Skip to forum
Weekly Quiz: NL - V...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Voor de flop, wanneer raise je? (silver)

12 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
1,257 Bekeken

Test hier jouw kennis over het artikel „Voor de flop - Wanneer raise je?“. Je krijgt enkele voorbeelden voorgeschoteld waar je over na moet denken. In het eerste deel krijg je een aantal Shorthanded-voorbeelden, in het tweede deel volgen de Fullring-voorbeelden.

Na het lezen van het artikel weet je inmiddels dat preflop de richting wordt bepaald voor het spel na de flop. Zodoende kunnen kleine foutjes preflop jou later duur komen te staan.

Heb je het artikel begrepen? Test het met deze quiz!

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Veel succes!

Voor vragen, discussies en commentaar op deze quiz kun je terecht in deze thread.

11 replies
Gangstahhh

Stacks & Stats
Hero ($100.00)
SB ($100.00)
UTG ($100.00)
MP ($100.00)
CO ($100.00)
BU ($100.00)

dit klopt niet helemaal,

Ik heb 35/44 gehaald

Opgave 18:

PartyPoker $100 NL Hold'em (10 handed) HandRecorder v0.9b

Stacks & Stats
UTG ($100)
UTG+1 ($100)
UTG+2 ($100)
MP1 ($100)
MP2 ($100)
MP3 ($100)
CO ($100)
BU ($100)
Hero ($100)
BB ($100)

Preflop: Hero is SB with K , Q
UTG calls $1.00, 2 folds, MP1 calls $1.00, 4 folds, Hero…

Fold (0 Punten)
Call (0 Punten)
Raise (2 Punten)

Jouw antwoord Fold (0 Punten)

Een soortgelijke situatie. Dit keer is jouw hand echter minder sterk, maar zijn er al twee spelers voor jou in de hand gestapt.

Het probleem blijft hier hetzelfde: Wil je met deze hand een multiway pot spelen? Ook hier zul je moeten raisen en proberen een van de limpers te isoleren, of in het ideale geval de pot direct op te pakken.

maar deze vind ik nergens op slaan, wss callen die mensen, en zit je in een redelijke pot met k-q multiway OOP, dus ik heb daar gewoon gefold

Anraxas

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Stacks & Stats
Hero ($100.00)
SB ($100.00)
UTG ($100.00)
MP ($100.00)
CO ($100.00)
BU ($100.00)

dit klopt niet helemaal,

Ik heb 35/44 gehaald

Opgave 18:

PartyPoker $100 NL Hold'em (10 handed) HandRecorder v0.9b

Stacks & Stats
UTG ($100)
UTG+1 ($100)
UTG+2 ($100)
MP1 ($100)
MP2 ($100)
MP3 ($100)
CO ($100)
BU ($100)
Hero ($100)
BB ($100)

Preflop: Hero is SB with K , Q
UTG calls $1.00, 2 folds, MP1 calls $1.00, 4 folds, Hero…

Fold (0 Punten)
Call (0 Punten)
Raise (2 Punten)

Jouw antwoord Fold (0 Punten)

Een soortgelijke situatie. Dit keer is jouw hand echter minder sterk, maar zijn er al twee spelers voor jou in de hand gestapt.

Het probleem blijft hier hetzelfde: Wil je met deze hand een multiway pot spelen? Ook hier zul je moeten raisen en proberen een van de limpers te isoleren, of in het ideale geval de pot direct op te pakken.

maar deze vind ik nergens op slaan, wss callen die mensen, en zit je in een redelijke pot met k-q multiway OOP, dus ik heb daar gewoon gefold

ik had ook 35 en ben het trouwens volledig met u eens. ik had hier ook gefold.

HoofdVogel

als je foldt kun je nix winnen.. en als ze callen zijn ze gedomineerd of flippen ze tegen jouw hand
(+ als je OOP 5bb+limper aanhoudt wordt er wel degelijk vaak gefold op deze limiet)

Dito8

40/44, zit hopelijk op de goede weg voor mijn bss _confused:

gewoonlars

Je hebt 42 van de 44 mogelijk de behalen punten gescoord.

Alleen opgave 12 fout achja.

Mstlc

42/44... opgave 12 is afhankelijk van de CO & BU spelers I guess maar een raise kan daar imo net zo goed als een fold.

Rogier

Oorspronkelijk gepost door Mstlc
42/44... opgave 12 is afhankelijk van de CO & BU spelers I guess maar een raise kan daar imo net zo goed als een fold.

ik heb deze ook fout.
simpelste analyse doe je door gewoon PT/HEM te openen en te zien of je profitabel raist in die situatie :)

voorderest 42/44

37/44...

die A2s meelimpen is iets wat ik normaal niet doe, ik ga of voor de stealraise of ik fold bij teveel limpers. Mr goed, mss maar eens leren wat meer speculatieve handjes mee te limpen met 2 limpers voor...

die KQo hand die hier als is aangekaart vind ik persoonlijk ook een fold, OOP speelt die hand waardeloos imo.

die 45s hand raise ik zelf liever nog met 2 limpers voor, vanaf 3 limp ik die wel mee dusjah...

Nox

Mooie scores allemaal! :O

Mstlc

Oorspronkelijk gepost door NoxInvictus
37/44...

die A2s meelimpen is iets wat ik normaal niet doe, ik ga of voor de stealraise of ik fold bij teveel limpers. Mr goed, mss maar eens leren wat meer speculatieve handjes mee te limpen met 2 limpers voor...

die KQo hand die hier als is aangekaart vind ik persoonlijk ook een fold, OOP speelt die hand waardeloos imo.

die 45s hand raise ik zelf liever nog met 2 limpers voor, vanaf 3 limp ik die wel mee dusjah...

Nox

A2s folden op de BU met 2+ limpers voor je is imo een serieus leak. Raisen of callen daar kan nog discussie over zijn maar folden is zoieso out of the question. Je hand kan leuk floppen en je hebt post flop zoieso positie.
Callen is in die spots net iets beter dan raisen imo omdat je met een call veel volk in de pot houdt en vermits fish graag limpen met any two suited cards je hier vaak andere suited hands gaat domineren waarbij in flush over flush situatie veel kan winnen.

En KQo in de blinds vs 2 limpers is gewoon echt te goed om zomaar te folden. Dus daar raisen is echt wel standaard imo.

Sailer85

Je hebt 38 van de 44 mogelijk de behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 86 %

2x de KQo gefold, ik vind deze handen helemaal niet zo sterk. zeker niet als er al mensen in de pot zitten.

Verder de K4s steal fout, ik zou deze alleen stelen als ik een beetje weet hoe de blinds spelen. zonder read/stats vind ik dit een fold.