Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - A...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Azen in een Multiway Pot (bronze)

22 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
3,155 Weergaven

In de quiz van deze week bevind je je aan een NL10 Fullring tafel en begin je met de best mogelijke starthand. Helaas lukt het je niet om tegen een enkele speler uit te komen, waardoor je postflop in een multiway pot terecht komt met je Azen.

Je hebt geen stats tot je beschikking, maar wel kun je in het verloop van je sessie een aantal reads verzamelen. Deze zullen je op z'n minst wat verder helpen.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes!

21 reacties
yoshiwa

ff wat bedenkeningen die ik me maak :

opgave 6: ik had hier bet/fold aangeduid , gewoon omdat een AK op dit board niet gaat ch/raisen volgens mij? En als je die handen eruit haalt , dan is het een bet/fold line?

opgave 8: hoe kan je dit station gaan flatten? stations die betten hebben gewoon heel vaak een decent hand. En met je flat weet je totaal niet waar je staat. Want als de turn blankt (grote kans) en hij bet weer 4/5 pot , kanje hem toch niet weer gewoon gaan flatten? Want dan bet hij je op de river gewoon AI , en haalde hij keiharde value met zijn lucky J .
Volgens mij kan je beter gewoon hier je hand opgeven , leg ze weg , er komt een beter moment.

opgave 9: same as opgave 8 , na zijn minreraise line hier kanje er tochniet vanuit gaan dat je nog de beste hand hebt? tegen een tag kan het ,omdat die dit met PP ook gaat doen , maar tegen eens station leg ik dit gewoon weg. stations die gaan minreraisen op zo boards hebben volgens mij gewoon 95% van de tijd een J , en voor de overige 5% hebben ze QQ-KK

ik denk mss wat conservatief maar stations die actie geven op zulke boards hebben gewoon heel vaak echt wat ze representen

Je hebt 28 van de 29 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 97 %!

Alleen Bij vraag 5 check ik de turn voor floatinduce.

Verder wel een nette quiz

gewoonlars

Bijna :( 28 van de 29 achja

Upforgrabs

same here, ook 28/29

29/29, easy game.

Type tegenstander doet er weinig toe op die 543 ruiten flop, je kunt daar weinig anders dan broke gaan elke keer.

yoshiwa

some feedback on my questions dan?:p
waarom verkozen jullie de antwoorden die jullie kozen en waar gaat mijn redenering de mist in?

wa1ter

Jouw antwoord Bet/push (3 Punten)
Jouw plan heeft niet helemaal gewerkt.

Daarom is de beste line hier wederom bet/push.

Uhmm..... right ... :D :D :D

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
some feedback on my questions dan?:p
waarom verkozen jullie de antwoorden die jullie kozen en waar gaat mijn redenering de mist in?

Die b/f bij opgave 6 had ik ook ingevuld dacht ik...

Bij opgave 8 is het inderdaad een flat. Door te raisen laat je alles behalve Jx folden en direct folden is te zwak. Het is een way-ahead/way-behind situatie dus je speelt dan wat passiever. Ik ben het wel met je eens dat het tegen een agressie tonende callingstation marginaal is om hem te downcallen. Maar wie weet geeft hij zijn agressie halverwege op. De definitie 'callingstation' zegt wel veel, maar je hebt natuurlijk ook veel verschillende soorten, ik weet niet precies wat voor soort speler ze bedoelen.

Opgave 9 heeft inderdaad veel te maken met nummer 8. Ook hier ga je niet door met raisen omdat je alle zwakkere handen laat folden. Maar zelf folden is ook weer zo zwak. Nou ja, tegen heel passieve callingstations zou een fold misschien net iets beter zijn, dat zou natuurlijk kunnen.

Sailer85

Resultaat
Je hebt 29 van de 29 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 100 %!

hoppa

Oorspronkelijk gepost door wa1ter

Jouw antwoord Bet/push (3 Punten)
Jouw plan heeft niet helemaal gewerkt.

Daarom is de beste line hier wederom bet/push.

Uhmm..... right ... :D :D :D

Hiermee wordt bedoeld dat jouw bet/push niet lukte, want daarvoor heb je wel een raise nodig van Villain ;) En hij callt alleen, dus kun je niet pushen en moet je op de turn opnieuw een keuze maken.

Vandaar: Jouw plan heeft niet helemaal gewerkt. ;)

Zo te zien zijn jullie allemaal erg goed met Azen, mooie scores allemaal.

Anraxas

Je hebt 28 van de 29 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 97 %

netjes. Tijdens de quiz wel veel twijfel, maar blijkbaar toch telkens de juist optie gekozen :)

25/29

opgave 9: same as opgave 8 , na zijn minreraise line hier kanje er tochniet vanuit gaan dat je nog de beste hand hebt? tegen een tag kan het ,omdat die dit met PP ook gaat doen , maar tegen eens station leg ik dit gewoon weg. stations die gaan minreraisen op zo boards hebben volgens mij gewoon 95% van de tijd een J , en voor de overige 5% hebben ze QQ-KK

ik denk mss wat conservatief maar stations die actie geven op zulke boards hebben gewoon heel vaak echt wat ze representen

+1

Een station die plots zelf actie gaat geven als niet-preflop-agressor moet je ernstig nemen, dus een fold zou ik niet zomaar 0 punten geven, maar eerder een 1 of 2 punten omdat het tegen echte callingstations misschien wel de beste line is. op dit moment krijgt 3bet/call 1 punt, maar welke callingstation gaat 4betten zonder een J in die hand???

nickvdb1990

20/29 omdat ik bij opgave 4 fout gekeken moet hebben ofzo of fout geklikt, maar ik zo zoiets nooit BF spelen :P

Oorspronkelijk gepost door Raikaclaws
25/29

+1

Een station die plots zelf actie gaat geven als niet-preflop-agressor moet je ernstig nemen, dus een fold zou ik niet zomaar 0 punten geven, maar eerder een 1 of 2 punten omdat het tegen echte callingstations misschien wel de beste line is. op dit moment krijgt 3bet/call 1 punt, maar welke callingstation gaat 4betten zonder een J in die hand???

+1
Best wel gek dat RC bij opgave 8 en 3b/C bij opgave 9 meer punten krijgt dan gewoon folden tegen agressie van de station die geen initiatief heeft.

Yoghi

Je hebt 29 van de 29 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 100 %!

Easy game?

dustje

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Easy game?

hey jong, ik vind je geweldig

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

Easy game?

hoe kan je nou weer alles goed hebben als geen enkel antwoord "minbet/minraise/min4-bet" is?

TobinqBe

Opgave 5 klopt lang geen kanten mijns inziens als je check/x speelt. Waarom zou je daar ooit willen gaan checkraisen op deze flop. Een TAG shipt daar enkel beter (ze steken overigens JJ niet in z'n range) en hij foldt alle midpairs en random floats.

Deze is ook vreemd:

Op dit moment kun je gaan denken aan balancing. Wanneer je checkt, zou jouw tegenstander kunnen proberen de pot op te pakken. Zodoende kun je met een checkraise laten zien dat een check van jou op de turn niet persé een teken van zwakte hoeft te zijn.

Waarom zou je soms geen teken van zwakte willen tonen als dit één extra bet oplevert in de toekomst is mij een raadsel.

NLDPeter

balancen op NL10 is bullshit.

Twisted1984

29/29

Was het wel eens met alle antwoorden dit keer ;p