Oorspronkelijk gepost door Rogier
Oorspronkelijk gepost door Blaap
Los van BRM; wat is het volume waarop je kunt zeggen dat je voldoende ervaring hebt op dit niveau en welk rendement moet je daar ongeveer op halen wil je upmoven?
geen, je BRM is een scoresysteem dat je kan gebruiken om bij een bepaalde score naar een hoger level te gaan 
dus wat dat betreft zou ik me niet echt zorgen maken en gewoon upmoven als je je er comfortabel bijvoelt.
Ben het daar niet mee eens en vind dus de vraag van Blaap zeer terecht. Helaas heb ik er geen antwoord op omdat ik zelf DoN en SnG speel en geen online chasgame.
De rede dat ik er niet mee eens ben is omdat wanneer je bijvoorbeeld 0.1/100BB speelt je als je maar lang genoeg speelt of voldoende vollume draait je vanzelf wel op een BR uitkomt die goed genoeg is om hoger te spelen. Want daar ga je dan gegarandeerd verliezen. Een hoger limiet betekent ook een hoger niveau.
Wel moet je natuurlijk een aantal kantekeningen maken zoals. Je downmoved ook weer na verlies. Daardoor is up en down moven alleen op BR ook niet slecht. Het is wel belangrijk om af en toe te gaan shotten zodat je op een niveau speelt wat hoger dan jezelf is om van te leren.
up en downmoven op resultaat heeft ook wel enkele nadelen. Wanneer je naar voor volume wilt kijken ben je dus ook lang op een bepaald niveau. Waardoor je dus een te klein volume moet nemen waardoor je weer bij een downswing onterecht op een te laag niveau speelt en bij een upswing weer onterecht op een te hoog niveau.
Ik zelf gebruik de combinatie. Momenteel speel ik $11,- DoN met een BR van $220,- (Ja is te weinig ik weet het. Maar heb besloten om niet lager te spelen dan $11,-. Ik heb kort geleden de overstap gemaakt naar online in plaats van live en stort daarom liever bij van mijn live bankroll dan micro buy-ins te gaan spelen.)
Ik move up naar $22,- DoN bij een BR van $880 en een resultaat van 65 gewonnen uit de laatste 100. Waarbij ik wel in sets van 20 speel. Dus als ik een resultaat heb van 60 van de 100 dan speel ik 20 DoN en kijk dan weer naar de laatste 100. Is dat dan 65 of meer dan move ik up. Bij BR geld het zelfde trouwens.
Donwmoven werkt het zelfde van de $22,- naar $11,-. BR <$440,- of een resultaat van <50 op de laatste 100.
Over chasgames. Kan ik het niet echt goed zeggen omdat ik niet weet wat goed is. Live is dat totaal anders dan online. Wat ik schat naar aanleiding van reacties op dit forum is dat 10/100BB heel goed is.
Wanneer ik dit vergelijk met DoN. 100 van de 100 is max en dus heel goed. 55 van de 100 is kiet dus die mag je niet mee tellen oud je 45 over. 10 daar van is 1/4.5 van max (heel goed). Daar mee kom ik op 10/4.5 = 2.22/100BB uit.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.