Ga naar het forum
De Weekly Quiz: SNG...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] De Weekly Quiz: SNG Call of Fold met Ax

17 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
1,584 Weergaven
RobbieV

Deze week hebben we weer een quiz voor jullie. De quiz gaat deze week over de Sit and Go variant en wel specifiek over call of fold met Ax type handen. Deze handen zorgen vaak voor de grootste fouten bij beginners, omdat dit soort handen je in lastige situaties brengen. Test snel je kennis over SNG's en kijk of je nog wat verbetering kunt gebruiken door bijvoorbeeld onze artikelen nog een keertje na te lezen.

Beantwoord de 10 vragen in de quiz en laat hier even weten hoe het je verging.
Als je alles nog eens na wilt lezen, dan kan dat hier. Alvast veel plezier en succes!

16 reacties

Je hebt 7 van 10 mogelijke punten behaald. Dat correspondeert met 70 %!

ik heb alles nagekeken en bleek dat ik er 2 niet goed gelezen had. Mijn eigen schuld. Alleen de vraag met AQ ben ik het niet eens.

Ten eerste kun je deze read nooit hebben terwijl deze blinds zo hoog zijn. Ten tweede kun je met deze hoogte van blinds AQ denk ik niet meer folden.....

Maar goed erg leuk en leerzaam wederom....

3/10
En ik speel dan Shorthanded SnG's...
Back to study I guess...

MaffiousS

Opgave 4

Blinds 400/800
CO 3200
BU 700
SB 5300
Hero 4300

Preflop: Hero is BB with AK
2 folds, SB pushes all-in for 5300, Hero???

Je schat in dat de SB hier opnieuw een any-two-spot-benut.

Wat doe je?

folden (1 Punten)
callen (0 Punten)

Jouw antwoord callen (0 Punten)

3.2%, 88+

Ik zou hier gewoon Callen met AK ik ga voor de eerste plek. Zeker als hij met any-two pusht.

Oorspronkelijk gepost door MaffiousS
Opgave 4

Blinds 400/800
CO 3200
BU 700
SB 5300
Hero 4300

Preflop: Hero is BB with AK
2 folds, SB pushes all-in for 5300, Hero???

Je schat in dat de SB hier opnieuw een any-two-spot-benut.

Wat doe je?

folden (1 Punten)
callen (0 Punten)

3.2%, 88+

Ik zou hier gewoon Callen met AK ik ga voor de eerste plek. Zeker als hij met any-two pusht.

dit is echt niet goed, tegen any2 heeft AK maar 60% winkans en daarvoor kun je met zeker uitzicht op ITM dat risico niet nemen.... Het is niet anders maar inzo'n situatie kan hij hier erg goed misbruik maken van zijn stack....

70%, maar ik ben het niet echt eens met de fouten

kan iemand me uitleggen waarom je tegen iemand die 44% pushed niet kan callen met AJo? Kan alleen bedenken omdat UTG je covered heeft

Die AK hand snap ik ook niet echt, je krijgt gewoon makkelijk de odds om deze te callen

Je hebt 8 van 10 mogelijke punten behaald. Dat correspondeert met 80 %!

Goed dat ze dat percentage er even bij zetten :rolleyes:

Los daarvan vond ik hem best easy, misschien wat meer sng's spelen...

TobinqBe

Opgave 4 lijkt me een rare, is toch instacall?

marcelhermus

heb 6 punten. maar ben het niet eens met de volgende

Opgave 2

Blinds 200/400
UTG 2100
CO 2100
BU 1200
Hero 5900
BB 2200

Preflop: Hero is SB with AJ
UTG pushes all-in for 2100, 2 folds, Hero???

Je schat in dat de UTG-pusher hier ca. 22% van zijn handen pusht.

Wat doe je?

folden (0 Punten)
callen (1 Punten)

ik push hier veel liever veel kaarten dan dat ik een redelijk marginale spot call. je zit nog met zen 5en en als je het flipje want jke zal nooit ver voorliggen verliest ben je gewoon weer een shorty en kun je geen druk meer zetten.

Opgave 5

Blinds 400/800
CO 3200
Hero 700
SB 5300
BB 4300

Preflop: Hero is BU with A6
CO pushes all-in for 3200, Hero???

Je schat in dat de CO hier ongeveer 20% pusht.

Wat doe je?

folden (1 Punten)
callen (0 Punten)

12.5%, 44+ A7s+ ATo+ KTs+ KQo

sorry maar met nog 4 spelers en minder dan 1 blinds call ik hier echt wel. elke nadenkende speler zal hier folden op die push aangezien jij als shorty zo kunt busten.

Opgave 6

Blinds 400/800
CO 3200
BU 700
SB 5300
Hero 4300

Preflop: Hero is BB with AJ
1 fold, BU pushes all-in for 700, SB pushes all-in for 5300, Hero???

Je schat in dat de BU hier vrij veel pusht en de SB dit erkent en ca. 85% shovet.

Wat doe je?

folden (0 Punten)
callen (1 Punten)

Jouw antwoord folden (0 Punten)

16.9%, 55+ A3s+ A7o+ KTs+ KJo+

leuk dat hero zoveel pusht maar dan vind ik hem nog lastig. ik zou wachten en liever een any2 push maken tegen de medium stacked speler achter me. voor het geval de shorty niet bust.

opgave 4 is dom om te callen omdat je kans hebt eruit te vliegen terwijl er een ubershorte speler zit.

viewer88

7/10

met die AK call ik any2 en die A6 call ik ook voor minder als 1 BB.

EliasVeritas

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
Goed dat ze dat percentage er even bij zetten :rolleyes:

Touché :D
Speel nooit SNG's en haalde 7/10 :)

Rogier

Oorspronkelijk gepost door anunaki
70%, maar ik ben het niet echt eens met de fouten

kan iemand me uitleggen waarom je tegen iemand die 44% pushed niet kan callen met AJo? Kan alleen bedenken omdat UTG je covered heeft

Die AK hand snap ik ook niet echt, je krijgt gewoon makkelijk de odds om deze te callen

beiden hebben te maken met ICM (geen idee wat deze afkorting betekent, maar t komt erop neer dat je niet een 60/40flip voor je stack wil doen als dit niet nodig is(dwz als je zelf gezonde stack hebt, of als er iemand 1-2 bb overheeft 4handed)

overigens zou ik graag een wat meer gedetailleerde uitleg willen over die A6 hand, als hero fold heeft hero nog 1 hand te gaan voordat ie allin is op bigblind, en weet niet precies hoe A6 t doet tegen die gast zn shoverange maar met de blinds erbij lijkt mij dit een +ev call of?

(8/10, had deze +aq fout)

marcelhermus

ik vind die A6 ook zeker de moeite waard om te callen al doet hij het met 10% dan call ik nog.

stel je fold dan heb je nog 1 ronde voordat je bb wordt. oftewel nog 1 kans om te dubbelen voor de blinds bij je komen en dan ben je met any two allin.

stel je pusht. je kan natuurlijk verliezen, maar je was toch al extreem short. dus verlies heeft over 2 rondes ook een grote kans.

win je dan pak je hier 800+800+400+700 chips zoiezo. das 2700
verder zie ik de sb en bb hier niet callen dus kom je headsup te zitten.
daarnaast komt de pusher na verlies te zitten met 2600 chips en is steeds voor jou. dus hij krijgt als eerste de blinds en zal als eerste heel short raken.

dus ik snap deze ook echt niet.

5/10 en speel nog maar net, ben het niet eens met die AK hand dus ik zou 5/9 halen wat ik nog niet zo heel slecht vind :P

die A6 hand had ik ook mis maar die AK is toch een duidelijke fold.

n1ckieB

ik had 6/10 maarja speel eig vrij weinig sng

Rogier

Oorspronkelijk gepost door PokerPica
5/10 en speel nog maar net, ben het niet eens met die AK hand dus ik zou 5/9 halen wat ik nog niet zo heel slecht vind :P
in cashgames is t een instant call, in sit and gos niet (met hun 50%/30%/20% structuur wil je geen flips nemen tegen andere grote stacks). dit heeft niks te maken met mee eens zijn of niet, als hij je voordat ie allin gaat 27o showt hoor je nog te folden