Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - B...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - Beslissingen uit positie (bronze)

18 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,389 Weergaven

In de quiz van deze week draait alles om het maken van beslissingen waarbij je uit positie zit. Uit positie heb je constant het nadeel dat je maar weinig informatie tot je beschikking hebt.

Daarom zijn deze beslissingen vaak wat lastiger om te maken, aangezien je moet afwegen of je eventueel nog een valuebet kunt maken, omdat de tegenstander loose zal callen, of dat je door passief spel een bluf kunt induceren, of dat je zelfs kunt opgeven zonder gevaar te lopen regelmatig uit de hand gebluft te worden.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Voor vragen, opmerkingen en kritiek kun je terecht in deze thread.

Veel succes met het maken van deze quiz!

17 reacties
zazizo

Rare quiz.
Bakte er niks van. :D

Benjike316

Lol, 8/36 :f_biggrin:

O_o

Dat zijn matige resultaten. Hoe komt dat?

@zazizo: Je zegt "rare quiz". Waarom vind je het een rare quiz? Kun je aangeven waar het mis ging bijvoorbeeld?

HoofdVogel

23/36 vraag 5, 6, 8 en 12 had ik 0 punten :(

Benjike316

Ik heb hem wel een beetje rap rap gemaakt, maar blijkbaar ben ik ook niet zo goed van het OOP spelen.. Komt nog wel :D

raymond20001

leerzame quiz, 26/36

Fladdermouse

29/36, vind soms wel de ranges van villains véél te loose.

Opgave 8

Board: 5♥ 7♦ 6♦ 8♦

Villain zijn broke range:

3 made flushes (AdJd+)
2 straights (T9s, 99)
3 sets (55-77)
2 two pairs (76s, 87s)
2 tricky gespeelde overpairs (AA/KK, elk met één en dus een flushdraw)

Sets gaan hier 9/10 de flop raisen op dit board, de flop callen en de turn gaan raisen slaat helemaal nergens op.
2 pair zit ook zeker niet in villain zijn broke range als het board er zo uit ziet. Enkel maniacs/fishes gaan hiermee all-in pushen.
En een tricky gespeeld overpair zit ook bijna nooit in villain zijn range. Preflop zou hij dan KK of AA OOP tegen 2 spelers gaan callen, de flop ook enkel callen en de turn raisen. Is ook weer een heel vreemde line die je nauwelijks tegen komt en dus zeker niet in een unknown zijn range kan zetten. Als je berekent hoevel equity je hebt tegen zijn overige range ziet het er helemaal niet meer zo goed uit voor je set.

Opgave 12

Board: 4♦7♦J♦6♦

In deze spot zie ik villain ook enkel maar met flushes broke gaan. Overpairs en sets zie ik hier niet echt de turn raisen. En de flushes die zwakker zijn dan jouw Q♦ zijn maximum met T♦, waarmee villain waarschijnlijk een turnbet called en de river fold. Ik denk dus niet dat je aan 26% equity komt om hier bet/call te kunnen spelen.

yoshiwa

opgave 3
waarom zou je hier gaan spewen met een overpair door betfold te spelen?
volgens mij kan je hier value trekken uit enorm veel lagere PP die de blank op de turn gebruiken om een lichte valuebet te plaatsen.
Als je hier zelf gaat valuebetten ga je veel te vaak een marginaal PP uit de pot drukken ,of een ch-raise krijgen van iemand die zijn PP goed genoeg vindt en je kan er dan niet op terugspelen.
Zie niet goed in wat je hier met betfold wil bereiken , want alle slechtere handen waar je toch showdownvalue tegen hebt gaan folden ,en enkel betere handen gaan je actie geven?
Als je 2 maal ch-call speelt geef je hem de kans zelf spews uit te halen met de handen die hij anders weglegt

opgave 8
wat fladder zegt , sets en 2P vallen voor mij gezien zijn passieve line op de flop al af op zo een gortwet board , en dan ziet je equity er pakken lelijker uit.
Ook AA en KK vind ik maar heeel zelden in zijn range terug met deze line imo

opgave 11 en 12
denk dat hier idd ook van nogal optimistische ranges wordt uitgegaan , een bet-call invest hij hier al zoveel van zijn stack mee dat dit zijn range echt inkrimpt tot handen die hij vaak genoeg goed vindt om broke mee te gaan . En dat zijn hoge sc of hoge PP , en ofwel gaan de sc folden omdat de verkeerde s viel ,ofwel hebben ze je crushed . En de PP hetzelfde verhaal imo

NLDPeter

Je hebt 23 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord. Dat komt overeen met 64 %!

Veel antwoorden zijn VEEL te optimistich ivm afstcking ranges van villains op NL10.

zazizo

Vrij veel vragen vond ik redelijk tegenstander afhankelijk.

leyse77

Je hebt 25 van de 36 mogelijk te behalen punten gescoord

fffffff valt precies nog mee

verschrikkelijke quiz imo

Jayrikh

34/36 alleen opgave 8 had ik c/c ipv b/c

Oeps, 36%, ook gene vetten, ga de antwoorden en uitleg eens doornemen :)

TobinqBe

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
verschrikkelijke quiz imo

Dit, er zitten serieus wat flaws in de 'uitleg waarom' Opgave 8 moet een leveltje zijn denk ik.

Twisted1984

24/36

heel slechte quiz lol

Hmm, ik zie toch wel heel veel commentaar in de trent van "slechte quiz imo".

Ik zal het even doorgeven aan de CM's en dan zullen we eens kijken wat we er mee kunnen doen.