Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.25(BB) Replayer Game#7523978357
Hero ($26.10)
BB ($15.81)
UTG ($25.25)
UTG+1 ($45.35)
CO ($18.07)
BTN ($34.41)
Dealt to Hero 3♥3♦
fold, fold, fold, BTN raises to $1, call, fold,
FLOP ($2.25) 5♠T♠T♣
check, BTN bets $2.10, Hero folds,
BTN wins $2.14
Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.25(BB) Replayer Game#7523958337
SB ($34.86)
Hero ($25)
CO ($25.85)
BTN ($45.40)
Dealt to Hero 7♣7♥
fold, BTN raises to $1, fold, call,
FLOP ($2.10) 9♥A♥T♣
check, BTN bets $1.50, Hero folds,
BTN wins $2
Volgens de SHK die ik hanteer moet je alle pp's callen voor setvalue. Toch bevalt me dit vanuit de blinds vs steal niet echt en ik ben heel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.
Nadelen naar mijn mening:
- Je flopt zelden een leuke flop. Er liggen bijna altijd overcards en mocht je een lage flop hitten en je krijgt veel actie dan is het ook lastig spelen.
- Je speelt elke keer uit positie wat een erg groot nadeel is. Neem het voorbeeld met een lage flop en je hebt een overpair met bijv. 88. Wanneer je dan veel actie krijgt is het heel lastig spelen.
- Wanneer je wel hit (bijv set) dan is het nog maar zeer de vraag of je wel value eruit krijgt. De meeste spelers raisen zeer loose vanuit CO en BTN en wanneer zij veel actie krijgen zullen zij al snel opgeven indien niet gehit.
Wanneer ik deze punten combineer lijkt het mij een verliesgevende play. Hoe is jullie ervaring op dit punt?
Alternatieven zouden 3-betten of folden kunnen zijn. Afhankelijk van de tegenstander en eigen image denk ik toch eerder aan 3-betten. Je hebt dan FE en mocht je niet echt hitten dan kun je de pot postflop nog oppakken met een C-bet.
Hele lage pp's zoals 33-66 kan ik denk ik voortaan beter folden. Op deze manier krijg je ook niet een giga loose image en vermijd ik een lastige postflop situatie.
Graag jullie mening! Bedankt alvast!