Skip to forum
Weekly Quiz: SNG - ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: SNG - DON Bubble play

14 Berichten
8 Gebruikers
0 Reactions
1,525 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

In deze quiz kunnen jullie je kennis tonen op het gebied van Double or Nothing toernooien. Het doel van deze quiz is om je te laten zien welke fouten je niet moet maken in de push or fold fase van de DONs.

De quiz van deze week: SNG - DON bubble play (Silver)

Eerdere quizes voor:
No Limit Hold'em
Fixed Limit Hold'em
Sit and Go's

13 replies

12/20, mijn idee over DoN's is blijkbaar totaal verkeerd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een factor vergeten was tijdens het maken van deze quiz: namelijk het kijken naar wie er als mogelijk als eerste doodblind. KK zie ik als erg sterke hand, en zou ik vrijwel altijd pushen. Maar als je dan ziet dat een van de Villains nog maar 2BB ofzo heeft, waarom het risico nemen. Heb me nog nooit écht in DoN's verdiept, dus ja, wat kan ik zeggen...

Maar aan de andere kant zou ik met KK prima willen pushen tegen een shortstack, aangezien ik dan voorkom dat hij/zij een extra ronde aan blinds kan oppakken en niet doodblind. Maargoed, misschien heeft dat meer te maken met geduld :P

afhaalchinee

13/20 :)

ik speel redelijk vaak DON's dus dit valt tegen :P

Joenaes

Je hebt 14 punten van 20 mogelijke punten behaald, wat neerkomt op een percentage van 70 % !

Heb nog wel nooit een don gespeeld eigenlijk :D.

Fouten: JJ UTG push. Dit push ik echt wel. Ik ben volgende ronde blinds en ik ben de shortstack (samen met nog een andere).

KK fold: Hero op BU en 2 shorties in UTG en UTG+1. Zij zullen hier vaak eerder doodblinden dan mij neem ik aan. Hoewel KK natuurlijk wel geen zwakke hand is:).

KK push: zelfde situatie imo. De twee shorties zullen als eerste doodblinden omdat ze gewoon direct op de blinds komen.

Je hebt 18 punten van 20 mogelijke punten behaald, wat neerkomt op een percentage van 90 % !

De Push or Fold fase kent geen geheimen meer voor je. Je weet te profiteren van de goede spots en fold de handen die nadelig zijn.

:D :D

Vraag 6 had ik fout. Achteraf gezien wel logisch dat je daar fold, maar met de klok erbij op de pokertafel zou ik em wss. pushen en daarna balen als ik verlies tegen k4o =)

Moderator
pcbeem

Maar 12 punten en ik ben het met sommige antwoorden ook niet helemaal eens.

Namelijk een KK als shorty wegleggen omdat jij niet als eerste zal worden uitgeblind klinkt in theorie heel leuk. Ware het niet dat die andere shrty vaak bemazzeld in het spel terugkomt om zo jou eruit te gooien.

En ik denk ook niet dat het verstandig is om AA weg te gooien. Was bij mij (toen ik nog DoN's speelde) altijd push ongeacht tegen wie ik zat.

Maar goed dat is mijn mening nogmaals in de theorie klinkt het logisch maar de praktijk heeft bij mij anders uitgewezen. In de push fold fase is het doden of gedood worden.

EDIT: en dan heb ik het over de turbo's waarbij de blinds snel omhoog gaan

Ik spreek ook over turbo's en die KK leg je daar zeker weg :D

AA weggooien hoort bij DoN-spel omdat het soms +EV is. Met AA heb je tegen random een equity van 85%, dus je verliest die andere 15 terwijl je bij een fold gewoon meer winkans% hebt om ITM te komen bij een DoN :)

Met KK is dat 82%, dus zeker folden als een andere shortie eerst door de blinds gaat :)

Random tegen random is maar 50% winkans voor die shortie en als er meer callen nog veel minder. Als ie dan luckt dan verlies je maybe een keertje een DoN dat hoort erbij.

In ieder geval is de quiz correct en is het beter daar te folden (and in numerous other situations) :)

Slaap er maar eens een nachtje over

Moderator
pcbeem

Ja dan ga je ervanuit dat de tegenstanders callen, maar die denken ook vaak het is me wel goed ik sta in de top 5 dus ik fold.

Maar goed misschien was dat mijn probleem teveel agressie.

dustje

KK en AA folden,

Dons zuigen gewooon :tongue:

Goede manier om je discipline te testen :P

Maarten84

Ben vooral niet akkoord met de AJs hand... de JJ welke je moet folden vind ik ook zeer twijfelachtig. Naar mijn ervaring callden ze loose, maar zeker niet zo loose dat ze je met 3 man callen.

waarom die AJ niet? Je hebt vaak de beste hand en de don is gewonnen..

Maarten84

Je hebt zelden echt beter dan een flip (60/40 noem ik ook een flip)... als je dan verliest en de andere shortie overleeft de blinds of dubbelt, dan ben jij de shortie. Terwijl je je hier zonder problemen ITM foldt, er moet zich echt al een rampscenario voordoen voor je hier niet ITM geraakt.

Hmm...

Bij 2 shorties op de bubble speel je tight. Maar...als je hier fold heeft BU een stack van 1530.

De UTG+1 is wel erg short en je kunt er inderdaad op spelen om hem te laten bubblen.

Ik denk dat zowel een call als een fold goed is. Het is denk ik een beetje afhankelijk van de speelstijl van de BU. Als je weet dat hij hier met een weide range pusht heb je meer dan 2:1 odds op een call en houdt je nog een redelijke stack over.

Ben je een nit, dan fold je je AJs hier. Callen is imo ook prima.