Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nl10 77

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
385 Bekeken

Known players:
[tg]SB$7,94:///////;BB$5,86:///////;UTG$2,00:///////;UTG+2$5,70:///////;MP1$4,59:///////;MP2$1,85:///////;MP3$9,85:///////;Hero$1,55:///////;BU$1,65:///////;[/tg]
0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.60 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 7:heart:, 7:spade:
UTG+2 folds, MP1 calls $0,10, 2 folds, Hero raises to $0,50, 3 folds, MP1 raises to $4,40, Hero raises to $1,55 (All-In).

Flop: ($6,10) 9:heart:, 3:club:, J:club:
Turn: ($6,10) 5:club:
River: ($6,10) T:heart:

Final Pot: $6,10

Results follow (highlight to see):
Hero shows een pair zevens (7h 7s)
MP1 shows een pair koningen (Kh Kd)

MP1 wins with een pair koningen (Kh Kd)

Goed gespeeld?

7 replies
Spaarvarken1

Na zo'n reraise leg ik hem weg. Grote kans dat je tegen een sterke hand zit, tenzij je stats hebt dat villain met veel handen 3-bet.

DeKuip

Eerst limpt hij, vervolgens pusht hij over jouw raise heen, een beetje opmerkelijk en daar moet je altijd een note van maken als je zijn hand te zien krijgt. In dit geval kan je gewoon callen vanwege je stack:raise ratio, die is namelijk 2:1 en dat is minder dan 2,5:1. De line die hij neemt kan namelijk vanalles zijn.
Maar wat wel belangrijk is, is dat je een note maakt van Villain. Die van mij zou er zo uit zien:
"limpt/pusht KK MP1"

Dus nh.

Ja ik heb deze hand gecalled vanwege mijn stack:raise ratio.. maar had hem liever weggelegd zoals spaarvarken zegt.
Heb het idee dat zo'n move vaak maken met een tophand zoals AA of KK

DeKuip

Oorspronkelijk gepost door loesje
Ja ik heb deze hand gecalled vanwege mijn stack:raise ratio.. maar had hem liever weggelegd zoals spaarvarken zegt.
Heb het idee dat zo'n move vaak maken met een tophand zoals AA of KK

Dat zijn de keren namelijk die je onthoudt.
Mensen doen dit ook gewoon met andere handen zoals lage PPs of gewoon handjes die er "leuk uit zien" maar niet zoveel waard zijn.
Met QQ had je hier ook verloren, maar die had je denk ik niet weggelegd als je het idee had dat hij dit met AA/KK kon doen ;)

Spaarvarken1

Dit is wel waar wat de Kuip zegt. Je onthoudt toch meestal de keren dat het fout gaat. Je moet er natuurlijk ook wel voor oppassen dat je niet te bang gaat spelen. De laatste dagen verlies ik elke push met AK, en op een gegeven moment ben je dan bijna zover dat je hem preflop gaat folden, en das natuurlijk ook niet de bedoeling. It's your mind playing games with you...

Haha, klopt helemaal wat je zegt.. Door zo'n downswing verdwijnt je zelfvertrouwen erg snel. Terwijl het op de lange termijn gewoon geld oplevert.. ook al duurt het soms erg lang voor mijn gevoel :P heb nu 12000 handen gespeeld, wat voor mij megaaaaa veel handen zijn, terwijl dat eigenlijk best wel mee valt..

DeKuip

Geloof mij, NL10 is 't zwaarst van de hele SSS. Als je daar doorheen bent gekomen heb je zo'n enorme stap gezet. Dat besef je nu nog niet, maar achteraf zie ik dat wel zo.
En die downswings zijn wennen, maar daar leer je wel van. Mijn allereerste grote downswing was toen ik iets van $98 had. Ik was zo blij dat ik bijna over de $100 zou gaan, wat toch wel een mijlpaal is. Nu was ik zo gefocussed op die $100, dat ik plots terugviel naar $28. Daar leer je van en wordt je alleen maar beter van.

Dus als je jezelf hier doorheen bikkelt, dan gaat het goed komen. Want zoals ik je handen nu zie, ziet het er erg goed uit!