Skip to forum
Weekly Quiz: NL - p...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - preflop, wanneer er voor jou wordt geraised (silver)

12 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
1,196 Bekeken

In relatie tot het artikel „Voor de flop - wanneer er voor jou wordt geraised“ vind je hier enkele voorbeelden waar je mee aan de slag kunt. Je weet inmiddels dat preflop al richting wordt gegeven in hoe er postflop wordt gespeeld. Daardoor kunnen kleine fouten in je preflop spel je al duur komen te staan.

In het eerste gedeelte vind je de Shorthanded-voorbeelden, in het tweede gedeelte de Fullring-voorbeelden.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes!

11 replies

U had 25 van de 25 bla bla's goed, GEFELICITEERD! Makkie was deze quiz :D

Gangstahhh

opgave 7 had ik fout
en opgave 8?

ik had 14 ingevuld dus eigenlijk gewoon 32/34 best goed voor een mtt'er

Opgave 8:

Stel dat je in opgave 7 zou kiezen voor een 3-bet, hoe groot zou je jouw raise dan maken?

$11.00 (0 Punten)
$18.00 (0 Punten)
$21.00 (0 Punten)
$14.00 (0 Punten)

Jouw antwoord .00 (0 Punten)

Uit positie zul je door een degelijke raise al duidelijk moeten maken dat je de pot direct wil winnen. $13-$14 zou hier goed zijn.

25 van de 25 Calimero? ?( :D

32/34. Maar wel vreemd dat alle antwoorden bij opgave 8 nul punten waard zijn. Ik neem aan dat antwoord 'd' de juiste is daar? Verder kun je je antwoord niet zien bij een betsize-vraag, want dan staat er steeds: "Jouw antwoord .00"

Ik hou er niet van om uit positie een raise te callen met KQ, dus ik had maar voor een 3bet gekozen. En met TT op de BU is een raise callen misschien redelijk standaard, maar het lijkt me soms wel fijn om te 3betten tegen een CO-opener, omdat er vaak overcards komen dus TT speelt dan niet heel makkelijk. Bovendien is een open raise vanaf de CO vaak behoorlijk wijd.

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Opgave 8:

Stel dat je in opgave 7 zou kiezen voor een 3-bet, hoe groot zou je jouw raise dan maken?

$11.00 (0 Punten)
$18.00 (0 Punten)
$21.00 (0 Punten)
$14.00 (0 Punten)

Jouw antwoord .00 (0 Punten)

Uit positie zul je door een degelijke raise al duidelijk moeten maken dat je de pot direct wil winnen. $13-$14 zou hier goed zijn.

Ja, dit had ik tijdens het vertalen al aangegeven bij de CM's. Ik regel dit altijd met Lanfear, maar die was offline, en toch zie ik de Weekly Quiz nu al online. Zal er nog even achteraan gaan, want weet zelf dus niet hoeveel punten de antwoorden moeten hebben. :)

PS: Die 25/25 van Cali had hij al gepost voordat de quiz klaar was. Let maar niet op hem ;)

Head Admin
Lanfear81

Er zat inderdaad een foutje in opgave 8. De fout is nu aangepast. Had je in opgave 8 gekozen voor "d", dan kun je 1 punt bij je score optellen _biggrin:

P1v0BE

oeh ik mag niet squeezen aan het begin van mijn pokercarriere.. 3betten met TT mag ook al niet en met KQ is OOP callen meer waard dan 3betten.. meh, beetje slechte quiz imo

Mstlc

31/35

Opgave 9 is een beetje bs. Hoe kan je daar nu een deftig antwoord op geven zonder extra informatie. Als de blinds stationish zijn en je vaak in positie een 3way flop kan spelen is dat gewoon een easy call pre-flop met A2s imo. Zeker tegen zo'n nit die je echt makkelijk op een range gaat kunnen plaatsen post flop.

Ben blijkbaar ook te passief met die KQo hand die ik tegen iemand die een PFR heeft van 12 op SH gewoon in de muck gooi oop.

@ Markuselitus: TT gaan 3betten in opgave 12 lijkt mij gewoon niet erg verstandig, het kan maar het is imo niet de beste oplossing. Flatten is gewoon beter omdat je zo de fish die in limpen hoogstwaarschijnlijk in de pot gaat houden en zo mag jij post flop TT in positie gaan spelen in een multiway pot.

En waarom zou je in opgave 13 squeezen? Ook hier is flatten imo gewoon beter omdat je wederom de limpers in early positie de kans geeft te callen en zo ga je alweer in positie de flop mogen kijken in wat gemakklijk een 5way pot gaat worden.

speel graag agressief en speel geen FR, misschien dat dat er iets te maken mee heeft maja

Twisted1984

35/35

was het overal wel mee eens, alhoewel de mogelijkheid om QQ+ te flatten in de blinds ook een optie is voor deceptie tegen een CO opener die veel opent.

Vlgs mij 29/35 dus ik schijn het wel te begrijpen. :D