Ga naar het forum
video instructie

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] video instructie

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
375 Weergaven

Ik heb het forum redelijk goed doorzocht, maar ik kan nergens de instructies vinden voor het maken van een video. Ik dacht vroeger die instructie wel eens gezien te hebben, maar nu vind ik hem dus niet meer. Kan die instructie weer geplaatst worden a.u.b.?

Ik heb net camstudio gedownload. Kun je bij dit programma ook achteraf geluid toevoegen, of kan het alleen tijdens het opnemen?

De video's worden al snel van groot formaat (*.avi). Wat is een handige extentie om de video's in te hebben?

3 reacties
MCRaia

Met open source programma Mediacoder kun je je avi's makkelijk omzetten naar andere formaten die veel minder ruimte in beslag nemen.

Of je met Camstudio apart geluid kunt opnemen weet ik niet, maar met Videolan (VLC) kun je in ieder geval apart opgenomen geluid in een apart bestand toe- en samenvoegen.

DeKuip

Als je Skype hebt, voeg me even toe:
FMDeKuip.

Ik ben zelf ook aan het experimenteren met video's maken, met Camtasia Studio. Lijkt me een prima programma, maar moet nog even uitzoeken wat ik er allemaal mee kan. Had geprobeerd om video op te nemen en via headset geluid op te nemen, maar bij afspelen hoor ik geen geluid. Zal wel iets mis gegaan zijn ofzo. Verder heb ik het zoomen al uitgevonden, handig om naar de actie te zoomen als je aan het multitafelen bent. En ik geloof wel dat je achteraf geluid kunt inspreken, dacht daar wel een knop voor te zien namelijk, maar heb het nog niet zelf geprobeerd.

Maar, mochten er nog meer leuke dingen zijn, hoor ik dat graag. Hopelijk kan ik zo wat leuke video's in elkaar zetten waar anderen commentaar op kunnen leveren of misschien uiteindelijk zelfs wat van kunnen leren. :f_grin: