

Oorspronkelijk gepost door Fredjen

Mijn BR bengelt nu al een paar dagen tussen de $2 en $5 SnG's. Doordat ik bij deze grens vorige keer helemaal broke ben gegaan had mezelf voorgenomen om aan deze grens een pauze in te lassen waarin ik zorgvuldig verscheidene artikels ging (na)lezen, video's bekijken (onlangs ontdekt dat als je bovenaan engels aanklikt ipv nederlands er heel veel goeie video's ter beschikking staan) en handen ging posten.

Dus volledig voorbereid als ik was ging aan de slag en open sinds lange tijd 3 $5.5 Tallinn (10 SnG) tafels en 1 Auckland (30 SnG). Eminem op achtergrond alleen thuis en thermos koffie naast mijn bureau wat verlangt een student nog meer nietwaar? Alles ging heel goed was aan drie tafels zelfs chipleader (Nu ben ik op dat moment ook info aan het zoeken over nick voor de backdeal 'pokeridool' kan je al begrijpen hoe groot m'n geluk op dat moment was :) ).

En toen gebeurde het

Doordat Talking Poker het voor het moment niet doet zal deze inzending op later tijdstip vervolledigd worden

To be continued.... grrr wat haat ik die 3 woorden

kjells

Oorspronkelijk gepost door GekkeGek

Oorspronkelijk gepost door Fredjen

En toen gebeurde het

Doordat Talking Poker het voor het moment niet doet zal deze inzending op later tijdstip vervolledigd worden

To be continued.... grrr wat haat ik die 3 woorden

hmm misschien moet je die inzending nog eens herlezen, ik heb die woorden "To be continued" niet tegengekomen in die tekst :P

Inzending Backdeal
Stars Account: Mistagamer

Voordat ik bij pokerstrategy kwam tiltte ik bij bijna elke grote pot die ik verloor..

Meestal was ik zo zeker van m'n zaak als ik in een grote pot zat, ik moest en zal villain altijd beaten. Helaas was dit niet altijd zo en tillte ik vooral wanneer ik door had dat ik met de beste hand had verloren.. AA kon ik nooit afleggen, al barstte het board van draws ik kon mijn Azen gewoon nooit afleggen.

Wanneer ik dus mijn Azen op een lagere limiet knalde ik meestal de helft van mn br op een hoge limiet om het weer terug te winnen... Ik ging dan niet minder spelen of marginale handen spelen, alleen speelde op de verkeerde limieten...

Nadat ik mezelf had aangemeld bij pokerstrategy merkte ik dat het steeds beter ging om mijn tilt in de hand te houden... al weten velen dat ik er nog steeds een handje in heb om op de hogere limieten te shotten wanneer het even iets slechter gaat maar dan komt nou eenmaal een beetje de gokker in mij naar boven, die ik zovaak mogelijk probeer te verdrukken...

Als ik straks weer de middelen heb om een nieuwe bankroll op te bouwen ga ik ook steeds meer mezelf controleren en ook mezelf door anderen laten controleren dat ik niet meer ga tilten... Door o.a. elke gewonnen cent op te slaan in pokertracker.

Zo kan duidelijk gezien worden of ik mezelf aan mijn afspraken heb gehouden en dus niet weer ben gaan tilten

Greetings

Tilt kent vele vormen, zoals te hoge stakes gaan spelen, te spewy spelen, te lang doorgaan om je verlies goed te maken of zelfs berusting in het feit dat het je tegen zit en niks meer geven om je bankroll.

In meer of mindere mate heb ik alle vormen van tilt wel eens ervaren. Toch is mijn ergste tilt ooit geweest, dat ik berustte in het feit dat ik verloor. Dit is een vorm van tilt die waarschijnlijk (samen met te hoge stakes gaan spelen) het meest desastreus is voor je bankroll. Hoe is het gegaan? Als volgt:

Ongeveer een jaar geleden. Een doordeweekse avond, ik maak een sessie van een paar uur op de lage stakes 1-table sng's. Ik run vrij hot; niet zozeer doordat ik suckouts maak, maar omdat de kaartgod mij vandaag goedgezind lijkt en ik de ene monster na de andere krijg, die uiteraard allemaal netjes worden afbetaald. Zo heb ik al snel een paar mooie finishes in het geld behaald, er lijkt geen vuiltje aan de lucht. Maar dan...

Ik zit in een paar toernooien rond de bubble of net ervoor, ik heb een goede stack, dus het geld moet weer prima te halen zijn. Maar Tom wordt een beetje overmoedig, vind zichzelf een stuk beter dan de rest en 'gaat hun wel even outplayen'. Raisen met trash, waarna ik op een all-in van een shortstack zo'n goede prijs krijg dat ik een all-in moet callen en mijn stack weer halveer. Een AKJ board tot de river toe blijven bluffen in 2 man met highcard 7; ik ben immers zo goed, zij moeten hun AQ en KJ gewoon wegleggen daar, ik rep toch immers een set of een straat? Wat zijn zij stom...

Als de kaartgod vervolgens naar de kroeg blijkt te zijn en mijn QQ preflop all-in tegen AQ erin gaat, de flop komt Qxx, turn en river een A en een A, m'n geflopte straat niet blijft staan tegen een full house en mijn coinflips allemaal in mijn nadeel vallen, ben ik mijn verlies van die avond weer helemaal kwijt.

Niks aan de hand zou je zeggen, je runde goed, je runde slecht en je weet wat je leaks waren, dus better luck next time. Nou, niet voor mij... Ik was ontzettend boos op mezelf door mijn lompe plays, dat ik ineens besefte dat ik gewoon niet kon pokeren. Het interesseerde me niet meer dat ik een bankroll had opgebouwd, dat ik winnend sng's speelde en dat ik lol had in het spelletje. Nee, ik suckte @ poker, ik was niet gemaakt voor tegenslagen en ik moest m'n tijd maar beter gaan besteden.

Diezelfde avond/nacht ben ik verschillende sng's en mtt's door elkaar gaan spelen, varierend van buy-in van $5,- tot $50,-. In 1 avond een bankroll van ruim $600,- er doorheen gejaagd, in 1 avond mijn zorgvuldig opgebouwde sng-ervaring weggegooid, in 1 avond in complete staat van mineur en berusting: IK KAN NIET POKEREN EN IK DOE HET NOOIT MEER!!!

De dag erna heb ik mijn muis en toetsenbord uit frustratie aan diggelen geslagen toen ik mijn account checkte of het waargebeurd was, of dat ik gewoon een slechte droom had gehad. Nee, de cashier staat netjes op $0, BAD BEAT...

Gelukkig heb ik toen een maand rust kunnen nemen, The Poker Mindset besteld en 2 keer gelezen, veel online gekeken naar 'lotgenoten' en ik besefte dat ik gewoon lol in het spelletje heb, dus dat ik gewoon moet blijven spelen. Na een tijdje heb ik toen weer wat gestort en langzaam opgebouwd. Natuurlijk speel je nooit altijd je A-Game, maar wanneer je altijd je B-Game speelt en op de juiste momenten je A-Game, moet je gewoon winnend kunnen spelen op de lage limieten. De les die ik hier zelf uit heb geleerd, is dat wanneer je zelfs je B-Game niet meer aan het spelen bent, je moet stoppen voor die sessie; ga wat arikelen lezen, een instructievideo bekijken, of doe iets wat niet met poker te maken heeft. DE DAG ERNA BEN JE DANKBAAR DAT JE TILT-CONTROL HEBT!!!

kjells

Toen ik net begon met pokeren(ongeveer 4 maanden geleden) was ik heel tiltgevoelig. Als ik azen had, ging ik er vanuit dat ik zou winnen aangezien ik de beste hand vast had, ik speelde mijn azen dan ook verder op bijna elk board(hoe drawy ook), ik heb dan ook vaak zware beats gekregen, en begon vaak te tilten. Mijn bankroll ging in het begin maar in één richting, en dat was naar beneden. Gelukkig speelde ik toen serieus onder mijn BRM(speelde 1$ of 0,50$ SNG's met mijn 50$ BR van pokerstrategy) omdat ik me nog niet confortabel genoeg voelde.

Ik heb toen besloten om fixed limit te gaan spelen, onder het motto:"daar kan ik met één bad beat niet mijn gehele stack verliezen".
voor velen wss een heel rare keuze aangezien bij fixed limit het aantal beats nog hoger ligt, vooral op de lage limieten waar de donks gewoon alles afcallen en je doodleuk riveren.
Ik heb hier dan ook heel veel bad beats om mijn oren gekregen. En ik heb heel vaak getilt in het begin. Echter als er één ding is dat ik geleerd heb op fixed limit dan is het wel dat hoe sterk je hand er ook uitziet, er bestaat altijd een kans dat je ze uiteindelijk verliest. Met dit in gedachte heb ik geleerd om beter om te gaan met een bad beat. Tegenwoordig kan ik er om lachen als ik mijn zoveelste bad beat weer eens krijg(uiteraard op de river ;) ).
Echter ik heb er tot op heden nog altijd moeilijkheden mee als ik 3 of 4 tornooien (of SNG's) op rij eruit vlieg terwijl ik voor lag toen het geld in de pot ging. Als ik teveel bad beats krijg op een tekorte tijd, geraak ik soms toch nog aan het tilten, echter meestal merk ik dit snel op en stop dan ook even met pokeren tot het tilten over is.
Ik werk nog steeds aan mijn tiltgevoeligheid, en merk ook duidelijk dat ik vorderingen maak. De manier waarop ik dit probeer is door te relativeren waar ik mee bezig ben, uiteindelijk je leven hangt er ook niet vanaf :)

Na mijn fixed limit avontuur ben ik(via enkele tussenstappen) terecht gekomen bij stud en daarna razz.
Stud heeft me redelijk wat inzichten gegeven ivm draws en de kans dat ze zich vervolledigen of laten we zeggen de kansen dat ze zich niet vervolledigen, want ik heb nog nooit zo vaak met een straightdraw EN flushdraw gezeten op 4th of 5th street, en met diezelfde straightdraw en flushdraw geëindigd op 7th street zonder ook maar iets te improven.
Net zo vaak heb ik met een set op 4th street alle remmen losgegooid om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen, word dan downgecalled door een donk die op 7th street leukweg elke keer zijn straight of zijn flush volmaakt.

Ik heb dan ook geleerd dat er altijd runs zullen zijn waarin je echt niets hit, en je tegenstander alles lijkt te hitten. Het is echter door in deze situaties niet te tilten en je beste spel te blijven spelen(of indien nodig even te stoppen) dat je kan garanderen dat je op de lange termijn wel degelijk winst zal maken.

En het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat ik nog veel te leren heb(om het tilten volledig tegen te houden) en dat ik nog een lange weg af te leggen heb.

greetz,
kjells

a.k.a. kjellse (on stars)

Backdealinzending van Mystique4All

Tilten

In mijn ogen is tilten als je meer fouten gaat maken door een flinke beat of fout eerder. helaas is het me al een enkele keer overkomen.

Alle keren was tijdens het SSS toen ik het nog minder strategisch aanpakte als nu. Moet zeggen heb al een maand of 3 geen tilt meer gehad :)

Voornamelijk waren er bij mij 2 tiltopties:

*1 Ik wijk af van mijn normale handkeuze waardoor ik een pot verlies van volledige 15/25bb. En tilt dan spontaan op andere tafels door hetzelfde te doen uit frustratie denk ik de odds dan voor me te krijgen.

*2 Ik verlies een volledige 15/25bb tijdens goed spel en baal zo dat ik minder oplet en zo fouten ga maken...wat me uiteindelijk soms weer bij *1 brengt :D

Hoe pak ik dit aan:

Op dat moment kom ik er al snel achter en na enkele handje sluit ik dan ook direkt al mijn tafels en neem een break van minimaal een paar uur. dan was ik het zeker kwijt. En ging weer vol vertrouwen spelen.

Overall er af komen is echter veel belangrijker:

Hoe meer ik me strak hield, goede tafelselectie en juiste limietselectie per site des te beter het spel. En blijkbaar ook de tilts.

Tijdens live game echter laatst had ik een ander soort tilt. Alles ging al te laat van start, ben normaal vrij geduldig, maar de dag duurde lang met dat wachten. toen het spel begon en er ook nog is zo traag als dikke stront de mensen uitgingen had ik het op een gegeven moment gehad raisde vanuit een foute positie een nog foutere hand wat me uiteindelijk bijna al mijn chippies koste :( . Daar moet ik nog ff iets op verzinnen. suggesties iemand???

Super Moderator
Zeezout

Okee, ik zal ook eens meedoen voor een backdeal...

Mijn allergrootste tilt-ervaring heet Titan. Deze ervaring was dermate heavy, dat ik zelfs de naam Tiltaan heb gepromoot.

De tilt werd veroozaakt door werkelijk uitzonderlijk veel bad beats en verloren SNG's, waarbij ik bijna altijd de beste hand had bij het all-in gaan.

Op een bepaald moment ging ik zelfs aan tafel zitten met het idee dat er wormen door mijn zenuwen kropen... Zodra ik een hand moest spelen (bv. omdat ik AA of KK had) brak het zweet me uit en kreeg ik als het ware 'Titaneritis'... het kon gewoon niet anders of die rotkaart zou komen op de river en ja hoor: daar was hij weer!

Ik heb uiteindelijk zo snel mogelijk mijn punten gehaald om te kunnen transferen en om niet meer nog maar één dollar te moeten investeren op Tiltaan. Ik ging zelfs zo ver, dat ik ging SSS-en op NL400, om maar zo snel mogelijk mijn Tiltaanpoints te halen.

Gek genoeg was de ruime winst van een paarhonderd dollar, die ik met die SSS op NL400 wist te halen, voor mij geen reden op Tiltaan weer mijn vertrouwen te schenken.

Ik heb dus maar gekozen voor Stars voor de MTT's en FT voor de SNG. Op een of andere manier heb ik daar niet dat 'zwaard van damocles'-gevoel...

Nog steeds heb ik niet het geloof dat ik op Titan een MTT kan winnen, terwijl ik weet dat ik er wel een ga pakken op Star, eerdaags.

Dit is voor mij een duidelijk geval van tilt. Zij het, dat het is verbonden aan slechts één pokerroom. Of het terecht is of niet doet niet terzake: wanneer je zelf niet gelooft dat het gaat lukken, lever je nooit je beste spel en dat komt door de tilt.

Ondertussen gebruik ik de naam 'Tiltaan' bijna nooit meer, dat zou niet eerlijk zijn t.o.v. de spelers die er wél goed oogsten. Voor mij blijft er echter zo'n elletje aan de naam verbonden, dus moeten ze eerst een andere naam kiezen voor ik daar weer echt ga spelen :D

Zeezout

wessus

ik heb zo'n moeite met grote stukken tekst schrijven dus bij voorbaat zal mijn inzending kansloos zijn.
maar vanavond sloeg ik aan de FT van PS leauge weer eens op tilt...
en vermoedelijk heb ik er weer niets van geleerd..

Tilt, het komt weinig tot nooit voor bij mij.
Buiten mijn eerste 4 maanden op pokerstrategy.
50 $ op Titan, ooh het plezier! De vele bad beats zorgden ervoor dat ik meteen een limietje hoger begon te spelen om wat geld binnen te halen, vermits het op de lagere limieten zoooo donkey-style was. All in gaan met T8s wordt zwaar onderschat volgens het gros van de mensen op die tafels. En ik kon ze moeilijk ongelijk geven als ik terugdenk aan de handjes.

Op een bepaald punt had nog maar 7$ over, maar begon dan aan mijn eerste klim: terug naar de 50$! Rustig shortstacken, tight spelen, eerder folden dan pushen. Dan een tijdje rustig geweest. En op een bepaald moment begin ik me te focussen op 2,4$ dirty dozen sng's. En toen schoot mijn bankroll weer omhoog en zat snel aan 150$. Dan maar de 5$ sng's onveilig gemaakt en verder gestegen naar 300$.

Wat heeft me nu gered? Tighter spel? Bankrollmanagement? Pokerstrategy?
Hoogst waarschijnlijk: Elk van die puntjes

Oorspronkelijk gepost door Mezmy
Tilt, het komt weinig tot nooit voor bij mij.
Buiten mijn eerste 4 maanden op pokerstrategy.
50 $ op Titan, ooh het plezier! De vele bad beats zorgden ervoor dat ik meteen een limietje hoger begon te spelen om wat geld binnen te halen, vermits het op de lagere limieten zoooo donkey-style was. All in gaan met T8s wordt zwaar onderschat volgens het gros van de mensen op die tafels. En ik kon ze moeilijk ongelijk geven als ik terugdenk aan de handjes.

Op een bepaald punt had nog maar 7$ over, maar begon dan aan mijn eerste klim: terug naar de 50$! Rustig shortstacken, tight spelen, eerder folden dan pushen. Dan een tijdje rustig geweest. En op een bepaald moment begin ik me te focussen op 2,4$ dirty dozen sng's. En toen schoot mijn bankroll weer omhoog en zat snel aan 150$. Dan maar de 5$ sng's onveilig gemaakt en verder gestegen naar 300$.

Wat heeft me nu gered? Tighter spel? Bankrollmanagement? Pokerstrategy?
Hoogst waarschijnlijk: Elk van die puntjes

I'm so proud of you son :')