Ik ben het zelf niet zo eens met het gegeven antwoord op vraag 7.
Iemand met een AF van 1 zal erg vaak de flop zijn goede handen vaak slowplayen (toch???) en zijn niet gehitte handen checken, en dus zal hij opgeteld met een groot deel van zijn range checken op de flop. Op de turn zal hij met redelijk wat handen gaan betten.
- Je hebt 28,5% equity nodig om de call profitabel te kunnen maken.
Tegen zijn volledige range (vooropgesteld dat hij met zijn hele range de flop zou checken en de turn zou betten), haal je dit niet:
Board: 7♦9♦J♥
Equity Winst Split
UTG 22.58% 16.83% 5.75% { AcQc }
UTG+1 77.42% 71.67% 5.75% { 66+, A9s+, KQs, AJo+ }
Stel nu, dat hij alleen zijn sets/2pair/TPTK/overpair-handen zo speelt (een line die op deze limieten door veel spelers zo gehanteerd wordt volgens mij), ben je crushed:
Board: 7♦9♦J♥
Equity Winst Split
UTG 11.37% 10.95% 0.42% { AcQc }
UTG+1 88.63% 88.22% 0.42% { JJ+, 99, 77, AKs, AJs, A9s, AKo, AJo }
Hier komt nog bij, dat je geen initiatief hebt, en al helemaal niet kunt raisen, omdat je jezelf isoleert tegen beter. Hier callen brengt dus per definitie een lastige situatie op de river. Daarom vind ik een fold hier beter.
Alles valt of staat dus met de vraag: welke handen gaat iemand met een AF van 1 op de flop checken en op de turn uitbetten?
Zit mijn fout er dan in dat hij op de flop zijn goede handen toch wel bet? Doet iemand die zo passief speelt dat????