Ik speel op No limit 4 en mijn probleem is vaak, wanneer moet je nou de blinds aanvallen. Moet je dat doen als ze heel weinig hande spelen? Met het risico dat als se beter hebbe je reraise. Of moet je doen als er callingstation zit op de Bigblind, met het gevolg dat hij je callt en je op de flop de pot niet kan oppakken met een continuation bet. Of moet je kijken naar de stat hoevaak ze folden op een continuation bet? Ik vind het maar lastig wanneer ik nou meer kan raise om de blinds aan te vallen. Ik hoop dat jullie er hulp bieden!
Groeten, en alvast bedankt!
Tobias
Hey tobias,
Heel kort door de bocht zit het ongeveer zo:
Een blindsteal werkt het beste bij tighte blinds, dus spelers die in de blind zitten die weinig handen spelen. Dit komt omdat ze vaak op een raise zullen folden, en jij dus goedkoop de blinds kunt oppakken. Als ze jou dan 3-betten (reraisen), dan heb je een gemakkelijke beslissing met veel van je handen en zul je folden. Poging mislukt, jammer dan.
Wanneer de blinds juist heel loose zijn, en dus veel handen spelen (fishes bijvoorbeeld), dan kun je beter wat tighter stealen, maar juist meer met goede handen spelen en daar value uit halen. Ze betalen je toch wel af, zoals je al aangeeft (ze callen ook vaak c/bets), dus speel je daar juist zelf wat tighter tegen en laat je ze veel betalen voor jouw sterke handen. Hiertegen is een blindsteal met zwakkere handen dus niet nuttig, want ze folden gewoon te zelden.
Hoop dat je hier wat mee kunt
Speel je trouwens BSS of SSS? Zodra ik dit weet zal ik deze thread even naar het betreffende forum verplaatsen, omdat ik vermoed dat je daar gerichter antwoord zult krijgen.
Veel succes verder!
Ik speel BSS;) alvast bedankt voor de hulp ik heb alleen nog wel wat vragen erover. Ik wil daarvoor graag een hand laten zien
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$4,06:///////;MP2$4,00:30/17 /13 /2,0/40 /0 /-/100 ;[/tg]
0,02/0,04 No-Limit Hold'em (7 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.
Preflop: Hero is MP1 with Q♦, Q♥
Hero raises to $0,16, MP2 raises to $0,56, 5 folds, Hero raises to $1,00, MP2 raises to $2,88, Hero raises to $4,06 (All-In), MP2 calls $1,12 (All-In).
Flop: ($8,12) 8♥, 6♠, 9♦
Turn: ($8,12) 4♥
River: ($8,12) 6♣ (2 players)
Final Pot: $8,12
Results follow (highlight to see):
Hero shows two pairs, queens and sixes (Qd Qh)
MP2 shows two pairs, aces and sixes (Ac As)
MP2 wins with two pairs, aces and sixes (Ac As)
Moet ik hier all in. Welke stats moet je tegenstander hebben om QQ te folden? waar ligt de grens om je quens te folden? Ik kan dat nergens duidelijk vinden in de artikelen! Ik vind het altijd lastig quens, en AK. Ik hoop dat iemand hier duidelijk antwoord op heeft
ik vermoed dat dit SH game is?
daar kan je idd preflop wel broke gaan met QQ ondanks dat het idd vaak een lastige spot is.
vind je min4bet hier wel niet goed, beter gewoon 4betten of direct shoven, wat ook ng wel kan op NL4...
ivm blindstealen: njah, werkt idd het best op tightere blinds maar de vraag wanneer je het moet doen is heel simpel: zo veel mogelijk!!Elke spot waar je de kans krijgt moet je proberen aanvallen.
Een steal hoeft ook geen 100% van de tijd te werken om efficiënt te zijn he.
stel dat je 10 keer probeert te stealen en je krijgt daarbij 1 3bet om je oren, dan riskeer je dus 10x 3bb om er 10x 1,5 te winnen.
Als het 9x lukt= +13,5bb waar je er 3 afhaalt omdat je 1 keer moet opgeven tegen een 3bet en dan houd je dus 10,5bb winst over...
Op de microlimieten zijn mensen ook gewoon heel slecht in blinddefence dus moet je je daar niet al teveel zorgen maken rond het feit dat je daarop zou kunnen verliezen.
Zorg gewoon dat je op BU en CO een redelijke wijde standaardrange hebt en blijf stealen tot je merkt dat het op bepaalde villains niet werkt. Als je ziet dat ze gaan terugspelen, pas je je range aan en ga je tighter stealen, als ze echter helemaal niet aanpassen ga je nog looser stealen.
Nox
O sorry het is niet short handed het is full ring;) sorry voor de onduidelijk heid! Kan ik in full ring met deze stats van tegenstanders al heb ik veel te weinig handen van hem, maar stel ik heb zelfde stats alleen dan 1000 hande kan ik dan broke gaan?
ow in dat geval zou ik preflop na een 5bet van villain niet broke gaan met QQ, heeftie imo altijd KK/AA...
broke gaan met QQ is gewoon standaard niet echt goed en aangezien deze villain nog aanvaardbare stats heeft zou ik het zeker niet doen...
je krijgt het geld er hier nooit goed in aangezien villain dit nooit doet met JJ of minder...
Nox
Normaal ga ik niet all-in met quens, totdat ik het artikel van bigstack over wanneer raise je gelezen hebt, daar stond dat je vrij snel all in kan preflop quens, beetje verwarrend allemaal! Maar ik zie nu al dat het Short handed was! Hoe kan je quens dat het beste spelen? gwoon 3 bette als je daarna geraiset wordt altijd weglegge? Als de tegenstandere bepaalde stats heeft kan je dan wel all in?
wat je met QQ doet in een 3bet pot daar is altijd veel discussie over omdat het gewoon enorm hard afhangt van villain...
Als een nit die 80% fold2 3bet je plots 4bet dan fold je ze, als een loose cannon dat je al vreemde 4bets hebt zien maken je 4bet, dan ship je ze...
Is geen eenduidig antwoord op die vraag en daarom ook dat QQ een tricky hand is om te spelen...
Nox
het blijft dus eeen beetje op gevoel, hoe je tegenstander heb zien spelen, en in meeste gevallen gewoon niet broke gaan!
zo'n kleine 5bet is 9 van de 10 keer gewoon AA (neem dat maar aan dat gaat je veel geld schelen op de lange termijn) en bijna nooit een bluf.
Over blinds stelen: Als de blinds erg tight zijn en veel folden kan je het meeste stelen. Heb je fish in de blinds zitten, dan kan je stelen als je zeker weet dat ze supervaak folden op continuation bets (dan steel je met de intentie om de pot op de flop op te pakken). Het slechtste is het om te stelen tegen erg agressieve spelers omdat je dan vaak een 3bet om je oren zal krijgen.