Tadaaah hier is dan eindelijk mijn blog. De voornaamste reden dat ik deze blog aanmaak is omdat BaggerSmurf mij hiertoe vriendelijk heeft verzocht, zodat ik hem niet elke keer lastig hoef te vallen via de sms/mail als het weer eens tegen zit :D.
Mijn andere reden voor deze blog is dat ik hiermee een nieuwe start wil maken. Ten eerste omdat ik vooral op Full Tilt speelde en zoals de meeste wel zullen weten is het op dit ogenblik vrij lastig om daar nog te spelen. Ook wil ik me zelf voor het eerst een aantal doelen stellen en me daar zo goed mogelijk aan proberen te houden.
Dan een kort stukje over wie ik ben. Uit mijn naam hier op Pokerstrategy is met weinig moeite af te leiden dat ik in het dagelijks leven luister naar de naam Erwin. Op dit moment geniet ik van mijn vakantie en voer ik dus niet zo heel veel uit. Als het geen vakantie is ben ik student en voer ik dus ook niet zo heel veel uit. Ik studeer werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven en heb net me derde jaar achter me rug. In principe zou ik me Bachelor dus al binnen moeten hebben, maar helaas is dit nog niet helemaal het geval en mis ik nog een aantal studiepunten. Ik ben niet echt het doorsnee type student, zo drink ik geen koffie, lust ik geen bier en woon ik nog gezellig thuis bij me ouders en broer in Roosendaal.
Dan komt er nu een heel blablabla-verhaal over mijn geweldige pokercarrière tot nu toe. Ik waarschuw alvast dat als je al enigszins vermoeid bent, je dit stuk beter kunt skippen en door kunt scrollen naar mijn doelen. Voor de moedige onder U, kunt u de spoiler openen.
Spoiler
Het was een jaar of 5/6 geleden dat ik voor het eerste kennismaakte met poker. Dit was op vakantie in Hongarije, waar mijn broer mij met behulp van ieder 10 grassprietjes de spelregels van Texas Hold'em uit probeerde te leggen. Ik vond er toen maar weinig aan, omdat ik met die 10 grassprietjes weinig kon doen. De jaren daarna ben ik op de een of andere manier toch vaker gaan pokeren, dit was vooral thuis met vrienden op een zaterdagavond. Dit beviel me altijd wel, omdat de rest zich aan het bezatten was en ik dan lekker makkelijk kon winnen :D. Toen de rage van het poker minder werd, gingen we helaas op zaterdagavond ook minder vaak pokeren en heb ik zelf ook niet meer zo veel gepokerd. Tot ik door BaggerSmurf een paar maanden geleden op Pokerstrategy werd gewezen. Hierdoor ben ik meer dan ooit gaan pokeren. Na geslaagd te zijn voor de quiz, heb ik me $50 startkapitaal laten storten op PartyPoker. Ik begon lekker en steeg richting de $70, helaas werd me daarna vrij snel duidelijk dat dit puur geluk was en ging ik na een tijdje broke. Na een paar dagen miste ik het pokeren stiekem een beetje en maakte ik een storting van €20,- en ben ik me aan de BSS gaan houden. Mede dankzij deze strategie, in combinatie met de ontdekking van beginnertafels, heb ik mijn bankroll toen uit kunnen breiden tot tegen een NL25 bankroll aan. Helaas kwam er een tijd dat ik niet meer toegelaten werd op de beginnertafels, waarop me bankroll weer langzaam aan kleiner werd. Op een gegeven moment heb ik €222,- uitgecasht en hier een iPod touch van gekocht. Vervolgens heb ik een deel van mijn bankroll overgeplaatst naar Full Tilt. Ook daar ging het soms goed en de ander keer weer veel slechter, waardoor ik wederom na een lange tijd pokeren broke raakte. Op partypoker had ik nog wat staan, dus toen ging ik daar weer een bankroll opbouwen. Hier miste ik echter de rakeback van Fulltilt, waarop ik weer terugkeerde naar Full Tilt. Na lang spelen ging ik hier opnieuw broke, maar door een kleine storting, een bonus en rakeback kwam ik toch weer op $55 terecht en dat is, als het goed is, het bedrag wat er op dit moment nog opstaat.
Voor de gene die direct zijn doorgescrolled of bovenstaande spoiler wel hebben gelezen, maar nog niet op backspace hebben geklikt of in slaap zijn gevallen, zal ik nu een aantal doelen op gaan stellen.
De maanden nadat ik in aanraking ben gekomen met Pokerstrategy heb ik verschillende strategieën (BSS, MSS en in het begin ook nog even SSS) en onderdelen (cashgames, MTT's, SnG's) uitgeprobeerd. De tijden dat ik me echt aan een bepaalde strategie hield waren voor mij voornamelijk winstgevend, helaas wist ik me nooit zo lang aan de tactiek te houden en ging ik losser spelen, met als gevolg dat ik meerdere keren broke ben gegaan. Daarom wil ik nu voor één of twee onderdelen kiezen en me daar op gaan concentreren.
De tekst in onderstaande spoiler is verouderd en moet vernieuwd worden.
Spoiler
Het eerste onderdeel is de MSS:
Na twee weken evalueren of ik hier echt me plezier uit kan halen, zo niet dan overschakelen naar bijvoorbeeld BSS of SnG's;
Het brons artikel over ROL-ranges toe gaan passen;
De komende twee weken de beginner video's gaan opzoeken en bekijken;
Met me huidige bankroll van $70,- op PartyPoker beginnen op NL4;
Reload bonus van €50,- vrijspelen op PartyPoker;
Extra startkapitaal van $100,- vrij spelen op William Hill. (Ik moet kijken hoe William Hill bevalt en dan beslis ik wat ik met het geld doe na het vrijspelen);Voor zowel PartyPoker als William Hill wil ik de volgende doelstellingen aanhouden:
Bij $120,- een kijkje nemen op NL10;
Bij $150,- volledig overschakelen naar NL10;
Uitbreiden van me doelen als ik voor het eerste op NL10 ga kijken. :diamond:Het tweede onderdeel waar ik veel plezier in vind is SnG. Echter wil ik hier nu nog geen deel van me bankroll aan spenderen en zal ik pas bij een hogere bankroll (of na de evaluatie) doelen gaan stellen voor dit onderdeel.
Omdat het moet van BaggerSmurf:
5000 Strategypoints halen (zodat BaggerSmurf $75,- krijgt :P) [2675/5000]
Naast al deze doelen heb ik nog veel belangrijkere doelen:
Genieten van de vakantie;
Plezier houden in het spelletje (waaronder de evaluatie na twee weken).
Ik zal mijn blog gaan gebruiken om mijn vorderingen bij te houden, dit zal bestaan uit o.a. grafieken en leuke/lastige handen. Wat ik probeer tegen te gaan zijn cry posts als het allemaal even tegenzit :).
Tot slot heb ik zeer veel respect voor de gene die al het bovenstaande hebben gelezen, bedankt!